بانوی موتوسوار آباده ای: با کراس حس پرواز دارم +تصاویر

فهمیه نعمت‌اللهی  گفت: همسرم از همان ابتدا که فعالیت‌هایم را در این رشته آغاز کردم در کنارم بود و برای حمایت و پیشرفت من از هیچ همکاری دریغ نکرد. به گزارش اول فارس ، فعالیت بانوان در رشته‌های ورزشی مردانه مانند موتورسواری و اتومبیلرانی جذابیت و سختی‌های خود را دارد. فهمیه نعمت‌اللهی یکی از بانوان جوانی […]

284186 528

فهمیه نعمت‌اللهی  گفت: همسرم از همان ابتدا که فعالیت‌هایم را در این رشته آغاز کردم در کنارم بود و برای حمایت و پیشرفت من از هیچ همکاری دریغ نکرد.
به گزارش اول فارس ، فعالیت بانوان در رشته‌های ورزشی مردانه مانند موتورسواری و اتومبیلرانی جذابیت و سختی‌های خود را دارد. فهمیه نعمت‌اللهی یکی از بانوان جوانی است که پس از سال‌ها حضور در کاراته و گرفتن کمربند مشکی دان ۴ چند سالی است از این رشته رزمی جدا و به سراغ موتورسواری رفته است.
فهیمه نعمت‌اللهی متولد ۱۳۶۷، ساکن شهرستان آباده نزدیک به ۱۳ سال به صورت حرفه‌ای در رشته رزمی کاراته فعالیت داشته و در این مدت بیش از ۱۰ مدال رنگارنگ بین‌المللی در سبک‌های مختلف نیز کسب کرده است. نعمت‌اللهی برای رسیدن به هدفش سختی‌های زیادی تحمل کرده و اکنون جزو اولین بانوان موتورسوار جنوب کشور به شمار می‌رود.
* با وجود این همه رشته‌های ورزشی چرا موتورسواری را انتخاب کردید؟
از دوران کودکی علاقه زیادی به هیجان و سرعت داشتم، به همین دلیل از ۱۰ سالگی وارد رشته رزمی کاراته شدم و ۱۵ سال در این رشته فعالیت کردم و کمربند دان ۴ کاراته و همچنین بیش از ۱۰ مدال بین‌المللی در این رشته گرفتم.
* پس چرا از کاراته جدا شدید؟
به دلایل مختلف مجبور شدم از کاراته کناره گیری کنم. با جدایی از کاراته تصمیم گرفتم رشته‌ای را انتخاب کنم که پر از هیجان باشد. وقتی رفتم پیست و موتورسواران را دیدم به موتورسواری علاقه‌مند شدم و تصمیم گرفتم وارد این رشته ورزشی شوم و دوره آموزشی این رشته ورزشی را بگذرانم.
* روزی چند ساعت تمرین می‌کنید؟ 
در هفته سه جلسه و هر جلسه سه ساعت تایم تمرین است.
* چه موتور داری؟
در حال حاضر کاوازاکی ۲۵۰ سی‌سی مدل ۲۰۱۷.
* چه عناوینی کسب کرده‌اید؟
سال اول که وارد موتورسواری شدم توانستم قهرمان کلاس ۲۵۰ سی‌سی مبتدی شوم. بلافاصله وارد بخش حرفه‌ای شدم و نایب‌قهرمانی ۲۵۰ سی‌سی بخش حرفه‌ای‌ها را به دست آوردم و پس از آن همواره جزو نفرات اول تا سوم هستم.
* به فوتبال علاقه دارید؟ 
به فوتبال علاقه‌ای ندارم و به هیچ رنگی هم وابستگی ندارم.
* موتور سواران هم مثل فوتبالی‌ها کری‌خوانی دارند؟ 
اوایل نه، ولی پس از اینکه مسابقات رسمیت پیدا کرد و رقابت بین بانوان موتورسوار زیاد شد کری‌خوانی هم زیاد شد.
* وقتی رشته موتورسواری را انتخاب کردید، نظر خانواده تان چه بود؟
خانواده من هم مثل همه خانواده‌های دیگر نگران سلامتی من بودند و مدام به من گوشزد می‌کردند که موتورسواری نکنم ولی من با اطمینانی که به این رشته و خودم داشتم سعی کردم متقاعدشان کنم که هیچ خطری من را تهدید نمی‌کند. البته همسرم از همان ابتدا که فعالیت‌هایم را در این رشته آغاز کردم در کنارم بود و برای حمایت و پیشرفت من از هیچ همکاری دریغ نکرد و در واقع می‌توانم بگویم که همسرم بهترین حامی و مشوق من در این رشته است و همیشه حامی من بوده و حمایتم می‌کند.
* از چه سالی موتورسواری در پیست را آغاز کردید؟
به محض اینکه موتور تهیه کردم، تمریناتم را در پیست آباده آغاز کردم و به جرأت می‌توانم بگویم که آباده دارای بهترین پیست در سطح استان فارس است.
* چطور شد که موتورکراس را انتخاب کردید؟
علاقه زیادی به هیجان داشتم به همین دلیل این رشته را انتخاب کردم. هنگام موتورسواری احساس رهایی می‌کنم و حس پرواز کردن دارم و بیان این حس برایم غیرقابل توصیف است.
* در شهر هم موتورسواری می‌کنید؟
خیر، موتور من موتور پیست است و قابلیت استفاده در داخل شهر ندارد.
* عمده مشکلات بانوان موتورسوار چیست؟ 
هزینه بالای تجهیزات، تعمیرات و قطعات است. علاوه بر آن مشکلات اجتماعی که هنوز فرهنگ‌سازی نشده است تا خانم‌ها هم بتوانند همانند آقایان علاوه بر ماشین بتوانند از دوچرخه و موتور استفاده کنند.
* موتورسواری اعزام برون‌مرزی ندارد شما برای چه هدفی تمرین می‌کنید؟ 
انگیزه اینکه اجازه ورود بانوان به مسابقات برون‌مرزی فراهم شود و ما هم بتوانیم در خارج از مرز‌های ایران موتورسواری کنیم و علاوه بر تجربه‌اندوزی مقا‌م‌های خوبی برای کشورمان کسب کنیم.
* تا به حال دچار سانحه شده‌اید؟
همان ابتدای فعالیتم، در یکی از پرش‌ها زمین خوردم و دستم شکست. البته این اتفاق نتیجه بی‌تجربگی خودم و نداشتن مربی بود. اگر با رعایت اصول و با به کار بردن تاکتیک و تکنیک‌های صحیح به فعالیت در این رشته بپردازیم، هیچ‌گاه اتفاق ناگواری برایمان رخ نمی‌دهد.
*هدف نهایی تان در موتورسواری چیست؟
هدف نهایی من حضور در مسابقات برون‌مرزی و راندن موتور در کنار بهترین‌های این رشته در دنیا و به دست آوردن عنوان قهرمانی در این رقابت‌هاست.
* به عنوان یک خانم موتورسوار برنامه غذایی خاصی دارید؟
بله، موتورسواری رشته بسیار سنگینی است که نیاز به برنامه غذایی دارد. برنامه غذایی من برای فعالیت در این رشته تحت نظر متخصص تغذیه است.
* یک موتورسوار خوب باید چه خصوصیاتی داشته باشد؟
علاوه برداشتن تکنیک و تاکتیک خوب، باید از آمادگی جسمانی و بدنی قوی برخوردار باشد.
* فاصله موتورسواران ایرانی با خارجی‌ها چقدر است؟ 
فیلم‌های مربوط به مسابقات جهانی موتورسواری را تماشا می‌کنم. با اینکه رشته موتورسواری بانوان در ایران بسیار نوپا است، اما بانوان موتورسوار ما فاصله چندانی از ورزشکاران آسیایی ندارند. البته فاصله ما تا سطح جهانی نسبتاً زیاد است ولی بانوان ما از استعداد و پتانسیل بالایی در این رشته برخوردار هستند و می‌توانند خیلی سریع این فاصله‌ها را کم کنند و خود را به جایگاه مطلوبی برسانند، مشروط بر اینکه مربی مجرب، امکانات کافی و پیست مناسب در اختیارشان گذاشته شود.
* در پایان اگر صحبتی باقی مانده، بیان کنید. 
از مربیانم و تمام کسانی که تاکنون سهم بسزایی در پیشرفت و موفقیت‌هایم در این رشته داشته‌اند و مرا در این مسیر همراهی کرده‌اند، بی‌نهایت سپاسگزارم.
فهیمه 1 new
فهیمه 2 new
مطالب مرتبط

یک محکوم به اعدام از چوبه دار پایین کشیده شد

خودروی توقیف شده در آباده ۱۵۰ میلیارد قیمت دارد

رئیس جدید شبکه بهداشت و درمان آباده منصوب شد

نظرات

  • موتورباز

    تاریخ : ۸ - مرداد - ۱۳۹۸

    یه قهرمان باید اسمی از اصلی ترین مشوق و مربی و کسی که تو ایران مطرحش کرد می آورد