چاپ کد خبر: 126841
7 آذر 1402
بر اساس تصمیم شورای اسلامی شهر شیراز:

اموات شیرازی برای دفن به قبرستان شهر صدرا می روند

کلانشهر شیراز طی دهه‌های اخیر توسعه چشمگیری به سمت شمال غرب داشته و این مناطق نیازمند توسعه خدمات شهری ازجمله ایجاد آرامستان هستند که پارلمان شهری شیراز بر همین اساس برای بررسی چالش های ترافیکی ، زیست محیطی دفن اموات شمال غرب شیراز ورود پیدا کرد.

به گزارش اول فارس به نقل از ایرنا، ظرفیت قبرستان فعلی و دارالرحمه شیراز که حدود ۵۰ سال پیش ایجاد شده اکنون تکمیل است و به همین منظور آرامستان بهشت احمدی با صدها هکتار وسعت در فاصله ۱۳کیلومتری شمال شرقی شیراز ایجاد شده که شهروندان به دلیل فاصله و نامناسب بودن مسیرهای تردد تاکنون رغبتی به دفن امواتشان در این محل نشان نداده اند.

کلانشهر شیراز طی دهه‌های اخیر توسعه چشمگیری به سمت شمال غرب داشته و بر این اساس جمعیت زیادی در این منطقه ساکن هستند و باید تدبیری برای دفن اموات این مناطق اندیشیده شود.

قبرستان صدرا

دوشنبه ۶ آذر ماه ۱۴۰۲ جلسه‌ای در شورای اسلامی شهر شیراز با حضور تعدادی از اعضای شورا و مدیران شهری برگزار و چالشهای ترافیکی زیست محیطی دفن اموات و همچنین استفاده از ظرفیت قبرستان صدرا برای شمال غرب شیراز مورد بررسی قرار گرفت.

با توجه به تکمیل ظرفیت قبرستان دارالرحمه شیراز، بُعد مسافت ودیگر مشکلات متعدد در زمان تردد و همچنین معضلات ترافیکی برای بازماندگان در روزهای پنجشنبه و جمعه و دیگر ایام سال که از شمال غرب شیراز باید به جنوبی ترین نقطه شهر تردد کنند به وجود آمده است که حتی تدابیر ترافیکی شهری هم با وجود هزینه های بسیار هنگفت در این راستا کارساز نبوده است.

در همین راستا کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز استفاده از ظرفیت قبرستان صدرا و اهمیت این موضوع که یکی از عناصر حیاتی شهرنشینی جهت ساکنین این منطقه از شهر شیراز را مهیا می‌کند مورد بررسی و تبادل نظر قرار داد.

در این جلسه مقرر شد با توجه نتایج بررسی ها ، جلسه ای با مسولین شهرداری صدرا برای حل این مشکل برگزار شود.

شما هم نظر بدهید

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار