چاپ کد خبر: 22862
15 اسفند 1398

بازار ده شیخ لامرد تعطیل شد

لامرد مورد مثبت کرونا ندارد/ بازار ده شیخ تعطیل شد

 در جلسه شورای بهداشت شهرستان لامرد که با حضور فرماندار، رئیس شبکه بهداشت و درمان و مسئولان دستگاه‌های مختلف برگزار شد، ضمن تاکید براینکه تا ظهر چهارشنبه ۱۴ اسفند هیچ مورد مثبت کرونا در لامرد نبوده است، اعلام شد که بازار منطقه ده شیخ و برخی صنوف در این شهرستان از پنجشنبه ۱۵ اسفند تعطیل خواهد بود.

به گزارش اول فارس،رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان لامرد در جلسه کمیته سلامت شهرستان اعلام کرد که از ۵ بیمار مشکوک به کرونا در این شهرستان تست انجام شد که خوشبختانه پاسخ سه مورد منفی بوده و هنوز جواب ۲ مورد دیگر نیز اعلام نشده است.

دکتر محمد احمدی  آموزش و آگاهی بخشی به مردم را در اولویت شبکه بهداشت و درمان دانست و گفت: تاکنون جلسات متعدد آموزشی برای کارمندان، کارخانه ها و به ویژه سایت انرژی بر برگزار شده است.

احمدی با اشاره به دیگر اقدامات پیشگیرانه در سطح شهرستان اعلام کرد: ضد عفونی و گندزدایی اماکن عمومی، پارک ها و معابر، بازدیدهای مشترک از فرودگاه، فروشگاه هاو اماکن عمومی و آموزش گندزدایی، توزیع ۲ هزار پوستر آموزش شناسایی کرونا و استقرار کارشناس شناسایی کرونا در فرودگاه از اقدامات انجام شده برای پیشگیری از این ویروس است.

وی در توصیه هایی به مردم یادآور شد: تجمع ها عامل شیوع کرونا هستند و مردم از هر نوع تجمع انسانی خودداری نمایند و با ایزوله و قرنطینه کردن خود در خانه بمانند و این دو هفته پیک شیوع را به سلامت پشت سر بگذارند.

آمادگی کامل بیمارستان ولی عصر برای مقابله با کرونا

مدیر بیمارستان ولی عصر(عج) لامرد هم گفت: از همان روز اول یک بخش از بیمارستان با ۱۱ اتاق و ۱۱ تخت برای بیماران کرونا ویروس تجهیز و آماده درمان این بیماران شد.

داوود ایرانی با اعلام اینکه کمبود تجهیزات نداریم تصریح کرد: تاکنون هزار ماسک n95 برای پرسنل بیمارستان و ۱۶ هزار ماسک معمولی توزیع شده و هم اکنون کمبود ماسک نداریم ولی توزیع آن را محدود کردیم.

او اضافه کرد: برخی از پرسنل بیمارستان هم به صورت جهادی آمادگی کامل خود برای مقابله با این ویروس اعلام نموده اند.ایرانی گفت: اخبار مربوطه را فقد از ستاد مقابله با کرونا ویروس دنبال کرده و از انتشار اخبار و شایعات در فضای مجازی خودداری کنند.

تعطیلی بازار و برخی صنوف در لامرد

فرماندار شهرستان لامرد با بیان اینکه تاکنون هیچ مورد ابتلا به کرونا ویروس در لامرد ثبت نشده در راستای اقدامات پیشگیرانه از تعطیلی بازارهای منطقه تجاری دهشیخ و برخی از صنوف در لامرد خبر داد.

حسین شبانی نژاد با قدردانی از تلاش های کادر بهداشت و درمان شهرستان در مقابله با کرونا اظهار داشت: باید به این مسئله حساس باشیم چون نیاز به آگاهی دارد و کشور هایی که به مرحله آگاهی رسیده اند خطر ابتلا در آنها کمتر است.

فرماندار لامرد با بیان اینکه تاکنون هیچ مورد ابتلا به کرونا در شهرستان لامرد ثبت نشده ادامه داد: مردم اطلاعیه و توصیه های ستاد پیشگیری و کنترل کرونا را جدی گرفته و با رعایت اصول بهداشتی در روز های آتی اقدامات موثرتری در دستور کار قرار میگیرد.

حسین شبانی نژاد از تعطیلی منطقه تجاری دهشیخ از پنجشنبه تا اطلاع ثانوی خبر داد و گفت: این اقدام با پیشنهاد و استقبال کسبه منطقه تجاری انجام می شود تا ضمن جلوگیری از ورود افراد غیر بومی، مدت پیک شروع ویروس را پشت سر بگذاریم. صنف های طلا، ساعت و آرایشگاه های زنانه و مردانه هم از همین تاریخ در لامرد تعطیل خواهد بود.

وی از مردم خواست در خانه بمانند و اخبار ستاد آگاه‌سازی و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا باید از طریق رسانه‌ها و شبکه بهداشت اطلاع رسانی شود و به شایعات توجه نکنند.

فرماندار لامرد تامین اقلام و نیاز های ضروری بیمارستان را وظیفه فرمانداری شهرستان دانست و گفت: اطلاعیه برخی افراد جهت جمع آوری کمک های مردمی برای بیمارستان قابل قبول نیست و این خود اقدامی برخلاف استاندارهای بهداشتی است.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

meysan دوشنبه , ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۴

سلام. خوب

آخرین اخبار