رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر شیراز گفت: با هدف کاهش ترافیک و ممانعت از تخلف خودروهای سرگردان، نرخ هزینه پارک حاشیهای در شیراز تغییر داده شده است.
محمدتقی تذروی گفت: حسب برگزاری چهل و پنجمین جلسه کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز با حضور رئیس و اعضای کمیسیون، رئیس سازمان همیاری شهرداریها، معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری با دستور کار بررسی فعالیت پروژه سی پی تشکیل شد.
او گفت: به استناد ماده ۱۵ رسیدگی به تخلفات رانندگی مصوب ۸ اسفند ماه ۱۳۸۹ که عنوان میکند در شبکه معابر پر ترافیک شهری که برابر مقررات راهنمایی و رانندگی ممنوعیت توقف وجود ندارد، با تصویب شورای عالی ترافیک شهرداریهای کشور، شهرداریها میتوانند برای مدیریت مجاز پارکهای حاشیهای برای توقف بیش از نیم ساعت حق توقف مناسبی که به پیشنهاد شورای اسلامی شهرها تعیین میشود، طبق مقررات نسبت به اخذ عوارض اقدام کنند.
نائب رئیس شورای اسلامی شهر شیراز و رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز گفت: هدف از اجرای این پروژه مدیریت عرضه و تقاصای سفر، ساماندهی و روانسازی ترافیک، عدالت دسترسی در جای پارک، جلوگیری از تخلفات پارک خودرو و کاهش ترافیک خودروهای سرگردان خواستار جای پارک است.
تذروی گفت: باید نرخی که برای پارک حاشیهای در نظر گرفته میشود، از پارکینگهای عمومی که درسطح شهر وجود دارد مبلغ بالاتری باشد که شهروندان برای سفرهای کوتاه از آن استفاده و برای سفرهای بیش از نیم ساعت از پارکینگهای عمومی طبقاتی و روباز استفاده کنند.
او گفت: همچنین در این کمیسیون مقرر گردی، معاونت حمل و نقل ظرف مدت ۳ هفته نسبت به تهیه و ارسال لایحه پیشنهادی افزایش نرخ پارک حاشیهای (C pay) به نحوی که تمایل استفاده شهروندان از پارکینگهای عمومی کاهش پیدا نکند بررسی و به این کمیسیون ارسال شود.
میرزایی، مدیریت شرکت سی پی نیز گفت: آخرین نرخ حق توقف پارک حاشیهای مربوط به مصوبه سال ۹۴ شورای اسلامی شهر شیراز است و تا کنون هیچ گونه افزایش قیمتی “با توجه به افزایش هزینهها” از سوی شهرداری شیراز نداشته است.
نظرات