با این پروژه ۲۰ هزار میلیارد تومانی پارک کامیون در شیراز ممنوع میشود؟

محمدحسن اسدی گفت: توقفگاه ۱۱۳ هکتاری خودروهای سنگین در محور جنوبشرقی شیراز با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد در دست اجراست و با سرمایهگذاری ۲۰ هزار میلیارد تومانی، نقشی کلیدی در ساماندهی حملونقل و آینده ترافیکی این کلانشهر خواهد داشت.
به گزارش اول فارس از شیراز، بر اساس اعلام محمدحسن اسدی، شهردار کلانشهر شیراز، پروژه عظیم توقفگاه ۱۱۳ هکتاری خودروهای سنگین در محور جنوبشرقی این کلانشهر، با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصدی در حال اجراست تا شهرداری شیراز گامی اساسی برای ساماندهی حملونقل و تحول ترافیک پایتخت فرهنگی ایران برداشته باشد.
وی با اشاره به مبانی فکری این طرح تأکید کرد: ایده محوری پروژه، خروج خودروهای سنگین از سطح معابر شهری است.
اسدی افزود: این اقدام موجب ارتقای زیرساختهای شهری، کاهش مخاطرات ترافیکی و افزایش رفاه شهروندان، بهویژه ساکنان مناطق اطراف کمربندی خواهد شد.
شهردار کلانشهر شیراز با اشاره به موقعیت مکانی پروژه توقفگاه ۱۱۳ هکتاری خودروهای سنگین گفت: این مجموعه که در ورودی پل فسا و در کریدور پرتردد ارتباطی استانهای جنوبی و شرقی کشور واقع شده، قرار است پاسخی جامع به نیازهای رانندگان ارائه دهد.
وی یادآور شد: تمامی خدمات مورد نیاز، از نمایشگاه و تعمیرگاه تخصصی گرفته تا باسکول، انبارهای نگهداری کالا، خدمات رفاهی، مراکز اقامتی، پایگاه اورژانس و ایستگاه آتشنشانی، در این مجموعه پیشبینی شده است. این طراحی علاوه بر تکریم قشر راننده، بستری برای ایجاد یکی از بزرگترین مراکز ترانزیت کالا در سطح ملی فراهم میآورد.
این مقام ارشد شهری با اشاره به موقعیت ممتاز این توقفگاه گفت: با توجه به عبور مسیر راهآهن شیراز–بوشهر و مسیر دسترسی به عسلویه از این محدوده، این مجموعه بهطور قطع موقعیتی ممتاز برای کلانشهر شیراز محسوب میشود.
اسدی خاطرنشان کرد: ارزش فعلی این پروژه عظیم، که بخشی از قراردادهای سرمایهگذاری ۶۱ هزار میلیارد تومانی شهرداری شیراز است، هماکنون به بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان (۲۰ همت) رسیده است.
شهردار کلانشهر شیراز با بیان اینکه عملیات روسازی بتنی پارکینگها بهزودی آغاز میشود، بر برنامهریزی فشرده و کار شبانهروزی برای تسریع در بهرهبرداری تأکید کرد.
وی در ادامه این پروژه را نماد تغییر رویکرد مالی مدیریت شهری دانست و تصریح کرد: امروز کمتر از ۴۰ درصد درآمد شهرداری از محل عوارض تأمین میشود و بیش از ۶۰ درصد از درآمدهای پایدار و سرمایهگذاریها حاصل میگردد، که اجرای این پروژه نیز بر اساس همین رویکرد طراحی شده است.
اسدی با نوید تحول در چشمانداز شهری افزود: احداث توقفگاه ۱۱۳ هکتاری خودروهای سنگین در شیراز، فراتر از یک پروژه عمرانی، راهبردی کلان برای ساماندهی حملونقل، کاهش معضلات ترافیکی، تقویت اقتصاد منطقهای و ایجاد درآمد پایدار برای شهر است.
گفتنی است، این پروژه که نیمی از مسیر اجرای خود را پیموده، نویدبخش آیندهای با ترافیکی روانتر، شهری منظمتر و زیرساختی قدرتمندتر برای پایتخت فرهنگی ایران خواهد بود.



