یادداشتخبر اول

افشاگری یک فعال رسانه‌ای از توقف ۸ ساله یک پروژه اقتصادی در استان فارس

صفدر دوام از فعالان رسانه ای استان فارس طی یادداشتی با عنوان " راه آهنی که به خاک آهن تبدیل شد!" از توقف هشت ساله یک پروژه اقتصادی در این استان پرده برداشته و ضرورت فعال شدن آن را به متولیان امر یادآور شده است .

صفدر دوام

به گزارش اول فارس ، صفدر دوام در یادداشت خود آورده است : بیش‌از هشت سال است که یکی از پروژه های سرنوشت ساز اقتصادی استان (خط ریلی شیراز به گل گهر سیرجان) در قطعه سوم یعنی نرسیده به روستای مقابری شهرستان فسا متوقف گردیده و سالهاست که پرونده این پروژه ملی در اما و اگر رسانه ای و از آن سو وعده های گاه و بیگاه مدیران استانی و ملی خاک می خورد.

اگر در نگاهی فراگیر به جاده های مواصلاتی سایر استانهای همجوار بیاندیشیم متوجه برخی از کمبودهای تسهیل حمل و نقل و دسترسی به سایر نقاط کشور در استان فارس خواهیم شد چنانکه هم اکنون فقدان توسعه خط ریلی آنگونه که شایسته استان پهناور فارس بوده منجر به عدم دسترسی آسان به استانهای شمالی و شمال شرقی کشور شده است.

در حالیکه با توسعه قطعه های در دستور کار خط ریلی راه رسیدن به استانهایی نظیر خراسان آسان خواهد شد و در پی آن فواید کاهش ترافیک جاده ای، کاهش مصرف سوخت، رونق گردشگری دوجانبه و… برای فارس و استانهای مورد هدف در پی خواهد داشت.

خط ریلی شیراز و گل گهر علاوه بر موارد مثبت در حمل و نقل عمومی بین دو استان فارس و کرمان به عنوان دو خطۀ گردشگری و اقتصادی بسترهای مناسب دیگری نیز برای هر دو استان و دیگر استان های همجوار خواهد داشت با وجود همه تعاریف رشد سرمایه گذاری و تعامل بین دو استان مهم کشور شوربختانه در آستانه پانزدهمین سال آغاز عملیات اجرایی این پروژه هستیم و با استقرار دولت جدید توقف پروژه در کارنامه سومین دولت نیز ثبت خواهد شد.

آقای استاندار و نمایندگان مردم فارس در مجلس شورای اسلامی این نکته را مورد توجه قرار دهند که هر آینه توقف روزانه اینگونه پروژه‌های پرهزینه کار را برای اجرای کامل و به پایان رساندن آن سخت تر خواهد کرد چه آنکه رشد روز افزون تجهیزات و افزایش نرخ در اجرای پروژه‌های عمرانی گواه بر این ادعای نگارنده متن می باشد.

طرز تهیه آسان توپک شعریه به‌روش مدرس معروف آشپزی

طبق گفته مدیران مربوطه ادامه پروژه راه آهن شیراز و بوشهر از اولویت اقدامات عمرانی در دستور کار استان است این اقدام به دلیل تسهیل رسیدن استان به دریا و رونق های اقتصادی اقدامی شایسته و قابل توجه محسوب می گردد اما خاک خوردن قطعات پروژه راه آهن شیرازـ گل گهر نزدیک به یک دهه در صورت بی توجهی غیرقابل جبران و هزینه ساز خواهد بود از این رو دست طلب و حتی پرسش نمایندگان استان از وزیر مربوطه و تأمین اعتبار از محل درآمد نفت یا هر منبع غنی دیگر ضرورتی اجتناب ناپذیر است!

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. ایضا پروژه راه آهن شیراز یزد حد فاصل اقلید تا یزد که دو بار توسط دو رییس جمهور افتتاح شد ولی نه خط کامل شد نه قطاری آمد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا