چاپ کد خبر: 144826
10 خرداد 1403

با ۵ ترفند فضای خانه خود را بدون نیاز به برق روشن و دلباز کنید

حضور نور در خانه و در همه فضاها از این جهت اهمیت دارد که می‌تواند محیط آرام و راحتی را برای افراد خانه تامین کند. البته این را هم فراموش نکنید که روشن کردن فضای تاریک به حوصله نیاز دارد و ممکن است هزینه بیشتری هم برای شما باقی بگذارد. ولی با استفاده از برخی راه‌های افزایش نور خانه می‌توانید در مصرف برق صرفه‌جویی کنید و دیگر نگران قبض برق ماهیانه‌تان نباشید.

روشن کردن خانه

۱-برای روشن کردن فضاهای تاریک از آینه‌ها استفاده کنید

آینه‌ها به افزایش پیش‌بینی نور طبیعی در فضاهای کم‌نور کمک می‌کنند. علاوه بر این، آنها هماهنگی بین هر نوع دکوراسیون منزل را تسهیل می‌کنند. به همین دلیل بهتر است یک قاب بزرگ با یک قاب روشن انتخاب کنید. همچنین می‌توانید از طرح‌های مختلف لذت ببرید. به عنوان مثال، به جای این‌که به دنبال یک آینه بزرگ باشید، سعی کنید از چندین آینه کوچک استفاده کنید. علاوه بر این می‌توانید دو آینه را در مکان‌های استراتژیک قرار دهید. مهم‌ترین مسئله این است که فضاها روشن و بزرگ به نظر برسند.

۲-قدرت رنگ‌های روشن را دست کم نگیرید

رنگ سفید و رنگ‌های پاستلی مانند آبی کمرنگ، سبز روشن و مانند آنها باعث می‌شوند فضای داخلی خانه بزرگ‌تر و روشن‌تر از قبل به نظر برسد و درست برعکس آن رنگ‌های تیره فضا را کوچک‌تر می‌کنند. یکی از روش‌های روشن کردن خانه کم نور، استفاده از این رنگ‌ها در دکوراسیون و وسایل مختلف است. برای این منظور توصیه می‌شود دیوارهای خانه را هم با انواع رنگ‌های مخصوص، کاغذ دیواری و غیره به رنگ روشن تغییر دهید.

استفاده از لوازم مختلف مانند مبلمان با پارچه رنگ روشن هم برای خانه کم نور مناسب است. برای آنکه خیالتان راحت شود در استفاده از رنگ‌های روشن زیاده‌روی نمی‌کنید، می‌توانید برخی از وسایل کوچک و اکسسوری‌های خانه مانند کوسن، میز عسلی، فرش و مانند آنها را از رنگ‌های متفاوت‌تر انتخاب کنید تا جذابیت فضا نیز افزایش یابد.

۳-کف‌پوش خانه را براق نگه دارید

کف‌پوش براق باعث می‌شود فضای تاریک یا محصور روشن‌تر به نظر برسد. می‌توانید به سراغ چوب‌های سفید، پاستیل یا با رنگ روشن بروید. کف‌های براق مد روزند و یک روش عالی برای روشن‌تر کردن فضاهای تاریک در خانه محسوب می‌شوند. درست مانند دیوارها و مبلمان، سعی کنید به سراغ رنگ‌های روشن مانند سفید و پاستیلی بروید. علاوه بر این، شما باید متریال‌های روشن را در دکور خانه به کار ببرید.

روشن کردن خانه

۴-از در شیشه‌ای برای ورودی خانه استفاده کنید

آیا تا به حال از خود پرسیده‌اید که چگونه نور خانه را زیاد کنیم و در جواب به تعویض درهای خانه رسیده باشید؟ هر چند این روش هزینه بیشتری برای شما دارد، ولی برای خانه‌های تاریک و کم نور بهترین انتخاب به شمار می‌رود. درهای شیشه‌ای اجازه ورود نور را از فضای بیرونی به داخل می‌دهند و حتی اگر برای تفکیک بخش‌های درونی خانه مانند اتاق خواب هم استفاده شوند، نور فضا را محدود نمی‌کنند.

در واقع این درها مانند پنجره عمل می‌کنند و باعث روشن‌تر شدن فضای داخلی منزل می‌شوند. البته اگر نگران دید بیرون از خانه به حریم شخصی خود هستید می‌توانید از شیشه‌های نیمه شفاف، مات یا سند بلاست شده استفاده کنید. اگر قیمت بالاتر مدل‌های مات و نیمه شفاف با بودجه شما سازگاری ندارد، از پرده استفاده کنید تا حریم فضای داخلی خانه حفظ شود.

۵-از پنجره‌های بزرگ و سقفی استفاده کنید

چنانچه حفاظت از محیط زیست و کاهش مصرف انرژی برایتان اهمیت دارد، باید از روش‌های مختلف افزایش نور در خانه استفاده کنید و همه پتانسیل‌ها را در نظر بگیرید. اگر برایتان ممکن است پنجره‌های خانه را با پنجره‌های بزرگ‌تر و سرتاسری تعویض کنید. استفاده از پنجره‌های سقفی هم در صورت امکان، می‌تواند نور بیشتری از خورشید را وارد فضای داخلی خانه کند. البته پنجره‌های سقفی برای خانه‌های ویلایی مناسب‌تر هستند و با این روش دیگر نیازی به روشن کردن چراغ و لامپ در طول روز نیست. حتی می‌توانید از انرژی خورشید استفاده بهینه داشته باشید.

چه برای حفاظت از محیط زیست و کاهش مصرف انرژی و چه برای آسایش بیشتر باید نور کافی را در خانه تامین کرد. استفاده از راه‌های افزایش نور خانه می‌تواند احساس بهتری در خانه به وجود آورد و افسردگی را از بین ببرد. اکنون با روش‌های معرفی شده می‌دانیم که چگونه نور خانه را زیاد کنیم.

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار