چاپ کد خبر: 97897
24 آبان 1401

افشای راز جالب کلنگ‌زنی‌های پی درپی یک کارخانه در شیراز !

طبق آخرین مصوبه مدیران، مقرر شده است تا کارخانه روغن نباتی شیراز پایان آبان ماه وارد مدار تولید شود.

روغن نباتی شیراز 1

ایلنا: بیش از یک هفته است که حدود ۵۰۰ تن روغن خام وارد کارخانه روغن نباتی نرگس شده است و دستگاه‌های کارخانه قرار است بعد از ۵ الی ۶ ماه مجددا آغاز به کار کنند.

یکی از کارگران کارخانه روغن نباتی شیراز با اشاره به اینکه در حال حاضر بخش قوطی‌سازی کارخانه روغن نباتی بعد از ۵ الی ۶ سال رکود و بدون هیچ فعالیتی مجددا به صورت مقطعی راه اندازی شده است، می‌گوید: امیدواریم که فعالیت این مجموعه ادامه‌دار باشد؛ مسئولان کارخانه حقوق مرداد ماه و شهریور کارگران را پرداخت نکرده بودند اما با پیگیری‌های که صورت گرفت، پرداخت شد. ولی هنوز حقوق مهرماه واریز نشده است.

وی  با اشاره به اینکه ظرفیت تولید کارخانه روغن نباتی ماهیانه ۳ الی ۴ هزار تن است، ادامه می‌دهد: در حال حاضر ۵۰۰ تن ورودی روغن پاسخگوی نیاز یک هفته کارخانه است و در صورتی که مجددا مسئولان کارخانه، روغن وارد مجموعه نکنند تولید مجموعه متوقف خواهد شد.

 کلنگ‌زنی‌های نمایشی زمین کارخانه

این کارگر در ادامه با اشاره به انتقال کارخانه روغن نباتی شیراز به منطقه ویژه اقتصادی می‌افزاید: مسئولان دادگستری گویا عنوان کرده‌اند که منطقه ویژه اقتصادی، به دلیل‌عدم ساخت و ساز، زمین را از مالکان این مجموعه پس گرفته است.

وی با بیان اینکه مسئولان کارخانه روغن نباتی شیراز در ۱۰ سال گذشته حدود سه بار به صورت صوری و نمایشی زمین کارخانه روغن نباتی شیراز را با حضور مسئولان در منطقه ویژه اقتصادی شیراز کلنگ زنی کردند، بیان می‌کند: تمام این اتفاقات هیچ تاثیری بر روند جابه جایی و ساخت کارخانه نداشت و هنوز هیچ اقدامی در زمین انجام نشده است.

این کارگر با بیان اینکه در حال حاضر مسئولان به دنبال انتقال کارخانه نیستند و تنها تمرکزشان روی تولید مجموعه روغن نباتی معطوف شده است، می‌افزاید: در شرایط فعلی مسئولان به دنبال حل مشکلات کارگران هستند و بارها به مالک کارخانه عنوان کرده‌اند که اگر توان تولید را ندارید مجموعه روغن نباتی را از طریق مزایده در اختیار سرمایه گذار دیگری قرار دهید که مالک کارخانه اعلام آمادگی کرد.

وی می‌افزاید: در شرایط فعلی تمام مدیران کارخانه و مسئولان استان از مجموعه نرگس ناامید شده‌اند.

این کارگر با بیان اینکه نبود نقدینگی باعث شد که کارخانه روغن نباتی نابود شود و از رقابت با شرکت‌های بزرگ عقب بماند، می‌گوید: متاسفانه حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی ضربه سنگینی به واحدهای روغن نباتی جهت واردات روغن خام وارد کرد که این مهم مشکلات متعددی را مخصوصا برای نرگس ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه کارخانه روغن نباتی شیراز در فروردین ماه و اردیبهشت ماه سال جاری ماهیانه حدود ۱۰۰۰ تن روغن خام را فراآوری و وارد بازار می‌کرد، می‌افزاید: اما حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی باعث شد که نقدینگی مجموعه روغن نباتی حدود یک چهارم الی یک پنجم کاهش یابد که توان رقابت را از دست داد که باعث تعطیلی و رکود سنگین این مجموعه شد.

 روغن نباتی شیراز 3

کارخانه روغن نباتی باید از طریق مزایده به افراد واگذار می‌شد

نماینده شیراز و زرقان هم در ادامه با بیان اینکه کارخانه روغن نباتی شیراز دارای دو موضوع زیست محیطی و پدافند غیر عامل است، می‌گوید: درون شهر قرار گرفتن کارخانه روغن نباتی و بوی ناشی از تولید آن باعث می‌شود تا برای روحیه و ریه افراد مضر باشد.

علیرضا پاک فطرت با اشاره به اینکه جابه جایی کارخانه روغن نباتی شیراز باید خیلی زودتر اتفاق می‌افتاد، می‌افزاید: موضوع جابه جایی این کارخانه را باید سازمان محیط زیست بررسی کند.

عضو مجمع نمایندگان فارس بیان می‌کند: قطعا کارخانه روغن نباتی باید در مکانی مستقر باشد که تولید آن به حداکثر برسد و قیمت‌های حاصل از تولید را به حداقل برساند.

نماینده شیراز و زرقان در ادامه با بیان اینکه کارخانه‌هایی که در سال گذشته توسط دولت واگذار شده است قانونی نبوده است، بیان می‌کند: قطعا باید کارخانه روغن نباتی از طریق مزایده به افراد واگذار می‌شد و دستگاه‌ها و املاک کارخانه‌های واگذاری به صورت کارشناسی فروخته می‌شد که متاسفانه این اتفاق رخ نداد و ارزان در اختیار دادن این کارخانه‌ها به افراد، تعطیلی و غیر تعطیلی آن برای مالکان هیچ تفاوتی ندارد چه بسا که تعطیلی کارخانه‌ها به مراتب برای مالکان بهتر است.

عضو کمیسیون آموزش مجلس مدعی شد: افرادی که در واگذاری صاحب کارخانه شدند آن قدر از دستگاه‌ها استفاده کرده‌اند که آن‌ها مستهلک شدند. در شرایط فعلی مالکان کارخانه روغن نباتی شیراز به فروش زمین این مجموعه چشم دوخته‌اند و ذکر این نکته ضروری است که زمین مجموعه نرگس میلیاردها تومان ارزش دارد.

روغن نباتی شیراز 4

کسانی که کارخانه‌ها را واگذار کردند خیانت کردند

نماینده شیراز و زرقان با اشاره به اینکه در حال حاضر استاندار فارس و شهردار شیراز باید جهت انتقال مجموعه نرگس به مالک فشار بیاورند، ادامه می‌دهد: مسئولان البته نباید به التماس اصرار بر جابه جایی داشته باشند چراکه مالکان روغن نباتی برند نرگس را در سال‌های گذشته غصب کردند و نمی توان گفت که آن‌ها مالک واقعی باشند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مالکان کارخانه جهت انتقال، خواستار وام کم بهره و بسیاری از امتیازات دیگر هستند، می‌افزاید: اگر خواستار عدالت در مجموعه‌هایی که از طریق خصوصی سازی به افراد واگذار شده هستیم باید در مرحله نخست این مجموعه به بیت المال بازگردد و از طریق مزایده شفاف به افراد واگذار شود.

پاک فطرت می‌گوید: قطعا نباید چوب حراج به املاک و کارخانه‌ها زد و روش واگذاری این مجموعه‌ها و کارخانه ها این گونه نبود.

مسئولان ارشد استان از مالکان کارخانه شکایت کنند

وی با اشاره به اینکه مسئولان باید مجموعه‌ها را از طریق اجاره یا اجاره به شرط تملیک به افراد واگذار می‌کردند و ماهیانه از مالکان اجاره دریافت می‌کردند و بعد از چندین سال در صورتی که سود ده بود به فرد واگذار می‌کردند، می افزاید: التماس مسئولان به صاحب کارخانه مبنی بر تعطیل نکردن مجموعه خیلی امر شایسته ای نیست.

نماینده شیراز و زرقان با اشاره به اینکه در شرایط فعلی نیاز است تا مسئولان ارشد استان به دلیل کاهش یافتن میزان تولید، عدم انتقال مجموعه نرگس به منطقه ویژه اقتصادی شیراز و ….. از مالکان آن شکایت کنند، می گوید: به رغم اینکه مالکان کارخانه روغن نباتی جهت انتقال این مجموعه به منطقه ویژه اقتصادی شیراز مراسم کلنگ زنی برگزار کردند اما ذکر این نکته ضروری است که کلنگ زنی در بخش خصوصی معنی ندارد.

عضو مجمع نمایندگان فارس با بیان اینکه مسئولان گاه به دلیل انجام مانور سیاسی پروژه‌ها را کلنگ زنی می‌کنند، می افزاید: زمانی پروژه‌ای کلنگ زنی می‌شود که بتواند تاثیر بسزایی در اقتصاد کشور و استان داشته باشد.

نماینده شیراز و زرقان با اشاره به اینکه قطعا کلنگ زنی‌های بخش خصوصی با هدف دریافت وام و … انجام می‌شود، می‌افزاید: مسئولان باید در دهه پنجم انقلاب تجدیدنظر مناسبی در بخش خصوصی و کارخانه‌های واگذار شده داشته باشند.

روغن نباتی شیراز 2

حق بیمه کارگران و کارکنان روغن نباتی شیراز سه ماه پرداخت نشده است

عضو کانون بازنشستگان کارخانه روغن نباتی هم در ادامه با بیان اینکه تعدادی جلسه در دادگستری جهت تولید مجدد کارخانه روغن نباتی شیراز برگزار شد، می‌گوید: در این جلسه مقرر شد که مالک کارخانه حدود ۴ هزار تن روغن خام خریداری و میزان ۲ هزار تن را وارد مجموعه نرگس کند که مالک به بهانه شرایط بحرانی کشور این اقدام را انجام نداد.

احمد روشن  با اشاره به اینکه مسئولان عنوان کردند مالک کارخانه نباید تاخیری در پرداخت حقوق کارگران داشته باشد، ادامه می‌دهد: در حال حاضر مقداری روغن مارگاریم وارد مجموعه شده اما روغن خوراکی هنوز وارد مجموعه نرگس نشده است.

روشن با بیان اینکه مالکان کارخانه حدود سه ماه است که حق بیمه کارگران و کارکنان روغن نباتی شیراز را پرداخت نکرده، بیان می‌کند: مسئولان کارخانه جهت دریافت تسهیلات سه دفعه مراسم کلنگ زنی کارخانه روغن نباتی شیراز را در منطقه ویژه اقتصادی برگزار کردند.

مردان عاشق زنانی با این ۱۴ ویژگی می شوند

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

کارمند پنجشنبه , ۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۳

وزارت اطلاعات باید این آدمو الان بگیره…کنه خارج از نوبت چپن باعث بی نظمی تو کار مملکت یکیش همین آدمه صاحب شرکت نرگس شیراز شرکت مرتب و سیف خودرو و هولدینگ فریکو والله اینو امثال اینو اعدام کنن تمام ملتم دست بوس دولت میشن و حقو حقوق کارگرارو که ۱ساله تو شرکت مرتب سیف نداده دولت با فروش اقلام و زمینهای این آدم که با وام از خود دولت خریده تسویه کنه و شرکتی که این آدم نه حیوان باعث تعلیق کارگراشو استوپ کار شده راه بندازه دولت و حقو حقوق کارگرارو تسویه کنه اونوقت دولت میبینه که ملت چطور همراهشن این آدم باعث تفرقه بین دولت کلاه وقتی آزاد می‌چرخه و حقو حقوق کارگرو نمیده

کارگر پنجشنبه , ۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۸

صاحب این شرکت صاحب شرکت… خودرو که همون شرکت مرتب رو هم گرفته هست که تولید خودروی لندرور پاژن موسوی قدیم میکرد ایشون اومدن و بی سو و است دبلیو ام تولید کردن خودروی چینی داغون و ب کارکنانش نزدیک ۱ساله حقوق نداده بیمه ها یک در میان ریخته کلن هدفش انگار بر هم زدن نظم نظام کارگری و جامعه هستش آقای …ک معروف ب آقای روغن نباتی تو ایرانه چرا نباید الان تو زندان باشه چرا اگه آزاد شده ب شرط تسویه حقو حقوق کارگران چرا تسویه نکرده چرا دولت متوجه سند سازی ایشون نمیشه والله ک این آدم نبودش مملکتو گلستون می‌کنه دارایشو دولت بگیره حق حقوق کارگرارو بده و شرکتاشو ب نفع دولت مصادره کنه تا ملتم نون بخورن راضی از کار با دولت باشن

فریاد بیصدا پنجشنبه , ۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۲:۴۰

این آشوبی که کشور دچارش شده به دلیل رانت هایی است که مشتی آدم بی خدا خود را مالک و ولی نعمت مردم دانستند اما چوب خدا صدا ندارد

ایرانی چهارشنبه , ۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۴

فاسدین ومافیای قدرت استان فارس را نابودکردند.واز صنعتی به کشاورزی ونابودی منابع سوق دادن

بهنام چهارشنبه , ۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۹

باسلام. تکلیف سهام داران چی میشه. کسی جوابگونیست

روش پرگو چهارشنبه , ۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۹:۲۷

بسته بندی هست فقط قوطی وحلب ۵کیلو درست میکنه حلب سازی

حمید امیری سه شنبه , ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۹

با احترام این کارخانه تولیدی نیست … باید نامش “تغییرشکل روغن نباتی” باشد نه تولید روغن نباتی

مهدی سه شنبه , ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۶

خدا … کنه اون کسی رو که اقدام به خصوصی سازی کرد و همه کارخانه های بزرگ و کوچک با رابطه و باند بازی به افرادی خاص داد و نان سفره هزاران کارگر قطع کرد

ناشناس سه شنبه , ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۲

مالک پارتی داره مفت کارخانه را به چنگ آورده و پولی نداره که راه بندازه

ناشناس سه شنبه , ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۷:۵۱

پس چرا اینقدر قانون شکنی میشه نماینده های شیراز حرف نمیزنند که مالکان کمی بهتر دست به کار شوند و این همه کارگر بیکار نشه

آخرین اخبار