چاپ کد خبر: 81969
5 اردیبهشت 1401

امانوئل ماکرون با اکثریت آرا به ریاست جمهوری فرانسه انتخاب شد

امانوئل ماکرون روز یکشنبه ۲۴ آوریل (۴ اردیبهشت) توانست با کسب اکثریت آرا در انتخابات فرانسه بار دیگر به ریاست جمهوری این کشور انتخاب شد.

ماکرون وهمسرش

بر اساس نخستین نتایج شمارش آرا آقای ماکرون بیش از ۵۸ و رقیبش، مارین لوپن از حزب راست افراطی اجتماع ملی ۴۲ درصد آرا را به خود اختصاص داده‌اند.

حدود ۴۸.۷ میلیون نفر در این انتخابات واجد شرایط رای دادن بودند که از این میان ۶۲ درصد در انتخابات شرکت کردند.

میزان آرای سفید در دور دوم انتخابات نیز به ۲۸ درصد رسید که این میزان از سال ۱۹۶۹ تا کنون بی‌سابقه بوده است.

استقبال رئیس کمیسیون اروپا از پیروزی دوبارۀ ماکرون
اورزولا فن در لاین، رئیس کمیسیون اروپا با انتشار یک پیام تبریک، خطاب به ماکرون نوشت: «مشتاقانه منتظر ادامه همکاری فوق‌العاده با شما هستم. ما با هم فرانسه و اروپا را به جلو خواهیم برد.»

اولین سخنرانی امانوئل ماکرون پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری فرانسه

ماکرون
امانوئل ماکرون سخنرانی خود را با سپاسگزاری از همه رای دهندگان آغاز کرد و افزود: «پس از گذراندن ۵ سال پر از فراز و نشیب، مردم فرانسه بار دیگر به من اعتماد کردند تا برای ۵ سال دیگر در این مقام فعالیت کنم.

پروژه ما ایجاد فرانسه‌ای مستقل‌تر از همیشه و ایجاد اروپایی قوی‌تر است. می‌دانم که بسیاری از افرادی که به من رای دادن نیز افرادی هستند که نه به دلیل موافقت با عقایدم بلکه با این هدف که راه رسیدن به قدرت را برای راست افراطی سد کنند، به من رای دادند. از آنها نیز سپاسگزارم و سعی می‌کنم در سال‌های پیش رو خواسته‌های آنها را برآورده کنم.

من به آنهایی که به مارین لوپن رای دادند نیز می‌اندیشم؛ من از این لحظه رئیس جمهور آنها نیز هستم واین مسئولیت من است که برای خشم و ناامیدی که داشتند و باعث شده به راست افراطی رای دهند، راه حلی بیابم.

پروژه‌ای که من در ۵ سال پیش‌رو در فرانسه اجرا می‌کنم، با این هدف اجرا می‌شود که درنهایت جامعه‌ای عادلانه‌تر و با برابری بیشتر میان زنان و مردان همچنین جامعه‌ای دوستدار محیط زیست داشته باشیم.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار