چاپ کد خبر: 45094
23 بهمن 1399

انتقاد مدیر حوزه علمیه فارس از سخنران ۲۲ بهمن شیراز

استوار میمندی

خبرگزاری حوزه: حجت الاسلام والمسلمین محمد استوار میمندی در یادداشتی نوشت: اقتضائات سیاسی و اجتماعی را می فهمم و می دانم که گاهی برای حفظ برخی مصالح چاره ای جز تنزّل نیست و راهی جز سکوت وجود ندارد، اما دهن کجی به میلیون ها انقلابی و خانواده شهدا و زجر کشیدگان انقلاب را آن هم در مراسم سالگرد پیروزی انقلاب نمی فهمم، خوب می دانم که برای بلوغ جامعه و شناخت جریان ها و افراد مشکوک و ناصالح که اعتقادی به مردم و مستضعفان ندارند چاره ای جز خون دل خوردن، صبر و روشنگری نرم نیست اما زیر پا گذاشتن اصول اولیه انقلاب و اسطوره کردن همان افرادی که در خدمت نظام سلطه بودند آن هم در مراسم گرامیداشت انقلاب را نمی فهمم.

امروز مراسم چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در حالی برگزار شد که شرایط کرونایی کشور جلوه شکوه حضور مردم را در قالب های دیگری به تصویر کشید و در شیراز نیز به غیر از راهپیمایی نمادین خودرویی و کاروان موتور سواران مردمی، اجتماع محدودی نیز در میدان شهدای شیراز برنامه ریزی شده بود.

اگر از عدم تناسب سخنران برنامه با مناسبت امروز که سابقه دست بوسی یکی از سران فتنه را در کارنامه خود دارد و انقلابی ها ذهنیت مثبتی از او ندارند، بگذریم، اما از تطهیر و تمجید از یکی از عوامل طاغوت از زبان او نمی توانیم بگذریم.

آخر تا کی قرار است گرفتار ملاحظات و اسیر رودربایستی ها باشیم و مصالح کلان انقلاب را قربانی دلخور نشدن برخی گروه ها و اقوام کنیم؟!

قوم بزرگ قشقایی در مسیر مبارزه با استعمار و استبداد و دفاع از مکتب نورانی اهل بیت علیهم السلام آنقدر افتخارات دارد که نوبت به اسطوره سازی مهره های دست دوم و سوم این قوم بزرگ نمی رسد. بزرگانی مثل میرزا جهانگیرخان قشقایی، صولت الدوله قشقایی، حاج ایازخان قشقایی و ۲۰۰۰ شهید قشقایی که همگی بر تارک تاریخ این استان می درخشند افتخاراتی برای این قوم سلحشور هستند که با بودن آنها نوبت به عناصر مساله دار نمی رسد، اما عده ای با مأموریت های خاص به دنبال اسطوره سازی از شخصیتی هستند که کارگزار رسمی رژیم طاغوت بود و در راه خدمت به آنها و پروژه آمریکایی حماسه زدایی از قوم غیور قشقایی خدمات متعددی به رژیم طاغوتی پهلوی ارائه کرد.

اینکه عده ای در برخی نهادهای مدنی تهران و شیراز با نام گذاری تقاطع غیرهمسطح و فرهنگسرا و خیابان به نام او به دنبال اسطوره سازی از او هستند ماموریتی است که به آنها داده شده و توقعی از آنها نیست، اما اینکه در مراسم روز ۲۲ بهمن که روز ارج گذاری آرمان های انقلاب و مردان بزرگ انقلاب اسلامی است از این شخصیت نام برده و به صورت ضمنی تجلیل شود چیزی شبیه فاجعه است، فاجعه به استهزاء گرفتن انقلاب، خانواده های شهدا، روحانیت و مردم سرافراز شیراز آن هم در یوم الله ۲۲ بهمن.

اینکه چند سالی است برخی به نام قشقایی ها چنین می کنند و کسی هم به آن توجهی نمی کند را ناشی از احترام بزرگان این استان به قوم بزرگ قشقایی می دانم اما توقع از بزرگان قشقایی این است که خود وارد شوند و اجازه این بدنامی، سوء استفاده و مصادره قومشان را به کسانی که ارادتی به آرمان های انقلاب ندارند ندهند و خود خواستار اصلاح این رویه شوند.

عضو گروه واتساپ اول فارس شوید

واتساپ

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

ناشناس یکشنبه , ۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۲

همچه بهمن بیگی تو جهان نخواهد بود شمع بود سوخت تا ایران روشن بماند روحش شاد

ناشناس شنبه , ۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۸

سلام
لطفا نظر قبلی اینجانب را انتشار ندهید

ناشناس چهارشنبه , ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۸

سلام و درود بر مدیر شجاع و انقلابی حوزه فارس
حواسمان باشد این دولت که ایشان را در آستانه انتخابات مطرح می کند دنبال چیه
بر فرض ایشان خدماتی فراتر از این که میگویند داشته اما تناسب این مطلب با این روز؟
رابطه ایشان با انقلاب که روشنه

فارسی سه شنبه , ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۴

یکنفر که یک درصد استاد بهمن بیگی به محرومان، آنهم محرومترین اقشار جامعه خدمت کرده نام ببر حاجی. چه خوشت بیاد و چه نیاد بخشی از تمدن حال حاضر این سرزمین مرهون بهمن بیگی است.

چهارده چریک سه شنبه , ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۰

آری از پشت کوه آمده ام،
چه میدانستم اینور کوه باید برای ثروت حرام خورد
برای عشق خیانت کرد
برای خوب دیده شدن دیگری را بد نشان دادبرای به عرش رسیدن دیگری را به فرش کشاند.
وقتی هم با تمام سادگی دلیلش را می پرسم میگویند: از پشت کوه آمده.
ترجیح میدهم به پشت کوه برگردم. و تنها دغدغه ام سالم برگرداندن گوسفندان از دست گرگها باشد تا اینکه اینور کوه باشم و گرگ.(استاد محمد بهمن بیگی)

ناشناس دوشنبه , ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۵

استاد بهمن‌بیگی، افتخار عشایر و ایران

شورباخورلو دوشنبه , ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۰

دکتر بهشتی و دکتر مطهری هم در رژیم طاغوت استاد دانشگاه بودند و حقوق میگرفتند . آیا باید تکفیر بشوند؟ خدمات بی نظیر استاد بهمن بیگی در قلب و جان قشقایی ها و عشایر ایران حک شده است.

فتحعلی یکشنبه , ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۸

آقای استوار میمندی شما که شخصیت مرحوم بهمن بیگی را نمی شناسید تاریخ خدمات ایشان را هیچ وقت فراموش نمی کند

ناشناس یکشنبه , ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۰

بی انصافیست خدمات بهمن بیگی را ربط به امریکا بدهیم

نواب دستور یکشنبه , ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۲

درود بر محمد بهمن بیگی

فرزند ایل یکشنبه , ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۳

درود بر کیمیاگر عشایر مرحوم بهمن بیگی.محمد بهمن بیگی حق بزرگی گردن تمام عشایر ایران دارد

علی یکشنبه , ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۹:۱۱

سلام دوستان بهمن بیگی مجری اصل چهار ترومن آمریکایی بود که هدفش خلع سلاح عشایر در مقابل پهلویانجام شد و ما متاسفانه هنوز نمی دانیم اصل چهار ترومن چیه

علی اکبر آزادی فر شنبه , ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۳:۳۸

خوشبختانه به اندازه ای خدمات بزرگ مرد مرحوم بهمن بیگی معرف بزرگی و انسانیت و معرفت و انسان دوستی و شکوفا کردن جامعه عشایری کشور و دست آوردهایی که شاهد زنده در جامعه دانشگاهی و درمان و غیره کسانی که هم اکنون در جامعه دارن به همنوعشان خدمت میکنند متاسفانه بعضی میخواهند سفسته کنند که مطمئنا بغییر از نفرت عمومی برای آن اشخاص چیزی به همراه ندارد و چیزی از ارزش های بزرگ مرد تکرار نشدنی استاد بزرگوار مرحوم بهمن بیگی کم نخواهد شد

علی جمعه , ۲۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۰

مردم عشایر و شهرهای جنوبی همه علم و دانش در قبل از انقلاب را مدیون بهمن بیگی هستن روحش شاد

الف -الف جمعه , ۲۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۴

آقای بهمن بیگی هدف خاص آموزشی و فرهنگی داشت و او به شدت از منازعه و جنگ و درگیری و انقلاب واهمه و پرهیز داشت. او این نسخه را نه برای ایران بلکه برای جهانیان تجویز می کرد. سخنرانی او در یونسکو موید این امر است. آکا همان هزار شهید قشقایی همه از مکتب بهمن بیگی بودند و دبیرستان عشایری شیراز وی که سرآمد خدمت و افتخار وی محسوب می شود مقام نخست دبیرستان‌های کشور در تقدیم شهدا بود.

امین جمعه , ۲۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۳

استاد محمد بهمن بیگی افتخار تمام اقوام عشایر هستند. قشقایی، لر، آذری، کرد، بلوچ و…
شما هر چه تلاش کنید که با تخریب بزرگان عرض وجود کنید باز راه بجایی نمی برید.
بنده به عنوان یک عشایر زاده لر دیده ایم که چگونه در بین اقوام لر از استاد بهمن بیگی به نکویی و افتخار یاد می کنند.

ناشناس جمعه , ۲۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۵

صبر بسیار بباید پدر پیر فلک را تا دگر مادر هستی چون بهمن بیگی فرزند بزاید

ناشناس جمعه , ۲۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۸

درست میگه بهتره قهرمان پوشالی نسازیم

آخرین اخبار