چاپ کد خبر: 145924
21 خرداد 1403

افزایش قبض برق تا ۲ میلیون تومان اگر کولر گازی دارید/ کولر آبی نسل جدید بخرید

مدیرکل امور انرژی و مشتریان توانیر با بیان این که استفاده از کولر گازی در مناطق عادی به ویژه در شرایطی که مصرف مدیریت نشود، موجب افزایش مبلغ قبض برق تا ٢ میلیون تومان می‌شود، گفت: کولرهای آبی نسل جدید تا ۵٠ درصد مصرف برق را کاهش می‌دهد.

افزایش قبض برق تا 2 میلیون تومان اگر کولر گازی دارید/ کولر آبی نسل جدید بخرید

به گزارش اول فارس ، عبدالامیر یاقوتی افزود: در فصل گرم سیستم‌های سرمایشی مهمترین وسیله برقی محسوب می‌شود که مصرف آنها حدود ۴٠ درصد است.

یاقوتی ادامه داد: متوسط مصرف کولر آبی ١٠٠ کیلووات ساعت است، اما در صورتی که کولرگازی استفاده شود، میانگین مصرف به ٧٠٠ کیلووات می رسد که به معنی افزایش شدید مصرف بوده و در نتیجه مبلغ قبض برق افزایش شدیدی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه در مناطق عادی مانند تهران ٧۵ درصد مشترکان زیر الگو یعنی پایین تر از ٣٠٠ کیلووات برق مصرف می‌کنند، گفت: در حدود ١۵ درصد از مشترکان بین الگو تا ١.۵ برابر الگو برق مصرف می‌کنند اما دو پله بعدی بین ١.۵ تا ٢.۵ برابر بیش از الگو که ٨ درصد مشترکان را در بر می‌گیرد و پله دوم بیش از ٢.۵ برابر الگو مصرف می‌کنند که ٢ درصد مشترکان را شامل می‌شود.

یاقوتی در ادامه به کولرهای آبی نسل جدید نیز اشاره کرد و افزود: این کولرها با بهره گیری از فناوری‌های جدید و مجهز شدن به الکتروموتورهای BLDC یا مغناطیس دائم موجب کاهش ۴٠ تا ۵٠ درصدی مصرف برق شده‌اند

مدیرکل امور انرژی و مشتریان صنعت برق در عین حال با بیان این که فرصت برای مصرف بهینه برق وجود دارد، خاطرنشان کرد: در حدود ٣٧ درصد مصرف برق کشور در سال به بخش مولد و صنعت اختصاص پیدا می‌کند و بخش کشاورزی هم در حدود ١٧ درصد که مجموعا مصرف  برق کشور در بخش تولیدی  به ۵۴ درصد می‌رسد.

بیشتر بخوانید:

۱۹ ترفند جالب برای خنک کردن خانه و بدن بدون استفاده از کولر

نکات ضروری برای نگهداری و سرویس کولر گازی/چگونه اسپلیت را سرویس کنیم؟

اگر راننده اسنپ کولر روشن نکرد مسافر باید چکار کنه؟

وی اضافه کرد: با این حال در دوره گرم سال مصارف در بخش‌های مختلف افزایش می‌یابد و برای اینکه بتوانیم چرخ صنعت را همواره در حرکت نگه داریم لازم است تا مصارف در بخش‌های مختلف با اجرای راهکارهای بهینه سازی، مدیریت شود.

یاقوتی گفت: در خصوص ادارات یکی از برنامه‌ها براساس مصوبه هیئت دولت کاهش مصرف برق در ساعات کاری به میزان ٣٠ درصد و بعد از پایان ساعات کار ادارات تا ۶٠ درصد است.

به گفته وی مصارف ادارات به طور مستمر رصد و پایش می شود که با اداراتی که رعایت نکنند برخورد خواهد شد.منبع:وزارت نیرو

 

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

باهر دوشنبه , ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۲

وقتی آپارتمان طوری طراحی شده که کانال کشی کولر ابی ندارد و‌فقط برای نصب کولر گازی تمهیدات لازم را ایجاد کرده اندچطور می توان کولر ابی را نصب کرد؟!
لذا بایستی از طراحان و سازندگان خواست که ساختمانها را طوری طراحی کنند که مناسب اب و هوای ان استان باشد و این امر قانونی و اجباری گردد تا هر کسی بدلخواه رفتار نکند و مصرف کننده نهایی را در کار انحام شده و ضرر قرار ندهند.

آخرین اخبار