چاپ کد خبر: 141208
5 اردیبهشت 1403

با این ۱۱ روش خانگی ساده خارش جای نیش حشرات را سریع برطرف کنید

با گرم شدن هوا کم کم حشرات در خانه و بیرون زیاد می شوند و افراد را در معرض نیش های خود قرار می دهند که این نیش ها می تواند باعث ایجاد خارش شوند.در ادامه این مطلب به شما ۱۱ روش ساده و خانگی برای از بین بردن این خارش معرفی کرده ایم که امیدواریم به کارتان بیاید.

رفع خارش نیش حشرات

۱-تکه‌های یخ خرد شده

دمای سرد و یخ می تواند التهاب را کاهش دهد. سرما همچنین پوست را بی حس می‌کند که می تواند باعث تسکین فوری اما کوتاه مدت شود. آکادمی پوست آمریکا (AAD) استفاده از یک پارچه سرد و مرطوب یا کیسه یخ را برای تسکین خارش ناشی از نیش پشه توصیه می کند. برای تسکین خارش، یک بسته یخ را ۵ یا ۱۰ دقیقه، چند بار در روز استفاده کنید.

۲-آلوئه‌ورا

این ماده برای پوست بسیار مفید بوده و می تواند ان را در برابر آفتاب محافظت کند. همچنین آلوئه‌ورا می‌تواند خارش نیش پشه را از بین برده و یک درمان برای آکنه نیز محسوب شود.

۳-پیاز معجزه می‌کند

پیاز نه تنها می‌تواند اشک را در چشمان شما بیاورد، بلکه نیش پشه را هم  تسکین می دهد. آب پیاز، التهاب نیش پشه و سوزش را کاهش می‌دهد. پیاز همچنین دارای خواص ضد قارچی و ضد باکتریایی طبیعی است که می تواند خطر ابتلا به عفونت را کاهش دهد. یک تکه از پیاز را برش دهید و آن را چند دقیقه روی محل نیش قرار دهید. بعد از برداشتن پیاز، آن ناحیه را بشویید.

۴-پوست موز 

پوست موز یکی از راه‌هایی است که معمولا به ذهن نمی‌رسد اما بسیار کاربردی است. تنها کافی است که بخش داخلی پوست موز را بر روی جای نیش پشه بکشید تا خارش آن خوب شود.

۵-نمک

یکی دیگر از راه های طبیعی از بین بردن خارش پشه استفاده از نمک است. نمک با خنک کردن جای گزیدگی به سرعت احساس خارش را از بین می برد.

۶-خمیر دندان

بهترین خمیر دندان طعم نعنایی آن است. با قرار دادن خمیر دندان بر روی جای گزیدگی، جوش به سرعت خشک شده و خارش آن نیز از بین می رود.

رفع خارش نیش حشرات

۷-از آویشن کمک بگیرید

آویشن یک داروی طبیعی قدیمی برای مشکلات پوستی و دارای خواص ضد باکتریایی است، بنابراین می تواند به کاهش خطر تحریک و عفونت پوست در اثر نیش پشه کمک کند. برای اثرگذاری بیشتر، برگ های تازه آویشن را ریز خرد کنید  و بگذارید ۱۰ دقیقه روی محل نیش پشه بماند.همچنین می توانید با جوشاندن آب و اضافه کردن چند شاخه آویشن، مایع غلیظی درست کنید و روی محل نیش بمالید.

۸-سرکه هم بی‌تاثیر نیست

برای قرن ها، سرکه سیب به عنوان یک درمان طبیعی برای بسیاری از بیماری ها از عفونت‌ها گرفته تا مشکلات قند خون، مورد استفاده قرار گرفته است. اگر در اثر نیش پشه، دچار خارش هستید، یک قطره سرکه، روی محل نیش بمالید. سرکه می تواند به کاهش احساس سوزش و خارش کمک کند اما حواستان باشد، اگر پوست تان تحریک شد ، حتما این درمان را متوقف کنید.

۹-جوش شیرین

جوش شیرین را با آب مخلوط کرده و سپس آن را بر روی جای گزیدگی قرار دهید. پس از ۱۵ دقیقه متوجه خواهید شد که هیچ اثری از خارش باقی نمی‌ماند. هرچند بهتر است این روش را به عنوان آخرین راه حل در نظر بگیرید چرا که برای پوست مضر است.

۱۰-آبلیمو

اسیدهای موجود در آبلیمو باعث از بین رفتن جای گزش و خارش ان شده و همچنین مانع ایجاد عفونت می‌شود. هرچند باید پس از استفاده جای گزیدگی را با آب بشویید چرا که ممکن است باعث ایجاد لکه بر روی پوست شود.

۱۱-الکل

الکل ضد عفونی یکی از چیزهایی است که در حال حاضر در همه خانه‌ها موجود است. مقداری الکل را بر روی پنبه ریخته و روی جای گزیدگی بکشید. پس از چند ثانیه خارش آن به شکل قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند.

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار