چاپ کد خبر: 108271
16 فروردین 1402

گزارشی از افزایش و گرانی بیش از حد قیمت مسکن در مناطق مختلف شیراز

افزایش و گرانی بیش از حد قیمت مسکن در شیراز از سال های گذشته تاکنون نه تنها دیگر فردی را خانه دار نمی کند بلکه زمان خانه دار شدن یک زوج جوان هم به ۲۵ سال رسانده است.

مسکن

ایلنا در گزارشی از بازار مسکن شیراز  نوشت: گرانی بیش از حد قیمت خانه در شیراز مشکلات زیادی را برای خانوار ها بویژه قشر متوسط و پائین جامعه ایجاد کرده است و کارگران و افراد حداقل باید ۵۰ درصد از درآمد خود را به اجاره مسکن اختصاص دهند.

از سویی دیگر میزان افراد و جوانان هم در نقطه مقابل دیگر قید خرید خانه را به کل زده اند چرا که یک زوج برای خرید یک منزل نقلی باید ۲۵ سال انتظار بکشند شاید به یک سقفی دست پیدا کنند.

بیش از نیمی از درآمدمان صرف اجاره مسکن می شود

یکی از کارگران در شیراز از وضع بد و گرانی قیمت خانه در شیراز گلایه می کند و می گوید: هرچقدر تلاش می کنیم نمی توانیم از پس هزینه اجاره خانه در بیاییم و تمام درآمدی که داریم صرف رهن و اجاره می شود.

وی  با اشاره به اینکه هر روز تن مان از فرا رسیدن موعد اجاره می لرزد، می افزاید: گرانی قیمت اجاره دیگر توان خرید بسیاری از اقلام را از ما گرفته است.

این کارگر با بیان اینکه هر سال که می گذرد به دلیل رهن و اجاره های بالا مجبوریم به مناطق پایین تر مهاجرت کنیم، ادامه می دهد: تداوم این روند و گرانی ها باعث می شود که به ناچار به شهرهای اطراف شیراز مهاجرت کنیم.

مالکان قیمت خانه ها را نامتعارف اعلام می کنند

رئیس اتحادیه مشاوران املاک شیراز با اشاره به اینکه در حال حاضر فروشنده ای در بازار مسکن شیراز وجود ندارد، می گوید: در شرایط فعلی نسبت خریداران مسکن به فروشندگان به مراتب بیشتر است.

شهرام نامداری  با اشاره به اینکه هنوز مسکن در شیراز گران نشده است، می افزاید: در حال حاضر قیمت هر متر خانه در شهر صدرا از ۱۵ میلیون تومان آغاز می شود و این در حالی است که در بعضی از نقاط شیراز قیمت هایی که مالکان ارائه می دهند بسیار بدون کارشناسی نا متعارف و گران است.

نامداری با بیان اینکه بازار رهن و اجاره ملک در شیراز هم هنوز آغاز نشده است، می افزاید: در حال حاضر بسیاری از افراد که جهت رهن و اجاره به حاشیه شهر ها مهاجرت می کردند به دلیل گرانی بیش از حد و نداشتن قدرت مالی مناسب به اطراف و حومه شهر مانند شاپور جان، کرونی، گردخون و ….مهاجرت می کنند که هزینه رهن و اجاره و خرید ملک در این نقاط هم بسیار زیاد است.

قیمت خانه در شیراز بر اساس نیاز اولیه مالکان و ارزش ملک تعیین می شود

رئیس اتحادیه مشاوران املاک شیراز در ادامه با بیان اینکه در شرایط فعلی مالکان با توجه به ارزش ملک و نیاز اولیه ای که دارند قیمت رهن و اجاره را در شیراز مشخص می کنند، بیان می کند: در حال حاضر مالکان با محاسبه نیاز اولیه و ارزش ملکشان قیمت نامتعارفی ارائه می دهند.

نامداری با اشاره به اینکه در سال جاری نیاز است تا برنامه ریزی مناسبی در بخش رهن و اجاره خانه در شیراز انجام شود، بیان می کند: تداوم وضع موجود و افزایش قیمت ها و نرخ تورم باعث می شود که قیمت رهن و اجاره در بازار شیراز در سال جاری به شدت گران شود که کنترل این بخش نیازمند برنامه ریزی مناسب است.

مسکن مهر هم میلیاردی شده است

رئیس اتحادیه مشاوران املاک شیراز در ادامه با بیان اینکه شوربختانه قیمت مسکن مهر که در شیراز حدود ۳۰ الی ۴۰ میلیون تومان به میلیاردی رسیده است، می افزاید: اما در حال حاضر فضای مجازی و بعضی از سایت ها به شدت در گرانی های خانه در شیراز نقش مستقیمی ایفا می کند.

وی می گوید: زمانی که مشاوران املاک قیمتی را ارائه می دهند چندین نفر از وضع قیمت ها متوجه می شوند  در صورتی که در فضای مجازی این گونه نیست و درج قیمت ملک در این سایت ها باعث می شود تا هزاران نفر از این سایت بازدید و در نهایت منجر به بر هم زدن بازار خانه می شود.

هیچ تحرکی در بازار مسکن شیراز وجود ندارد

نائب رئیس اتحادیه مشاوران املاک شیراز با بیان اینکه تعطیلات و ماه رمضان باعث شده تا در حال حاضر بازار مسکن قابل پیش بینی نباشد، می گوید: تا پایان فروردین ماه و اوایل اردیبهشت نمی توانیم به طور قطع بازار مسکن را در شیراز پیش بینی کنیم اما نباید فراموش کرد که در شرایط فعلی بازار مسکن در شیراز راکد است.

مسکن 1

خسرو رزمجویی  با اشاره به اینکه هیچ تحرکی در بازار مسکن شیراز وجود ندارد، می افزاید: گرانی بیش از اندازه سبب شده تا بازار مسکن در شیراز هیچ حرکتی نداشته باشد.

یک زوج شیرازی بعد از ۲۵ سال خانه دار می شود

نائب رئیس اتحادیه مشاوران املاک شیراز در ادامه با اشاره به اینکه تداوم رویه موجود و گرانی های بیش اندازه زمان می برد تا نسل جوان بتواند خانه دار شود، بیان می کند: در شرایط فعلی ۲۰ الی ۲۵ سال زمان می برد تا یک زوج جوان در شیراز بتواند خانه دار شوند.

رزمجویی در ادامه با اشاره به اینکه قیمت ملک در ۱۱ منطقه شهرداری شیراز متفاوت است، می گوید: قیمت هر متر خانه در منطقه یک شیراز و مناطقی مانند قصرالدشت کمتر از ۷۰ الی ۸۰ میلیون تومان وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر معامله ای در بازار مسکن شیراز انجام نمی شود، بیان می کند: در حال حاضر افرادی که تمکن مالی دارند در مسافرت هستند و جهت خرید و فروش به بازار مسکن ورود نکردند.

نائب رئیس اتحادیه مشاوران املاک شیراز با اشاره به اینکه گرانی مشکن باعث شده تا بسیاری از افراد به حاشیه های شهر مهاجرت می کنند، می افزاید: قطعا اتحادیه و صنف های زیادی در ساخت مسکن نقش دارند و گرانی مصالح یکی از دلایل اصلی افزایش قیمت خانه است.

آنچه ایرانیان باید در باره اشکانیان( امپراتوری پارت ها)  بدانند+ فیلم

آموزش نحوه کاشت و نگهداری درخت موز در گلدان+تصویری

چطور با حفظ شماره موبایل از یک اپراتور به اپراتور دیگر برویم؟

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

ناشناس شنبه , ۲۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۱:۰۰

والله چی بگم شیراز قلب جهانه و قلب ایرانه من خودم تو بهترین ونزدیکترین نقطه به دروازه قران که ورودی شهر شیراز هست یعنی ابزنگی بهترین خونه و شیک ترینذخونه راساختم
ازاب و هواش نگم که درعین حال که نزذیک ترین نقطه به دوراوزه قران و شهر هست بهترین اب و هوا تو دل طبیت رو داره اما شهرداری مارو له کرده اجازه ساخت و ساز و نمیده هیچ انکاناتی نمیده تا مردم مجبورباشن ول کنن بزن و شهرداری مالک بشه من خودم ده ساا ل مالی اباد زندگی کردم اما دیدم فایده نداره تو دل ابزنگی تو بی امماناتی خونه خودم باشم ارزشش بیشترا تا مالی اباد و هزینه های گذاف خدااز سر مسولین نگذرد که مردم را نابود کردن

ناشناس یکشنبه , ۲۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۲:۱۶

سحر خانم شما هم از بیرون اومدی شیراز و خدا می‌دونه کجایی هستی ولی مطمئنم اصیل نیستی
خودت بهتر میدونی

ناشناس یکشنبه , ۲۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۲:۱۴

آرزو قسم میخورم هیچ جا رو ندیدی . از کرج بیرون نرفتی

ایرانی یکشنبه , ۲۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۰:۵۵

همه شهرها خصوصا کلا شهرها محاسنات ومعایب خاص خودشونو دارند.اما شیراز مرکزاستان ما کم نظیره که متاسفانه بعدازانقلاب درحقش اجحافهایی شده که منجربه بیکاری کم درامدی مردم استان گردیدمثل تعطیلی خیلی از کارخونه ها تولیدیها.مثلاقطب الکترونیک وپزشکی وتوریسم و…خیلی چیزهای دیگه بودیم که متاسفانه همه تعطیل یابسیارکم رنگ شده وفعلا هم کم وبیش کشاورزی دامداری و بعضا توریست شده درامد مردم.با اینهمه پتانسیلی که وجودداره جایگاه شیراز واستان این نیست .منابع گازی سرشار.نفت.پتروشیمی معادن بسیاری و جاذبه های طبیعی نیاز به مدیریت سالم وکاربلد دارد.بدون مافیاگری.

بابک شنبه , ۱۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۷:۲۵

از گذشته تا بحال، تمام شهرهایی شمالی، و شیراز، قطب گردشگری بود و هست، و امیدوارم حکومت از این به بعد خرابترش نکنه.
ولی تمام ایران ویژگی ها و جزابیت خودشو داره

خدا هست شنبه , ۱۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۲:۱۵

با عرض سلام خدمت هم استانی های عزیز این همه بحث نکنید وقتی که سراغ انواع مصالحه ساختمانی میرویم از جمله میلگرد،سیمان ، تاسیسات آبی وبرقی ولوله های فاضلاب و…… قیمتها سر به فلک رسیده تازه بغیر از پولی که باید به شهرداری های محترم پرداخت شود حالا مقصر اصلی گرانی مسکن و رهن و اجاره کیست؟؟
بزرگ تریم مشکل این است که هر وقت سال جدید می‌رسد دست مزدها افزایشی میشود
به طور مثال کارگر یک کارخانه افزایش حقوق دارد مسئول کار خانه باید حقوق کارگر را از درآمد کارخانه پرداخت کند درآمد کارخانه از تولید کارخانه می باشد به همین دلیل مسئول کارخانه قیمت تولید را افزایش میدهد برای حقوق کارگر ؛؛به همین دلیل همه وسایل مصرفی افزایش قیمت دارند
مشکل باید به طور کارشناسی شده حل شود

ناشناس جمعه , ۱۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۴

سلام….. وقتی یه مشت آدم گشنه … بیسواد بنگاه دارمیشن و برای گوشه گوشه شیراز خودشون نرخ میذارن و به جای صاحب خانه ها، مشاوران املاک ادعای مالکیت می‌کنند، نتیجه میشه این وضعی که شاهدش هستید…. نه سواد دارن ونه دانشگاه رفتند ونه زحمتی کشیدن….. مردم .. هم مجبور به قبول این قیمت ها ازیه مشت آدم بی …. هستند…… همیشه نام مشاور در ذهن آدما، کسی را تداعی میکنه که خیلی با سواد و دانشگاهیست،غیر ازاین مشاورین املاک که از … اومدن شیراز به یه نون ونوا برسند…… ان شاء الله مسئولان کلانشهر شیراز بیش از پیش به این موضوع ورود کنندو کارشناسانه با بنگاه ها برخورد نمایند…. اینجور که هرکی، هرکی و سرخود شده اند درشان مردم شیراز نیست.

ن جمعه , ۱۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۱

تمام گرانیها بعثش دولت جمهوریاسلامی است اینها گرانی ببار آورده اند تا برای خود کسب درآمد کنند وکمر این ملت نادان وبدبخت را بشکنند وخودشان وخانواده شان درناز ونعمت باشند چون اصلا به فکر ملت ایران نیستند

غزل جمعه , ۱۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۳

وقتی نظارت رو هیچ چیز نیست هر کسی واسه خودش قیمت میخاره واقعا این درسته که اینقدر وضع خراب باشه خوب چرا مسئولین به داد بازار مسکن نمی رسند هر کسی شبانه قیمت ملکش را بالا میبره خوب به داد مردم برسید

موحد جمعه , ۱۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۶

سلام، گرانی دیگر کاری به کلان شهر شهرستان ندارد شاید باورش سخت باشد، ارزش ملک درشهرستان فسا ۱،۵ برابر شیراز شده البته این هم اعتراف کنم، حداقل هیچ کجای قاره آسیا، مانند شیراز نمیشه،

ناشناس جمعه , ۱۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۹:۳۵

خانم کرجی بگو ببینم کرج چی داره. بیشترین جرم و جنایت کشور در کرج اتفاق میفتد. ناامن ترین شهر ایران هست. شهری هست که فقط، مهاجر در ان هست. قیاس شهرها باهم ملاک برتری نیست. شیراز نمی توان با هیچ شهری مقایسه کرد چون شیراز ریشه در تاریخ این کشور دارد. اصالت دارد. فرهنگ هنر و ادب و تمدن ایران زاییده مکتب شیراز هست. شما اگر خواستی شهرها باهم قیاس، کنید فقط از اصالت ایران حرفی نزن. شما نمی توانی در هیچ جای دنیا شهری با ویژگی و مشخصات علمی فرهنگی ادبی هنری تاریخی طبیعی و اب و هوایی مثل شیراز پیدا کنی. بقول شاعر ز شهرهای جهان شهر عشق شیراز ست و بس.
شیراز خانم محترم همه چیز دارد اما عشق صفا مهربانی خون گرمی صمیمت مهما نوازی اصالت

حسن جمعه , ۱۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۹:۳۰

سحر خانم اگه راست میگی شیرازی هستی فامیلی وخودت وشوهری را بگو من شرط می بندم که شما هم مهاجر از شهرستانها اطراف هستین

سعید جمعه , ۱۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۹:۱۴

سلام به همه عزیزان هوای شیراز حرف نداره بوی عطر گل و بهار نارنج یعنی آرامش کامل

رضا جمعه , ۱۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۶:۳۸

عامل اصلی گرانی مسکن در کل کشور بنگاه‌های املاک هستند که بدون اطلاعات لازم مبادرت به مشاوره غلط به صاحب ملک میشود بنگاه یا بازنشسته ادارات هستند ویا از بیکاری

کامران جمعه , ۱۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۰:۱۴

شیراز عشق هست و اروپا آزادی که داخل شیراز هست هیچ کجای ایران نیست چون شیراز شهر شیران هست

سیروس پنجشنبه , ۱۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۷

والا بخدا همین الان تو شهر یه قدم بزنید عین شهر ارواح شده، هیچ کس نمی‌تواند بره خرید، مغازه ها همه بیکار مسوولان امر فکری نکنن به یک ماه نکشیده چنان دوباره گرونی بیداد کنه که احتمال بی روح شدن کل شهر هست آخه دیگه جوابگو نیست حتی ۱۵ ملیون درآمد در ماه، صاحب خانه ها هم که خداشون شده پول، مگه نمیبینید اجاره بها هارا کمترین ۴میلیون تومن با پول پیش ۸۰۰ میلیون تومان، واقعا دولت چقدر به کارمندان وام داده، مگه کارمندان بازنشستگان دولت چقدر میتونستن تو سی سال پس انداز کنن؟ کل سرمایه ما ۳۰۰ میلیون نیست،

سیروس پنجشنبه , ۱۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۹

آقا شیراز همه چیز تموم میشه بفرمایید دلیل این همه گرونی چیه؟ جسارتا شما صاحب خونه ها دنبال پولید آیا همه چیز پوله؟ آیا یه مستاجر با فرهنگ کمتر پول بده برای رهن و اجاره بهتره یا یه شرتی شپکی پولدار که نه فرهنگ شهری داره نه اخلاق صرفا بخاطر پول خونه تون رو به کدوم میدید، خدا را شکر مملکت یه تکونی خورد ملک تون ده برابر شده البته ۴۰ برابر، آیا پول مستاجر هم ۴۰ برابر شده؟ آیا انسانیت بین مالکان از بین رفته؟ الله اعلم، فکری کنید وگرنه هیچ کس مثل خودمون بداد خودمون نمیرسه، کوتاه بیایید کمی انصاف والا خوبه، البته دولت هم دروغ گفت که به خانه های خالی جریمه میبنده، چندتا مسکن همین هفته دیدم که صاحبان می‌گفتند دوساله خالیه، پس دولت نه فکر مسکن مهر نه ملی نه مردم هست، صاحبان مسکن بفکر مستاجر ها باشید که ولی نعمت های شما همین بی خانمان ها هستند وگرنه کسی که مسکن داره که نمیاد به شما ودیعه و اجاره بها بده که!؟ میده؟ پس حواستون به مستاجر ها باشه

ارمان پنجشنبه , ۱۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۸

شیراز بخاطر ارزونی مواد خیلی شلوغ شده
هه هه هه

جمال پنجشنبه , ۱۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۹

واگذارمسولین باخدا که این همه جوان بخواطر شرایط مالی واجاره نشینی ازهمدیگرطلاق میگیرن واگذاردلال هم باخدا که بازارخراب کنه حتی اجاره هم نمیتونیم بدیم چه برسه بخریم اینهمه میگن چندین هزارمسکن ساخته شدکوگیرکی میادبااین امارساخت وسازچطوراینهمه بدبخت اجاره نشین داریم

سهیل پنجشنبه , ۱۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۳

وقتی اینجا نظرتو ثبت نمیکنه میگه تکراری ببین گرانی مسکن از کجا آب میخوره

سهیل پنجشنبه , ۱۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۱

اتفاقا فقط شهرداری‌ها عامل اصلی گرانی مسکن سازی هستند وقتی برا ۲۰۰ متر متری که مجمز دو طبقه بیشتر نمیدن یک میلیارد وپنجاه میلیون سهم خدمات میگیره به کی باید شکایت کرد

مهدی پنجشنبه , ۱۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۳

من خودم شیرازی هستم و ملک هم دارم، لاری ها و پولدارهای استانهای مجاور قیمت را بالا بردند، هر قیمتی قبول میکنند، انتظارات تورمی هم هست،
به جز تهران که مایتخت هست اکثر کلان شهرهای اصلی در یک حد هستند چیز خاصی ندارند دوبی که نیست

مهدی پنجشنبه , ۱۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۸

سحر خانم شما شیرازی و یا حتی استان فارسی هم نیستی.اولا همه کلانشهرها مهاجر پذیر هستند از جمله شیراز. دوما هموطنان عرب و توریستهای درمانی باعث رونق اقتصادی شیراز هستند. ثالثا همسر شما خودش هم … دارد لطفا ازشون بخواهید ملکتون ارزونتر به خلق الله بفروشن. .رابعا خوشا شیراز و وضع بی مثالش خداوندا نگهدار از زوالش. شیراز شهر زندگیه همون بهتر که صنایع آلوده کننده توش نیست و استان فارس قطب کشاورزی کشورمون هست.

سحر پنجشنبه , ۱۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۶

خانم آرزو درست میگه
شیراز هیچی نداره و پر از مهاجرهای اطراف و روستایی های بقیه مناطق استان فارس هست
خود شیرازی ها اکثرا خارج از کشور هستند و شهر پر از عرب و عراقی هست که برای پزشک میان
و بدتر از همه اینکه شغل نیست و برای همین اکثر مردم تو بازار ملک سرمایه گزاری میکنن و بالاترین نرخ شغلی مربوط به املاک و ساخت و ساز هست و به جز اون فقط اغذیه فروشی هست که در سطح شهر درآمد داره.
به ایشون حمله کردین چون شیرازی نیستن و ساکن شیراز نیستن اما من هر دو مورد رو دارم و تو یکی از بهترین مناطق شیراز هستم و شغل همسرم ساخت و ساز هست.
واقعیت همینه که شیراز از نظر درآمدی به دلیل نبود شغل و اشتغال مثل کارخانه های تهران یا بازار کار درست مردم به سمت ملک و اجاره و ساخت و ساز و فروشندگی کشیده میشن یا برای زندگی بهتر به تهران یا خارج از ایران مهاجرت میکنند.
پذیرش واقعیت تنها چیزیه که باعث رشد یک شهر و مردم اون شهر میشه نه حمله و توهین به اهالی استان های دیگه چون فکر میکنین شیراز کلان شهره؟ خب کرج هم کلان شهره، مشهد هم هست اصفهان هم هست اما هیچ کجا قیمت مسکن مثل شیراز افسار گسیخته نیست

محمود پنجشنبه , ۱۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۲

دوستان ، انتقاد کنید ، اما توحین نه .

شیرازی پنجشنبه , ۱۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۹:۱۹

آرزو خانم شیراز بخاطر اینکه اصالت داره ریشه داره بخاطر اینکه شیرازه حالا شما نمی تونی بیای شیراز ناراحتی

امیر پنجشنبه , ۱۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۷:۵۳

شیراز کلان شهر با امکانات زیاد هست پس قابل قیاس با کرج نیست

امیر پنجشنبه , ۱۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۷:۵۲

اگر شیراز هیچی نداشت این همه مهاجر از شهرها و روستای اطراف سرازیر اینجا نمیشدند

ناشناس پنجشنبه , ۱۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۲:۲۱

خانم آرزو شما از کرج بگی چی داره ..
کرج جای دوری نیست و به کسی بگو که نیومده باشه و شما میتونید به دوستان و بقیه بگید تا از شیراز براتون بگه و بدون شیراز یعنی چی و چی داره ..
شما فکر کنم. اصلا در خونه خودتون بیرون نرفتی که بخوای در مورد شیراز شهر علم و فرهنگ حرف بزنی

ناشناس پنجشنبه , ۱۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۲:۱۷

خانم آرزو شیراز مردمانی خونگرم و با اصالت و با سطح علمی و فرهنگی بالا دارد که شما عمرا اگه بتونید مثل یک شیرازی باشید و فکر کنم یک عقب مانده ای باشید که نمی‌دانید شیراز چی دارد..شیراز همین تخت جمشید اندازه کل شهر شما ارزش داره

ناشناس چهارشنبه , ۱۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۵

خطاب به خانم آرزو. بقول شما شیراز هیچی نداره میشه از چندتا چیز خوب کرج( حاشیه شهر تهران) نام ببرید که ما هم بدونیم و بیایم کرج ساکن بشیم.

ممد چهارشنبه , ۱۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۵

خطاب به خانم آرزو. بقول شما شیراز هیچی نداره میشه از چندتا چیز خوب کرج( حاشیه شهر تهران) نام ببرید که ما هم بدونیم و بیایم کرج ساکن بشیم.

آرزو چهارشنبه , ۱۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۳

شیراز چیزی نداره مثل بقیه شهرها هست نمیدونم چرا هر کی یه خونه داره باید کرایه یا رهن رو بالا ببره
کرج اینقدر گرون نیست با اینکه صدبرابر بهتر از شیرازه

ممد چهارشنبه , ۱۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۸

اتفاقا سایتهای مجازی جلو کلاهبرداری و بز خری بنگاههای املاک رو که یک مشت دلال می‌باشند گرفته. دست سایتهای مجازی درد نکنه.

آخرین اخبار