چاپ کد خبر: 146062
22 خرداد 1403

افزایش ۲۷ درصدی تولید مرغ در استان فارس از سال ۱۴۰۱ تاکنون

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس از افزایش ۲۷ درصدی تولید مرغ در این استان از سال ۱۴۰۱ تاکنون خبر داد و طی دو سال اخیر کمبودی زیادی در بحث کالاهای اساسی در فارس احساس نکردیم.

به گزارش اول فارس ، مجتبی دهقان‌پور در نشست خبری ۲۲ خرداد ۱۴۰۳با خبرنگاران در شیراز با اشاره به فرا رسیدن هفته جهاد کشاورزی گفت: نگاهی که در مجموعه جهادکشاورزی در استان فارس وجود دارد، مبتنی بر صداقت و امانت‌داری است.

وی با بیان اینکه هیچ‌گونه فسادی در این مجموعه در سطح استان وجود ندارد، از اصحاب رسانه خواست تا به این سازمان در برطرف کردن نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت کمک کنند.

دهقان‌پور اظهار کرد:‌ از اصحاب رسانه درخواست می‌کنیم که اگر در جایی فساد و یا تضییع حقوق بیت‌المال را مشاهده می‌کنند، آن را اطلاع‌رسانی و دنبال کنند و ما هم در این زمینه آنان را یاری خواهیم کرد.

مجتبی دهقان‌پور در ادامه سخنان خود به بیان نکاتی درباره فعالیت سازمان جهادکشاورزی فارس پرداخت و گفت: طی دو سال اخیر کمبودی زیادی در بحث کالاهای اساسی در فارس احساس نکردیم.

وی با ذکر این نکته که اگر بازار خوب می‌خواهیم، باید تولید خوبی داشته باشیم، یکی از سیاست‌های این سازمان را توجه به مقوله تولید عنوان کرد و افزود: در این راستا با بخش خصوصی تعامل داریم تا بتوانیم در اجرا و ارزیابی برنامه، بحث تولید پایدار را در بخش‌های مختلف کشاورزی پیش ببریم.

دهقان‌پور در پاسخ به مطلبی درباره قیمت مرغ گفت: در سال گذشته ۹ میلیون کیلو مرغ از استان فارس خارج شده است که نشان‌دهنده قیمت پایین‌تر آن نسبت به برخی مناطق است.

وی با بیان اینکه از سال ۱۴۰۱ تاکنون ۲۷ درصد افزایش تولید مرغ در استان فارس داشتیم که موجب اشتغال مولد و ارزش افزوده می‌شود، به بحث کمبود آب اشاره کرد و گفت: یکی از مباحث، کشت‌های جایگزین است که فاکتور غالب در این عرصه اقتصادی است و باید برای آن سیاست‌های جبرانی داشته باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس در بخش پایانی سخنان خود در خصوص خام‌فروشی دام در این استان گفت: ما نمی‌توانیم برای جابه‌جایی دام‌ها با مجوز محدودیتی ایجاد کنیم و اگر استانی متقاضی کالایی باشد، باید آن را در اختیارش قرار دهیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس در ادامه به در پیش‌رو بودن انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد گفت:‌ ملت ایران، مردم قدرشناسی هستند و این قضیه را به خصوص در تشییع شهدای خدمت مشاهده کردیم. با وجود همه مشکلات،‌ مردم کلیت را می‌بینند و سره را از ناسره تشخیص می‌دهند.

وی با ابراز امیدواری از اینکه مردم در انتخابات ۸ تیرماه امسال با مشارکت حداکثری دولتی را انتخاب کنند که ادامه دهنده راه شهدای خدمت برای خدمت‌رسانی به مردم باشد، بر ضرورت امیدآفرینی در جامعه تأکید کرد.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار