بانک قرضالحسنه مهر ایران، بانکی پیشرو در ارائه خدمات غیرحضوری
عضو هیأت مدیره بانک قرضالحسنه مهر ایران: بانک قرضالحسنه مهر ایران به عنوان پیشگام خدمات غیرحضوری شناخته میشود
به گزارش اول فارس ، مهندس «حمیدرضا توسلی» عضو هیأت مدیره و معاون فناوری اطلاعات بانک قرضالحسنه مهر ایران در رویداد بانک، بیمه و بورس «فینشورتک» با تأکید بر اهمیت ارائه خدمات غیرحضوری در نظام بانکی، اظهار داشت: بانک قرضالحسنه مهر ایران در راستای ارائه خدمات غیرحضوری، اقدامات جدی و مؤثری انجام داده و به عنوان یک پیشگام در این حوزه شناخته میشود.
وی افزود: در حالی که بانکها سرویسهای خود را بهصورت تعریف شده ارائه میدهند، نیاز مشتریان به کاهش مراجعه حضوری به شعب، موجب تغییراتی در این رویکرد شده است.
توسلی با اشاره به اقدامات بانک قرضالحسنه مهر ایران در توسعه خدمات غیرحضوری، گفت: در ۲ سال اخیر ۷۰ درصد از درخواستهای وام و افتتاح حساب بانک از طریق پلتفرمهای دیجیتال به مشتریان ارائه شده است.
عضو هیأت مدیره بانک قرضالحسنه مهر ایران اضافه کرد: با توجه به تحولات اخیر در نظام بانکی و ضرورت ارتباط بیشتر با زیستبوم فناوری، بانک قرضالحسنه مهر ایران تلاش کرده تا خدمات غیرحضوری را با ابزارهایی که زمان و مکان را محدود نمیکند، فراهم سازد.
وی با بیان اینکه بانک تلاش کرده تا شعب خود را برای ارائه خدمات به مشتریان حفظ کند، خاطرنشان ساخت: خدمات غیرحضوری ظرفیت ارائه سرویس بانک را افزایش داده به طوری که از مجموع درخواستهای خدمات، ۵۰ درصد در زمانهایی است که شعب فعال نیستند و ۳۸ درصد از درخواستها نیز از مناطقی است که شعبهای در آنجا وجود ندارد.
توسلی با تأکید بر اینکه بانک قرضالحسنه مهر ایران به تعامل با نظام فناوری کشور به عنوان یک ظرفیت توسعه نگاه میکند، تصریح کرد: با توجه به ورود روزافزون فناوری به کسبوکارها، به ویژه در نظام پولی و مالی، سهم فناوری در کسبوکارها در ۵ سال اخیر به طور قابل توجهی افزایش یافته که برای توسعه این روند نیاز به برنامهریزی و اقدام منسجم است.
معاون فناوری اطلاعات بانک قرضالحسنه مهر ایران با بیان اینکه خدمات غیرحضوری برای نظام بانکی فرصت ایجاد میکند، اظهار داشت: بانکها به دنبال ایجاد یک زیستبوم پذیرنده هستند که بتواند خدمات مالی را به شکل گستردهتری به مردم ارائه دهد به طوری که شمولیت مالی، تعمق و تنوع سرویسها برای آحاد جامعه افزایش یابد.
وی با اشاره به اینکه در عصر حاضر، مفهوم نهادینه شدن ابزارهای مالی به ویژه در کسبوکارها مورد توجه قرار گرفته است، بیان کرد: بسیاری از اقشار جامعه همچنان تمایل دارند خدمات را از شعب بانکها دریافت کنند، بنابراین وجود سیستم بانکداری باز در این زمینه ضروری است. این سیستم میتواند به بانکها امکان دهد تا با استفاده از API خدمات خود را به سازمانها و کسبوکارها ارائه دهند و تعاملات مالی را تسهیل کنند.
توسلی افزود: بانکها همچنین میتوانند با همکاری با نئوبانکها و ابزارهای پذیرش، به کسبوکارها نزدیکتر شوند و خدمات متنوعتری را ارائه دهند. این همکاریها نه تنها به تسهیل فرآیندهای مالی کمک میکند، بلکه موجب افزایش دسترسی به خدمات مالی برای مشتریان نیز میشود.
عضو هیأت مدیره بانک قرضالحسنه مهر ایران همچنین بر ضرورت بلوغ و پذیرش کامل فناوری در بانکها تأکید کرد و گفت: فناوریهای جدید، از جمله ارز دیجیتال، فرآیندهای پولی را دگرگون کردهاند در این شرایط نیازمند بلوغ در استفاده از فناوریهای نوین هستیم تا بتوانیم به بهترین نحو ممکن به نیازهای مشتریان پاسخ دهیم.
وی افزود: در نهایت، هدف ایجاد یک زنجیره ارزشی است که خدمات مالی را به مردم برساند و بانکها را به عنوان تسهیلکنندگان این فرآیند معرفی کند.