برای مقابله با «اخاذی جنسی» در شبکه اجتماعی اینستاگرام

امکان اسکرین شات گرفتن و ذخیره عکس‌های مبادله‌شده در چت‌ اینستاگرام غیرفعال می شود

شرکت متا در نظر دارد تا برای مقابله با «اخاذی جنسی» در شبکه اجتماعی اینستاگرام امکان عکس گرفتن از صفحه (اسکرین شات) عکس‌های مبادله‌شده در چت‌های خصوصی را غیرفعال کند.

امکان اسکرین شات گرفتن و ذخیره عکس‌های مبادله‌شده در چت‌ اینستاگرام غیرفعال می شود

اول فارس:  کاربران اینستاگرام دیگر نخواهند توانست عکس‌هایی را که در چت‌های خصوصی مبادله می‌شوند در گالری عکس‌های تلفن همراه خود حفظ کنند. امری که زمینه ساز پدیده «اخاذی جنسی» در شبکه اجتماعی اینستاگرام شده بود.

بنا به اعلام متا امکان دور زدن ممنوعیت اسکرین‌شات از طریق باز کردن اپلیکیشن اینستاگرام بر روی صفحه رایانه هم وجود نخواهد داشت.

«اخاذی جنسی» در شبکه‌های اجتماعی به یکی از معضلات جدی استفاده از این شبکه‌ها به ویژه برای نوجوان‌ها تبدیل شده است.

متا امیدوار است تا با تدابیر جدید خود بتواند با پدیده «اخاذی جنسی» در اینستاگرام مقابله کند. برخی از قابلیت‌های شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام و اسنپ‌چت مانند امکان «تماشای یک باره» عکس‌ها و ویدئوها به «اخاذی جنسی» در این شبکه‌ها دامن زده است.

شرکت متا همچنین ابزار «کنترل برهنگی» در شبکه اجتماعی اینستاگرام را تقویت خواهد کرد. این ابزار که تاکنون تنها عکس‌های برهنه در حساب‌های کاربری زیر سن قانونی را شناسایی می‌کرد از این پس به طور خودکار این عکس‌ها را در چت‌های همه کاربران شناسایی خواهد کرد.

به این ترتیب کاربران در چت‌های خصوصی خود در صورت ارسال عکسی که «برهنه» تشخیص داده شود تنها عکسی مات‌شده خواهند دید.

شرکت متا ماه آوریل نیز تدابیری را برای مقابله با «اخاذی جنسی» در اینستاگرام اتخاذ کرده بود. محدودیت تماس حساب‌های کاربران زیر سن قانونی با حساب‌های کاربری مشکوک از جمله این تدابیر بود.منبع:یورونیوز

با این ۸ تکنیک طلایی با ترس خود از شکست مقابله کنید

مطالب مرتبط

تدابیر و محدودیت‌های جدید اینستاگرام برای نوجوانان چیست؟

حالت روح تلگرام راهی برای ایمن نگه داشتن چت‌ها+نحوه فعال‌سازی

واتساپ بزودی به ویژگی جدید تم چت مجهز می شود

نظرات