چاپ کد خبر: 113940
19 خرداد 1402

 ایران خودرو کاری کرد تا پژو ۲۰۷ با لندکروز اشتباه گرفته نشود!

ایران خودرو در ترفندی جدید، قصد دارد موتور خودرو ۲۰۶ که تولید آن متوقف شده است را روی پژو ۲۰۷ نصب کند. برخی مخاطبان به این اقدام ایران خودرو کنایه زده اند.
قیمت پژو 207 با موتور TU3 اعلام شد
شهروندان بعد از انتشار خبر تولید پژو ۲۰۷ با موتور tu3 با کنایه ای سنگین اظهار کردند این اقدام از سوی ایران خودرو صورت گرفته است تا این خودرو با لندکروز اشتباه گرفته نشود.

اشاره این دسته از مخاطبان به اظهارات میرسلیم نماینده مجلس و عضو مجمع تشخیص است که مدافع سرسخت خودروسازان شناخته می شود و در یک مناظره اعلام کرد پژو ۲۰۷ فرقی با لندکروز ندارد!

خودرو پژو ۲۰۶ محصول با سابقه ایران خودرو است که در ابتدا به صورت CKD تولید و در ادامه با افزایش داخلی‌سازی قطعات، با عمق بیشتری در خطوط تولید ایران خودرو مونتاژ شد، اما در نهایت تولید این خودرو از سال گذشته متوقف شد و خودرو ۲۰۷ جایگزین آن شد.

البته کیانوش پورمجیب، قائم مقام اجرایی مدیرعامل ایران خودرو، سال گذشته در جمع خبرنگاران درخصوص توقف تولید محصولات خانواده پژو ٢٠۶ گفته بود: توقف تولید این خودرو به معنای توقف کامل نیست؛ این خانواده خودرویی پس از تطبیق کیفی با استانداردهای جدید سازمان استاندارد به سبد محصولات ایران‌خودرو باز خواهد گشت.

کارشناسان درباره دلایل توقف این محصول عنوان می‌کنند؛ ایران خودرو احتمالا این تصمیم را به چند دلیل اصلی گرفته که مهم‌ترین آن امکان قیمت‌گذاری بالاتر این تیپ است. این ترفند را خودروسازان چند سالی است که با ایجاد چند تغییر جزئی و معرفی به‌عنوان محصول جدید به شورای رقابت در مقام مرجع قیمت گذاری، قیمت محصولات خود را افزایش داده‌اند.

اما در همین راستا، اخیراً ایران خودرو در اطلاعیه‌ای عنوان کرد: تمامی مدارک و مستندات بهای تمام شده تولید پژو ۲۰۷ با موتور TU3 به نهاد‌های مرتبط قیمت گذاری ارسال شده و به محض اعلام قیمت، فراخوان دعوت از مشتریان برای تکمیل وجه و تحویل خودرو آغاز خواهد شد.

ایران خودرو د راین اطلاعیه اعلام کرده است که تولید پژو ۲۰۷ با موتور TU3 در حال انجام شدن و تعهدات سررسید شده نیز آماده واگذاری است و به محض اعلام قیمت، به ایفای تعهدات و واگذاری خودرو‌ها اقدام خواهد شد.”

بر اساس این اطلاعیه ایران خودرو، ظاهرا قرار است موتور پژو ۲۰۶ که قبلاً در این شرکت تولید می‌شد و امروز با توقف تولید روبه رو شده است را برای کاهش قیمت تمام شده بر روی پژو۲۰۷ نصب کنند. ایران خودرو با این شگرد می تواند ضمن دریافت قیمتی جدید، خودروی پژو ۲۰۶ را با شکل و شمایلی جدید به نام پژو ۲۰۷ راهی بازار می‌کند، خودرویی که فقط در ظاهر تغییرات اندکی با پژو ۲۰۶  دارد و عملاً مصرف کننده محصول جدیدی را خریداری نکرده است.

در این باره تسنیم نوشت: در روند تولید این خودروی به ظاهر جدید خبری از نوآوری و ارائه محصولات جدید نیست و خودروساز با استفاده از این شگردها و اعمال تغییرات ظاهری بر روی محصولات قدیمی خود به اسم خودروی جدید محصولات را عرضه می کند و در این شرایط مصرف کننده هم با توجه به سبد درآمدی مجبور به خرید این خودروها آن هم با قیمت های جدید و شاید بالاتر است.

قیمت پژو ۲۰۷ با موتور TU3 اعلام شد
یکی از خودروهای پرحاشیه مرحله اول سامانه فروش یکپارچه همین ۲۰۷ با موتور TU3 بود، که اگر چه مردم با مشخصات فنی و امکانات این خودرو آشنا شده بودند، اما هیچ خبری از قیمت آن نداشتند . جدا از کسانی که این خودرو را ثبت‌نام کرده بودند، خود شرکت ایران خودرو هم منتظر قیمت‌گذاری این خودرو بود، اما به این بهانه، تولید ۲۰۷ با موتور TU3 را متوقف نکرد و هم‌اکنون تعداد نسبتاً زیادی از این خودرو تولید شده و آماده تحویل است.

درنهایت، ارزش کارخانه‌ای این خودروی جدید از سبد محصولات ایران خودرو با قیمت دقیق ۳۲۳ میلیون ۸۰۰ هزار تومان مشخص شد و خریدارانی که موعد نوبت‌شان رسیده است می‌توانند نسبت به تکمیل وجه اقدام کنند.

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کرده‌اند/مانده تسهیلات کارکنان بانک‌ها ۱۶۲.۶ هزار میلیارد تومان

نزدیک شدن به این درخت باعث مرگ شما می شود + عکس

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

ناشناس جمعه , ۲۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۵

بنده خودم اشتباه کردم خودرو ۲۰۶ثبت نام کردم ۳روز پیش رفتم انصراف دادم به خدا مفتش خیلی گرونه

خودم پنجشنبه , ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۳

همچنین افرادی مثل میرسلیم اقتصاد کشور را نابود کردند

مجتبی حسینی یکشنبه , ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱:۲۶

چقدربیکارهستید احمق هم هستین چقدردنبال حرفها الکی
می کردین هنوزشماها نفهمییدی
چه گفته هی دنبال کنیدلعنت برشما برای درغگویتان شما هزاربار
یک چیز بیخودی راتکرارمی کنیدبه ما
که رسید آسمان

مجتبی حسینی یکشنبه , ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱:۲۴

چقدربیکارهستید احمق هم هستین چقدردنبال حرفها الکی
می کردین هنوزشماها نفهمییدی
چه گفته هی دنبال کنید

مهدی شنبه , ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۴:۰۷

لندکروز۲۰میلیاردی باپزویکیه خخخخخ

ناشناس جمعه , ۱۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۳

این به آقا میر سلیم بگید با

ناشناس جمعه , ۱۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۳

احتمالا این مدیر مدبر فقط یک چرخ تویوتا لندکروز را با یک خودروی قاتل تولید کشور مقایسه کرده ?

محمدرضا جمعه , ۱۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰

همه دنیا ماشین هاشون رو ارتقاء میدن ایران‌خودرو و سایپا دیونه شدن ماشین هاشون رو ضعیف تر میکنن،عجب مملکت بی در و پیکری دارین

آخرین اخبار