چاپ کد خبر: 44862
20 بهمن 1399

بلاتکلیفی ۱۹خانواده شهید سلامت استان فارس/ اولین گیرندگان واکسن کرونای فارس مشخص شدند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت:۳۰۰ دوز واکسن فردا به استان فارس وارد می‌شود که با اولویت به کارکنان icu تزریق می‌شود.

به گزارش گروه سلامت اول فارس ، دکتر مهرزاد لطفی صبح امروز در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به اینکه ۳۰۰ دوز واکسن ۲۱ بهمن به استان فارس وارد می‌شود، اظهار داشت: این واکسن‌ها از فردا با اولویت کارکنان ICU تزریق می‌شود و بعد از آن به کادر درمان و سپس براساس اولویتی که وزارت خانه مشخص کند به افراد واجد شرایط تزریق می‌شود.

دکتر مهرزاد لطفی با اشاره به اینکه موج چهارم کرونا شروع شده است، گفت: در حال حاضر ۶۰۰ بیمار بستری داریم اما بیمارستان‌های ما آمادگی مقابله با موج چهارم را دارند و ۲ هزار تخت نیز به صورت استندبای قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه این ویروس بیش از ۴ هزار بار جهش داشته است، افزود: این جهش در کل دنیا رخ داده و امکان جهش باز هم وجود دارد و به مردم دیگر استان‌ها هشدار می‌دهیم که در روزهای پایانی هفته به استان فارس و شهر شیراز سفر نکنند.

وی با بیان اینکه بیماری رو به افزایش است و این موضوع در مراکز ۱۶ ساعته به وضوح دیده می‌شود، بیان کرد:  در حال حاضر پذیرش بیمار در مراکز ۱۶ ساعته نزدیک به ۴۰ تا ۵۰ درصد برای تست بیشتر شده است.

لطفی با اشاره به ظرفیت استان فارس در زمینه پزشکی و پوشش استان‌های اطراف عنوان کرد: استان فارس ۶ درصد جمعیت کشور را دارد و تنها ۶ درصد سهمیه دارویی داریم در حالی که ۸ استان جنوبی را پوشش می‌دهیم و ۲۷ درصد از بیماران از خارج از استان هستند علاوه بر آن در بحث پیوند نیز رتبه نخست کشور را داریم و از همه ایران بیمار پذیرش می‌کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: تقاضا داریم که سهمیه دارویی استان فارس به ۸ درصد افزایش پیدا کند و این یک مطالبه عمومی است که اصحاب رسانه نیز می‌توانند آن را پیگیری کنند.

وی در پاسخ به سوالی درباره تعداد شهدای مدافع سلامت در استان  فارس افزود: ۲۰ پرونده در استان فارس در این زمینه تشکیل شده اما تنها یک پرونده به سرانجام رسیده و فرایند ثبت کند است، این در حالی است که پرونده شهدای سلامت استان فارس تکمیل شده و فاقد هرگونه نواقصات است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان فارس از روند کند رسیدگی به پرونده های ۱۹ شهید سلامت استان فارس در ستاد  ملی ابراز نارضایتی کرد و خواستار رسیدگی وتعیین تکلیف بازماندگان این شهدای سلامت استان فارس شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، وضعیت استان فارس در مبارزه با همه‌گیری کووید۱۹ را با استناد به آمارها، نسبت به سایر استان‌ها بهتر ارزیابی و خاطرنشان کرد که نسبت مرگ به ابتلا در این استان بسیار کمتر از میانگین کشوری است.

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار