چاپ کد خبر: 86753
25 خرداد 1401

انهدام باند سارقان غیر بومی منازل و توقیف بیل مکانیکی در شیراز

بیل مکانیکی

توقیف بیل مکانیکی قاچاق

فرمانده انتظامی “شیراز” از توقیف یک کامیون کشنده حامل یک دستگاه بیل مکانیکی قاچاق به ارزش ۲۰ میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش اول فارس، سرهنگ “فرج شجاعی” با اعلام این خبر اظهار داشت: ماموران انتظامی پاسگاه “دشت ارژن” حین کنترل محورهای مواصلاتی به یک کامیون کشنده حامل یک دستگاه بیل مکانیکی مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: پس از توقف تریلر و بررسی مدارک مشخص شد که بیل مکانیکی قاچاق و از مبادی غیر قانونی وارد کشور شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز با بیان اینکه ارزش محموله مکشوفه برابر نظر کارشناسان ۲۰ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: در این خصوص راننده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.


انهدام باند سارقان غیر بومی منزل با ۹ فقره سرقت در شیراز

رئیس پلیس آگاهی استان فارس از دستگیری ۴ نفر از اعضای باند سارقان غیر بومی منزل با ۹ فقره سرقت در شیراز خبر داد.

به گزارش اول فارس، سرهنگ “کاووس حبیبی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت منزل در اواخر سال گذشته در سطح شهر شیراز، پیگیری موضوع و دستگیری سارقان در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: با بررسی صحنه های وقوع جرم و اظهارات شاکیان مشخص شد سرقت ها توسط  ۴ نفر در ساعات اولیه شب صورت می گیرد که در آن سارقان اقدام به سرقت طلا و جواهرات می کنند.

سرهنگ حبیبی بیان کرد: کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت با اقدامات فنی، علمی و پلیسی هویت سارقان را شناسایی و در یک اقدام ضربتی آنها را دستگیر کردند.

رئیس پلیس آگاهی استان فارس گفت: متهمان پس از انتقال به پلیس آگاهی در بازجویی های صورت گرفته به ۹ فقره سرقت منزل اعتراف و در بازرسی از مخفیگاه آنان ۲ قبضه سلاح سرد، دیلم، کلاه و دستکش که در سرقت از آنها استفاده می کردند، کشف شد.

سرهنگ حبیبی تصریح کرد: در ادامه تحقیقات مشخص شد متهمان اهل یکی از استان های همجوار  و از سارقان در حرکت بوده و دارای چندین فقره  سابقه سرقت منزل در سایر استان های کشور نیز می باشند که پس از سیر مراحل قانونی، روانه زندان شدند.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به ورود بسیاری از سارقان از بالکن طبقات اول به منازل شهروندان، توصیه می شود حتما برای بالکن طبقات اول و پنجره ها حفاظ مناسب نصب شود و هنگام ترک منزل از نگهداری هر گونه وجه نقد، اشیاء قیمتی، طلا و جواهرات در منزل خودداری کنند.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار