چاپ کد خبر: 113838
18 خرداد 1402

امارات و دبی|ویزای ۵ ساله اقامت برای بازنشستگان/ راننده‌ی تاکسی که میلیونر شد/تاریخ جشنواره خرید تابستانه دبی /۷شرط برای استخدام کارکنان از خارج امارات

افراد خارجی با سن بالای ۵۵ سال می‌توانند برای دریافت ویزای اقامت پنج ساله در امارات اقدام نمایند.تمدید ۹۰ روزه‌ی ویزای توریستی امارات برای مسافرانی که اسپانسر ساکن امارات دارند.برای هزاران نفر از ساکنین امارات که این کشور را خانه‌ی خود می‌دانند، اینجا جایی است که رویاها به حقیقت می‌پیوندد.جشنواره‌ی دبی سامر سورپرایز (DSS) با قرعه‌کشی‌ها، تخفیف‌ها و کنسرت‌ها باز خواهد گشت. این رویداد گردش و خرید در طول تابستان را لذت‌بخش خواهد کرد.در راستای نشان‌ دادن اهمیت هوش مصنوعی برای دبی، شیخ مکتوم بن محمد بن راشد آل مکتوم، معاون اول حاکم دبی، معاون نخست‌وزیر و وزیر دارایی امارات با سم آلتمن، مدیرعامل OpenAI شرکت سازنده چت‌جی‌پی‌تی دیدار کرد.بیست‌وششمین دوره‌ی این رویداد در تعطیلات شش روزه‌‌ی عید قربان آغاز می‌شود. دبی سامر سورپرایز از ۲۹ ژویٔن تا ۳ سپتامبر برقرار خواهد بود.وزارت منابع انسانی و بومی‌سازی امارات (MoHRE) هفت شرط برای شرکت‌ها و کارفرمایان بخش‌ خصوصی جهت استخدام و به‌کارگیری نیروی کار از خارج از کشور تعیین کرده است.تمدید ۹۰ روزه‌ی ویزای توریستی امارات برای مسافرانی که اسپانسر ساکن امارات دارند

ویزای ۵ ساله اقامت امارات برای بازنشستگان افراد خارجی با سن بالای ۵۵ سال می‌توانند برای دریافت ویزای اقامت پنج ساله در امارات اقدام نمایند.

ویزای ۵ ساله اقامت امارات برای بازنشستگان

افراد خارجی با سن بالای ۵۵ سال می‌توانند برای دریافت ویزای اقامت پنج ساله در امارات اقدام نمایند.

با این حال معیار پذیرشی وجود دارد که متقاضیان باید برای دریافت این ویزا واجد این معیارها باشند. همچنین این ویزا قابل تمدید است.

طبق وبسایت دولت امارات، افرادی که به سن ۵۵ سال رسیده‌اند و بازنشسته شده‌اند می‌توانند برای ویزای طولانی‌مدت با اعتبار ۵ سال اقدام کنند. این افراد باید شرایط زیر را داشته باشند:

– حداقل به مدت ۱۵ سال در داخل یا خارج از امارات کار کرده باشند و در زمان بازنشستگی ۵۵ سال یا بیشتر سن داشته باشند.
– یکی از شرایط مالی زیر را داشته باشند:
— داشتن املاک به ارزش حداقل ۱ میلیون درهم
— سرمایه مالی به ارزش حداقل ۱ میلیون درهم
— داشتن درآمد ماهانه حداقل ۲۰ هزار درهم (۱۵ هزار درهم برای دبی)

– فرد بازنشسته همچنین باید به عنوان مدرک گردش حساب بانکی شش ماه گذشته‌ی خود را ارایٔه دهد.

برای تمدید ویزا نیز نیاز به داشتن شرایط ذکرشده وجود دارد.

آن دسته از ساکنین دبی که بالای ۵۵ سال سن دارند می‌توانند یکی از گزینه‌های زیر را انتخاب کنند:
– داشتن درآمد سالانه‌ی ۱۸۰ هزار درهم (ماهانه ۱۵ هزار درهم)
– داشتن سپرده‌ی سه‌ساله‌ به ارزش ۱ میلیون درهم
– داشتن املاک به ارزش ۱ میلیون درهم
– ترکیبی از موارد بالا، مانند داشتن سپرده و املاکی که مجموع ارزششان به ۱ میلیون درهم برسد.


از راننده‌ی تاکسی تا میلیونر

برای هزاران نفر از ساکنین امارات که این کشور را خانه‌ی خود می‌دانند، اینجا جایی است که رویاها به حقیقت می‌پیوندد.

از راننده‌ی تاکسی تا میلیونر برای هزاران نفر از ساکنین امارات که این کشور را خانه‌ی خود می‌دانند، اینجا جایی است که رویاها به حقیقت می‌پیوندد.

یکی از این افراد سلیم احمد خان است که در سال ۲۰۰۹ به امارات آمد. حالا در سال ۲۰۲۳، او قرار است شرکت لیموزین خودش را تاسیس کند.

آقای خان که اهل پاکستان است، تا سال ۲۰۱۲ به تاکسی‌رانی مشغول بود. در سال ۲۰۱۳ وقتی کمپانی اوبر به دبی آمد، او به یک شرکت لیموزین پیوست. سلیم احمد خان در پلتفرم اوبر ثبت‌نام کرد و تا سال ۲۰۱۹ هرچه به دست آورد را پس‌انداز کرد. او بودجه‌ی کافی جمع‌آوری کرد و توانست شرکت تاکسی‌رانی خود با ۸۵۰ راننده در سراسر امارات را راه‌اندازی کند.

حالا او در فرایند تاسیس شرکت لیموزین خود است که در ابتدا ۲۰ لیموزین دارد.

خان یک نمونه از هزاران نفر از ساکنین دبی است که داستان موفقیت جالبی دارند. به لطف سختکوشی، اراده و مدیریت مالی هوشمندانه، او در عرض چهار سال به یک میلیونر تبدیل شد. او که در سال ۲۰۰۹ در زمان ورودش به امارات ماهی ۵ هزار درهم به عنوان راننده تاکسی به‌ دست می‌آورد، اکنون کسب‌وکاری به ارزش بیش از ۵ میلیون درهم دارد.

سلیم احمد خان می‌گوید: «روزی ۱۲ ساعت و گاهی بیشتر کار می‌کردم. در سال ۲۰۱۳ توانستم لیموزین خودم را با ۲۰۰ هزار درهم خریداری کنم که تمام پولش از پس‌انداز خودم بود. تمام پس‌اندازم را در کسب‌وکارم سرمایه‌گذاری کردم.»

او در سال ۲۰۱۹ کمپانی خودش به نام King Riders Delivery Services را راه‌اندازی کرد. این کمپانی ۸۵۰ راننده و دو شعبه در شارجه و عجمان دارد. همچنین آقای خان در حال راه‌اندازی یک سرویس لوکس نیز می‌باشد؛ برای این کار ۲۰ لیموزین سفارش داده و کارکنان آن در حال آموزش دیدن هستند. او قصد دارد ناوگان این سرویس را تا پایان ۲۰۲۳ به ۱۰۰ لیموزین برساند.


تاریخ دبی سامر سورپرایز اعلام شد

جشنواره‌ی دبی سامر سورپرایز (DSS) با قرعه‌کشی‌ها، تخفیف‌ها و کنسرت‌ها باز خواهد گشت. این رویداد گردش و خرید در طول تابستان را لذت‌بخش خواهد کرد.

تاریخ دبی سامر سورپرایز اعلام شد جشنواره‌ی دبی سامر سورپرایز (DSS) با قرعه‌کشی‌ها، تخفیف‌ها و کنسرت‌ها باز خواهد گشت. این رویداد گردش و خرید در طول تابستان را لذت‌بخش خواهد کرد.

بیست‌وششمین دوره‌ی این رویداد در تعطیلات شش روزه‌‌ی عید قربان آغاز می‌شود. دبی سامر سورپرایز از ۲۹ ژویٔن تا ۳ سپتامبر برقرار خواهد بود.

سازمان فروشگاه‌ها و فستیوال‌های دبی (DFRE) روز چهارشنبه در یک بیانیه به رسانه‌ها خبر داد که تقویم کامل برنامه‌های امسال این جشنواره روز ۲۰ ژویٔن اعلام خواهد شد.

تخفیف‌ها شامل ورودی رایگان کودکان در بسیاری از هتل‌ها و مجموعه‌ها می‌باشد. همچنین تخفیف‌های صبحگاهی و تفریحات خانوادگی نیز در مراکز خرید و مجموعه‌های تفریحی سراسر دبی وجود خواهد داشت.

به گفته‌ی وبسایت Visit Dubai، این جشنواره‌ی خرید تابستانی با حراج‌ها و تخفیف‌های شگفت‌انگیزی همراه خواهد بود و نباید سورپرایزهای روزانه، مسابقات هیجان‌انگیز و قرعه‌کشی‌های پس از خرید آن را از دست داد.

کنسرت افتتاحیه دبی سامر سورپرایز روز ۱ جولای در کوکا کولا آرنا برگزار خواهد شد.


ملاقات شیخ مکتوم با مدیرعامل OpenAI سازنده‌ی چت‌جی‌پی‌تی

در راستای نشان‌ دادن اهمیت هوش مصنوعی برای دبی، شیخ مکتوم بن محمد بن راشد آل مکتوم، معاون اول حاکم دبی، معاون نخست‌وزیر و وزیر دارایی امارات با سم آلتمن، مدیرعامل OpenAI شرکت سازنده چت‌جی‌پی‌تی دیدار کرد.

ملاقات شیخ مکتوم با مدیرعامل OpenAI سازنده‌ی چت‌جی‌پی‌تی در راستای نشان‌ دادن اهمیت هوش مصنوعی برای دبی، شیخ مکتوم بن محمد بن راشد آل مکتوم، معاون اول حاکم دبی، معاون نخست‌وزیر و وزیر دارایی امارات با سم آلتمن، مدیرعامل OpenAI شرکت سازنده چت‌جی‌پی‌تی دیدار کرد.

در این دیدار درباره‌ی راه‌هایی برای افزایش همکاری بین دولت امارات و OpenAI جهت کمک به توسعه‌ی راهکارهای فناوری جدید توسط هوش مصنوعی صحبت شد. این موضوع نشان می‌دهد که امارات برای این عرصه‌ی نوظهور اهمیت قایٔل است و برای توسعه‌ی به‌کارگیری هوش مصنوعی و تسریع دیجیتال‌سازی در بخش‌های مختلف دولتی برنامه دارد.

شیخ مکتوم بن محمد تاکید کرد که دولت امارات با رهبری  شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، معاون ریٔیس و نخست‌وزیر امارات و حاکم دبی، برای افزایش همکاری با شرکت‌های پیشگام فناوری‌ در جهان و کارآفرینان تکنولوژی مشتاق می‌باشد.

دولت امارات قصد دارد محیطی حمایتی و پرورشی برای استعدادهای عرصه‌ی تکنولوژی، افراد خلاق و استارتاپ‌ها ایجاد کند تا راهکارهایی برای ساخت آینده‌ی بهتر ایجاد شود.

شیخ مکتوم به تلاش‌های امارات برای پیشرفت زیرساخت دیجیتال اشاره کرد. او از تاثیر چشم‌گیر چت‌جی‌پی‌تی و قدرت تحول‌بخش هوش مصنوعی در عرصه‌های مختلف صحبت کرد و همچنین به فرصت‌های بی‌سابقه برای استفاده از راهکارهای مرتبط با هوش مصنوعی برای تسریع پیشرفت و توسعه در عرصه‌های گوناگون اشاره کرد.

در این دیدار محمد بن عبدالله الغرغاوی وزیر امور کابینه، عمر سلطان العلما وزیر هوش مصنوعی، اقتصاد دیجیتال و دورکاری، هلال سعید المری مدیر کل سازمان اقتصاد و گردشگری دبی و عالیجناب حماد عبید المنصوری مدیر کل دیجیتال دبی نیز به همراه چندین نفر از مدیران OpenAI حضور داشتند.


هفت شرط وزارت منابع انسانی برای استخدام کارکنان از خارج از کشور در امارات

وزارت منابع انسانی و بومی‌سازی امارات (MoHRE) هفت شرط برای شرکت‌ها و کارفرمایان بخش‌ خصوصی جهت استخدام و به‌کارگیری نیروی کار از خارج از کشور تعیین کرده است.

طبق یک ویدیو آموزشی که در حساب وزارت منابع انسانی در اینستاگرام منتشر شد، این هفت شرط از این قرارند:
۱) شرکت مجوز الکترونیک داشته باشد
۲) فرد استخدامی حداقل ۱۸ سال سن داشته باشد
۳) الزامات مربوط به مشاغل تخصصی رعایت شده باشد
۴) شغل فرد در راستای فعالیت شرکت باشد
۵) شرکت مجوز معتبر داشته باشد
۶) تقاضای استخدام از طریق نماینده‌ی رسمی شرکت ارایٔه شود و مجوز کار اخذ شود
۷) فرد استخدامی از قبل مجوز کار در امارات نداشته باشد

این وزارتخانه برای شرکت‌های ثبت‌شده ۱۲ نوع مختلف مجوز کار صادر می‌کند که به نوع و ماهیت کار بستگی دارند.

لازم از است که قبل از اشتغال به کار در امارات مجوز لازم را از وزارت منابع انسانی دریافت کرد. همچنین استخدام یا به‌کارگیری کارگر بدون داشتن مجوز کار معتبر اکیداً ممنوع می‌باشد.


تمدید ۹۰ روزه‌ی ویزای توریستی امارات برای مسافرانی که اسپانسر ساکن امارات دارند

اگر با ویزای مسافرتی در امارات هستید و اسپانسرتان یکی از دوستان یا بستگان ساکن امارات است، می‌توانید ویزای خود را تا ۹۰ روز تمدید کنید. دارندگان ویزای مسافرتی گزینه‌های مختلفی برای تمدید ویزای خود دارند اما مدت تمدید ویزا به نوع آن بستگی دارد. برای مثال دارندگان ویزای توریستی می‌توانند تا ۳۰ روز ویزای خود را تمدید کنند.

هفت شرط وزارت منابع انسانی برای استخدام کارکنان از خارج از کشور در امارات/تمدید ۹۰ روزه‌ی ویزای توریستی امارات برای مسافرانی که اسپانسر ساکن امارات دارند

گزینه‌ی سفر به امارات با ویزایی که اسپانسر آن یکی از دوستان یا بستگان ساکن امارات است روز ۱۵ فوریه ۲۰۲۳ توسط اداره هویت، شهروندی، گمرک و بنادر امارات (ICP) اضافه شد. ICP همچنین اعلام کرد که اگر یکی از ساکنین امارات اسپانسر ویزای مسافرتی شما باشد، می‌توانید آن را ۳۰، ۶۰ یا ۹۰ روز تمدید کنید.

مدارک لازم
برای تمدید ویزای دوست یا خانواده‌ی خود که در حال بازدید از امارات هستند، باید مدارک زیر را ارایٔه دهید:
– نسخه‌ی اصل مجوز ورود
– عکس گذرنامه‌ای رنگی از دارنده‌ی ویزا
– اجاره‌نامه یا رزرو هتل
– کپی بلیت بازگشت
– کپی رسید قبلی ضمانت مالی
– کپی پشت‌ورو از کارت امارات آی‌دی اسپانسر

ممکن است بسته به شرایط و اطلاعات وارد شده در فرم درخواست، نیاز به ارایٔه‌ی مدارک بیشتری داشته باشید.

اگر ویزای مسافرتی دبی داشته باشید، اداره‌‌ی مسیٔول تمدید ویزای شما GDRFA یا اداره‌ی کل اقامت و امور اتباع خارجه می‌باشد.
برای دارندگان ویزای مسافرتی دبی، اسپانسر آن‌ها می‌تواند از یکی از دو طریق زیر برای تمدید ویزا اقدام نمایند:
۱) پلتفرم خدمات هوشمند GDRFA در آدرس اینترنتی smart.gdrfad.gov.ae
۲) مراکز خدمات آمر که امور ویزا را از سوی GDRFA انجام می‌دهند و می‌توانید فهرست آن‌ها را در gdrfad.gov.ae/en/customer-happiness-centers مشاهده کنید.

توجه کنید که به گفته‌ی GDRFA دبی، تمدید یک یا چندباره‌ی ویزا بیش از مجموع ۱۸۰ روز ممکن نخواهد بود.

چگونه از طریق وبسایت برای تمدید ویزای مسافرتی اقدام کنیم؟

۱) مراجعه به وبسایت smart.gdrfad.gov.ae
۲) ورود به سیستم خدمات هوشمند از طریق UAE Pass یا حساب کاربری GDRFA
۳) سرویس تمدید ویزا را در داشبورد شخصی خود جستجو کنید
۴) فرم درخواست را پر کنید
۵) هزینه‌ی سرویس را پرداخت کنید

هزینه‌ی تمدید ویزا:
– هزینه‌ی تمدید: ۶۰۰ درهم به‌علاوه‌ی مالیات بر ارزش افزوده
– هزینه‌ی اطلاعات: ۱۰ درهم
– هزینه‌ی نوآوری‌ها:‌ ۱۰ درهم
– هزینه‌ی تمدید از داخل امارات: ۵۰۰ درهم
مجموع: ۱۱۲۰ درهم


 

شیراز قدیم|عکس مرد نجار و شاگردش در شیراز ۱۰۴ سال پیش

 سریعا از مطالب و اخبار اول فارس آگاه شوید

اشاره 1

 ورود به کانال تلگرام 

 ورود به کانال واتساپ 

 ورود به کانال ایتا

 ورود به کانال سروش 

ورود به کانال روبیکا

 ورود به کانال بله 

 

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار