چاپ کد خبر: 86663
24 خرداد 1401

بازنشستگی رسمی «اینترنت اکسپلورر» پس از نزدیک به ۲۷ سال

pic 163

مایکروسافت بالاخره فردا به پشتیبانی از اینترنت اکسپلورر (IE) روی اکثر نسخه‌های ویندوز پایان می‌دهد؛ نزدیک به ۲۷ سال پس از انتشار اولین نسخه از این مرورگر.

از فردا و به پایان رسیدن عمر اینترنت اکسپلورر، کاربران دیگر قادر به استفاده از این مرورگر نخواهند بود و زمانی که بخواهند از اینترنت اکسپلورر ۱۱ استفاده کنند، به صورت خودکار مرورگر مبتنی بر کرومیوم مایکروسافت اج باز می‌شود.

مرگ اینترنت اکسپلورر

نزدیک به یکسال پیش مایکروسافت رسما از پایان پشتیبانی از مرورگر قدیمی‌اش در تاریخ ۱۵ ژوئن ۲۰۲۲ (۲۵ خرداد ۱۴۰۱) خبر داد. همانطور که می‌دانید خبری از این مرورگر در ویندوز ۱۱ نیست، بنابراین از فردا کاربران نسخه‌های قدیمی‌تر ویندوز دسترسی‌شان به اینترنت اکسپلورر را از دست می‌دهند. هرچند هنوز برخی نسخه‌های خاص و قدیمی‌تر ویندوز که البته جایگاهی میان کاربران عادی ندارند، برای مدتی از IE پشتیبانی خواهند کرد.

Png 11

مرورگر IE که دورانی حاکم بی‌چون و چرای دنیای مرورگرها بود، در یک دهه اخیر با مشکلات زیادی مواجه شد و گوگل با کروم توانست با قدرت هرچه تمام‌تر از آن عبور کند. همین موضوع باعث شد که مایکروسافت تصمیم به توسعه مرورگر جدیدی به نام اج بگیرد، اما این مرورگر هم نتوانست کار به جایی ببرد.
در نهایت ردموندی‌ها به سراغ نسخه دیگری از اج رفتند که مبتنی بر کرومیوم است و از ویژگی‌های تقریبا مشابه با کروم بهره می‌برد.

با وجود بازنشستگی IE، همچنان در سطح جهان کسب‌وکارهای زیادی از آن استفاده می‌کنند و برای دسترسی به برخی قابلیت‌های این سازمان‌ها باید همچنان به سراغ این مرورگر بروید. البته نگران نباشید چرا که مایکروسافت راه‌حلی برای این مشکل دارد.

مایکروسافت در مرورگر اج حالت IE را قرار داده تا کاربران بتوانند از سرویس‌های سازگار با اینترنت اکسپلورر درون آن استفاده کنند. به گفته ردموندی‌ها، از این حالت تا سال ۲۰۲۹ پشتیبانی خواهد شد. برای فعالسازی IE Mode باید به مسیر edge://settings/defaultbrowser بروید و گزینه Allow sites to be reloaded in Internet Explorer را فعال کنید. در نهایت مرورگرتان را ببندید و باز کنید.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار