چاپ      کد خبر: 117802
14 مرداد 1402

هشدار ورود سامانه بارشی فصلی و جاری شدن سیل در مناطقی از استان فارس

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری فارس گفت: با توجه به ورود سامانه بارشی فصلی به این استان، در مناطق جنوب و جنوب شرق شاهد بارش‌های رگباری باران و رعد و برق خواهیم بود.
فرهاد سعدی گفت: فعالیت این سامانه که از ساعت‌های بعد از ظهر و اوایل شب روز جمعه ۱۳ مردادماه جاری وارد استان شده، اواخر روز یکشنبه پانزدهم پایان می‌یابد.

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری فارس گفت: این سامانه به ویژه شهرستان‌های لار، اوز، گراش و داراب را بیشتر تحت تاثیر قرار خواهد داد.

شما خونه تون شیراز قطعی یا اُفت فشار آب دارین؟

او گفت: به منظور ایجاد آمادگی برای مقابله با حوادث احتمالی، به فرمانداران شهرستان‌های مذکور و همچنین دستگاه‌های عضو ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان، شهرداری شیراز و شهرداری‌های شهر‌های تابعه آماده باش داده شده است.

سعدی گفت: به شهروندان توصیه می‌شود که با توجه به احتمال جاری شدن سیل در مسیل‌ها و همچنین وقوع صاعقه، از تردد و اسکان در حاشیه رودخانه‌ها، حضور در ارتفاعات و پارک خودرو در کنار درختان خودداری کنند.

سازمان هواشناسی، امروز برای جنوب و شرق فارس با پیش بینی رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید موقت هشدار زرد صادر شده است. سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه ها، آبگرفتگی معابر، اختلال در سفر‌های بین شهری، صاعقه، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلو‌های تبلیغاتی و اختلال در پرواز‌ها از مخاطرات این پدیده جوی است.

جریمه فروشگاه متقلب درب‌ برقی در پی شکایت مشتری شیرازی

 

عضو یکی از کانال های اخبار اول فارس شوید

 کانال تلگرام 

 کانال واتساپ 

در کانال ایتا

کانال سروش 

 کانال روبیکا

 کانال بله

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار