چاپ کد خبر: 32400
28 تیر 1399

انتقاد نماینده مردم شیراز و زرقان از استفاده حداقلی از ظرفیت سفارتخانه ها در مبادلات اقتصادی

متروی شیراز تا پایان امسال به چهارراه زند می‌رسد- اخبار استانها ...

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه کشورهای همسایه نیازمند تکنولوژی ایران هستند، گفت: این موضوع ظرفیتی برای سرمایه‌گذاری در کشورهای همسایه با ظرفیت بالا را فراهم می‌کند.

به گزارش اول فارس ،علیرضا پاک فطرت ضمن انتقاد از استفاده حداقلی از ظرفیت سفارتخانه ها در مبادلات اقتصادی به ویژه با کشورهای همسایه، گفت: فعال‌سازی دیپلماسی اقتصادی در حوزه مرزها و کشورهای همسایه از ضروریاتی است که باید در دستور کار وزارت امور خارجه باشد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تا پیش از این اعتقاد دیپلمات های ما به ارتباط با آمریکا و کشورهای اروپایی در حوزه اقتصادی بود که شاهد رفتار آنها بودیم و هیچ نتیجه ای حاصل نشد در حالی که ارتباط با کشورهای همسایه و حوزه اوراسیا با ارزهای منطقه ای امکان پذیر است.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه نگاه اقتصادی دولت باید به منابع مالی دیگری به جز کشورهای اروپایی و فروش نفت باشد، عنوان کرد: توجه به کشورهای همسایه و مسلمان با ظرفیت ۷۰۰ میلیون جمعیت و اشتراکات بسیار در حوزه های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی و دارا بودن منافع ملی مشترک می تواند مسیری برای شکوفایی در حوزه اقتصاد باشد.

علیرضا پاک فطرت همچنین به بیان چگونگی ارتباط با کشورهای همسایه از طریق مرزها پرداخت و گفت: تبادل ارز به صورت چمدانی و تبادل کالا به کالا در حوزه کشاورزی، صنعت و صنایع دستی از مواردی است که می توان با کشورهای همسایه برقرار کرد به خصوص که امروز کشورهای همسایه نیازمند تکنولوژی جمهوری اسلامی هستند و به راحتی می توانیم در این حوزه سرمایه گذاری کنیم.

 نماینده مردم شیراز وزرقان در مجلس یازدهم ادامه داد: وزارت امور خارجه باید حوزه دیپلماسی اقتصادی خود در مرزها را فعال کند که حداقل مزیت آن رفع مشکل بیکاری در حوزه مرزی است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان گردشگری را نیز از دیگر حوزه هایی دانست که وزارت خارجه باید در فعال سازی آن کوشا باشد و خاطرنشان کرد: حوزه گردشگری به خصوص در زمینه پزشکی جمهوری اسلامی به علت ارزان بودن و ارائه خدمات در حد کشورهای اروپا، قابلیت تقویت را دارد.

به کانال اول فارس در واتساپ بپیوندید%D9%88%D8%A7%D8%AA%D8%B3%D8%A7%D9%BE

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار