چاپ کد خبر: 46881
14 اسفند 1399

بارها از روحانی در مورد «طرح رتبه‌بندی معلمان» وقت ملاقات خواستم قبول نکرد

محمد بطحایی

«سید محمد بطحائی»، وزیر مستعفی آموزش‌وپرورش در لایو اینستاگرامی با انصاف نیوز گفت: برای گفتن مطلبی در مورد «طرح رتبه‌بندی معلمان» چندین بار از رئیس‌جمهور درخواست وقت کرده ولی روحانی به او زمانی نمی‌داده. او دلیل استعفای خود را این بیان می‌کند که بارها از روحانی برای این موضوع وقت ملاقات خواسته ولی او وقتی نداده، بعد موضوع را به آقای واعظی ارجاع داده‌اند، آقای واعظی هم به آقای نوبخت ارجاع داده‌اند و در نهایت هم آقای نوبخت بدون هماهنگی با وزیر آموزش‌وپرورش در مورد طرح رتبه‌بندی معلمان تصمیم گرفته است!

بطحائی می‌گوید این کار دولتی‌ها باعث شده که او اعتراض کند و به او «بربخورد». نکته‌ی جالب حرف‌های بطحائی این است که می‌گوید وزیران دیگر خیلی بدتر از اینها را تحمل می‌کنند که به‌نوعی نشان از دخالت دفتر رئیس‌جمهور در کار وزارتخانه‌هاست.

او در این گفت‌وگو در مورد مسائل مختلفی اظهارنظر کرد. وزیر سابق آموزش‌وپرورش با ۲۰۳۰ و هر نوع سند الزام‌آور فرهنگی خارجی مخالف است و خانواده را مسئول آموزش‌های جنسیتی می‌د‌اند نه مدرسه. او معتقد است در شرایط فعلی پرداختن به زبان مادری باعث تهدید زبان فارسی می‌شود. او معتقد است کیفیت معلمان ما بسیار پایین است و ما خیلی آسان اجازه می‌دهیم هرکسی معلم شود.

بطحایی گفت دو دسته از والدین کودکانشان را از مدارس بیرون می‌برند چون معتقدند مدرسه توانایی تربیت فرزندانشان را ندارد. اول آنهایی که معتقدند آموزش‌های مدارس ایدئولوژیک است و کودک نیازی به این آموزش‌های ایدئولوژیک و دینی ندارد. دسته دوم آنهایی که معتقدند مدرسه کم به مسائل دینی می‌پردازد و کودکان را نمازخوان و به فکر آخرت تربیت نمی‌کند. او گفت رهبری در یک جلسه خصوصی تاکید داشته که مدرسه باید طوری باشد که هیچ کس کودکش را از آنجا بیرون نیاورد.

وی در مورد استعفای خود گفت:  صادقانه عرض کنم بخشی از آن استعفا این‌طور بود. من تصور می‌کردم با آن پیوستی که با آن استعفانامه به آقای رئیس‌جمهور داده بودم. گمان کردم آقای رئیس‌جمهور فرصتی را برای آن موضوع تعیین می‌کند. این موضوع هم در مورد شرایط رتبه‌بندی بود. من هم این موضوع را به نفع دولت می‌دانستم. پس زمانی که ایشان من را می‌خواست من طی زمان کوتاهی مشکلی را به آقای رئیس‌جمهور توضیح بدهم.من در آن نامه انتخابات مجلس را بهانه کرده بودم. بعد هم به دوستان مجلس گلایه کردم که چرا آن را رسانه‌ای کردید. شما هم بعد از استعفا هیچ‌وقت از من نشنیده‌اید که من برای چه چیزی استعفا کردم.

وزیر سابق دولت روحانی گفته ممکن است برای انتخابات ۱۴۰۰ کاندیدا شود. او خود را متعلق به هیچ‌کدام از جریانات سیاسی نمی‌داند. بطحائی موافق مذاکره با آمریکا با حفظ منافع ملی است.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

علیرضا منصوری شنبه , ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۷

باسلام کلاس بسیارعالی ومفید بود انشاالله ادامه دارباشه، ممنون ازاساتیدمحترم.

آخرین اخبار