چاپ کد خبر: 101229
16 دی 1401

بازار آب بزودی راه‌اندازی می‌شود+جزئیات

بازار آب بزودی راه‌اندازی می‌شود+جزئیات

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب کشور گفت: چارچوب‌های بازار آب برای مدیریت منابع آب در حال برنامه‌ریزی و شامل بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی و صنعت می‌شود که اکنون در حال طراحی سامانه و بخش‌نامه‌ها است، فکر می‌کنم به بزودی ابلاغ و سامانه در دسترس قرار خواهد گرفت.

به گزارش اول فارس اتابک جعفری درباره وضعیت اجرای بازار آب در کشور به ایلنا گفت: چارچوب‌های بازار آب در مدیریت منابع آب در حال برنامه‌ریزی و شامل بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی و صنعت می‌شود، اکنون در حال طراحی سامانه و بخش‌نامه‌ها است، فکر می‌کنم به بزودی ابلاغ و سامانه در دسترس قرار خواهد گرفت.وی افزود: بخشی از بازار آب را نیز که مربوط به صنعت و در قالب پساب بود اکنون در دسترس است و متقاضیان می‌توانند در قالب آب غیرمتعارف مراجعه کنند و در این بازار مشارکت داشته باشند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب کشور درباره امکان وقفه در برنامه کاهش شهرهای دارای تنش به دلیل تداوم خشکسالی و کاهش بارندگی‌ها بیان داشت: اگر منابع تولید آب کمتر از منابع مصرف باشد شهر در تنش آبی قرار می‌گیرد مثلا شهری داریم که باید طبق سرانه با ۵۰۰ لیتر آب تامین کنیم ولی ۴۹۰ لیتر آب داریم در این صورت شهر دارای تنش است، اکنون ۲۷۰ شهر کشور دارای تنش هستند که ما کاهش این تعداد را در دستور کار داریم.

وی تاکید کرد: تغییر اقلیم و تداوم خشکسالی‌ها کار را سخت می‌کند، هزینه ما را بالا می‌برد، منبع تامین آب را دورتر و خطوط انتقال آب بیشتر می‌شود ولی سعی می‌کنیم علیرغم تمام محدودیت‌ها و مشکلات بتوانیم تعداد شهرها را کاهش دهیم.

جعفری خاطرنشان کرد: هرچه سهم منابع آب کمتر و منابع آب شرب خشک و ناپایدار می‌شود کار ما در راستای برنامه‌های کاهش شهرهای دارای تنش سخت‌تر می‌شود، چون باید جایگزین کنیم اما در هر صورت با برنامه‌ریزی که انجام داده‌ایم سعی می‌کنیم

امسال رقم کمتری از شهرها تنش آبی داشته باشند.

بیشتر بخوانید:

پرداخت وام ۷۰ میلیونی در بانک آینده برای متقاضیان +شرایط

گزارشی هولناک از کشاورزی با فاضلاب شهری و صنعتی در شیراز

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار