با این ۹ ترفند طلایی به راحتی ذهن خوانی کنید

با این ۹ ترفند طلایی به راحتی ذهن خوانی کنید

مستندات علمی زیادی وجود دارد که ثابت کرده است که می توانید ۵۵ درصد از افکار دیگران را از روی حالات آن ها بفهمید.به همین دلیل در این قسمت از شما را دعوت می کنیم تا با خواندن ذهن دیگران آشنا شوید.پس تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید. ترفند های ذهن خوانی: ترفند […]

مستندات علمی زیادی وجود دارد که ثابت کرده است که می توانید ۵۵ درصد از افکار دیگران را از روی حالات آن ها بفهمید.به همین دلیل در این قسمت از شما را دعوت می کنیم تا با خواندن ذهن دیگران آشنا شوید.پس تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید.

ترفندهای ذهن خوانی

ترفند های ذهن خوانی:

ترفند هایی نیز برای خواندن ذهن افراد وجود دارد که شما می توانید از آنها به نفع خودتان استفاده کنید. این ترفند ها نیازمند داشتن تمرکز روی افکار و احساسات دیگران است. شما با استفاده از این ترفند ها می توانید چیز هایی که در ذهن طرف مقابلتان است را بخوانید و تصویر روشنی از آن را به دست بیاورید. این ترفند ها عبارت اند از:

۱-پوشاندن دهان با دست

این عادتی است که معمولاً همه ما از بچگی با خود همراه داریم . در کودکی زمانی که نمی خواستیم چیزی را به دیگران بگوییم ، دستمان را روی دهانمان قرار می دادیم . در جوانی و بزرگسالی هم دقیقاً همین اتفاق می افتد.

قرار دادن چند تا از انگشتان کف دست یا حتی مچ در نزدیک دهان ، یعنی اینکه فرد نمی خواهد کلمه ای را به زبان بیاورد . گاهی اوقات این پوزیشن می تواند از طریق یک سرفه الکی نیز انجام شود.

۲-جویدن دسته عینک

اگر فردی هنگام برخورد با شما دسته عینک خود را می جود، باید سعی کنید که از این افراد حمایت کنید یا آن ها را بخندانید زیرا این حرکت بدن نشان دهنده اضطراب در ذهن ناخودآگاه آن ها می باشد.آن ها سعی دارند که با این کار که شبیه شیر خوردن در دوران نوزادی می باشد، به خودشان احساس امنیت بدهند . همچنین جویدن مداد، خودکار، سیگار یا جویدن آدامس نیز می تواند همین حالت را نشان دهد.

۳-احساسات طرف مقابلتان را نادیده نگیرید

شاید برای خیلی از شما سوال شده که چرا برخی از افراد نمی توانند با هم کنار بیایند و همدیگر را درک کنند و همدردی خوبی با یک دیگر داشته باشند. نادیده گرفتن احساسات طرف مقابل دقیقا علت به وجود آمدن این مشکلات است. این نادیده گرفتن یکی از موانعی است که نمی گذارد شما ذهن طرف مقابل را بخوانید. به جای فکر کردم به کار و مشغله های ذهنی کمی به خودتان وقت بدهید و به احساساتتان فکر کنید.

این را بدانید که برای ذهن خوانی باید در ابتدا به احساسات خودتان پاسخ بدهید تا قادر به پاسخ دادن به احساسات دیگران باشید.

۴-حرکات و واکنش های چشمی

یکی از جالب ترین شیوه های خواندن ذهن دیگران ، درک زبان بدن آنان است. اگر دقت کرده باشید افراد هنگام صحبت یکی از اعضای بدن خود را به صورت ناخودآگاه تکان می دهند که این نشان دهنده طرز تفکر و احساسات آنان است. شما می توانید برای اطلاع بیشتر از ضمیر ناخودآگاه مقاله باور چیست را مطالعه نمایید.

هنگامی که از فردی در رابطه با آرزو هایش سوال می کنید، او سعی می کند تصویری از آن آرزو را درون ذهن خود بسازد. این تلاش ها واکنشی را در پی خود دارد که شما می توانید در چشمان طرف مقابلتان مشاهده کنید و با تمرکز بر آن بفهمید که به چه چیزی می اندیشد.

  • اگر فرد در هنگام فکر کردن چشم خود را به سمت بالا و سمت چپ حرکت دهد، قطعا در حال ساختن تصویر جدیدی می باشد.
  • اگر فرد هنگام فکر کردن چشم خود را به سمت بالا و جهت راست ببرد، در حال جستجو و بازسازی تصویر در گذشته می باشد.
  • اگر فرد چشم خود را پایین و در جهت راست قرار دهد، در حال صحبت با ضمیر درونی اش می باشد.
  • اگر فرد چشم خود را پایین و در جهت چپ قرار دهد، در حال به خاطر آوردن یا تصور کردن یکی از حواس پنج گانه اش است.
  • اگر فرد هنگام فکر کردن، چشم خود را مستقیم و در سمت راست قرار دهد، در حال یادآوری صوتی در گذشته است.
  • اگر فرد هنگام فکر کردن چشم خود را مستقیم و در سمت چپ قرار بدهد، فرد در حال ساختن کلمه یا صوتی در گذشته رخ نداده است، می باشد.
  • اگر فرد هیچکدام از این واکنش ها را از خود نشان نداد و فقط به یک نقطه نگاه کرد، او در حال بررسی و تصویرسازی سوال و جواب می باشد.
  • در مورد افراد چپ دست و راست دست این واکنش ها برعکس می باشد.

ترفندهای ذهن خوانی

۵-بستن چشمان و پوشاندن دهان با دست

افرادی که هنگام صحبت با شما چشمان خود را می بندند، قطعا  در پنهان کردن چیزی از شما سعی می کنند. البته این جمله به معنی ترس از بیان کردن آن یست بلکه نمی خواهد به شما جواب پس دهد.

هنگامی که افراد مچ دست، انگشتان و یا کف دست خود را در نزدیکی دهان خود قرار می دهند، این معنی را می دهد که فرد نمی خواهد کلمه ای را به زبان بیاورد و یا به فرد دیگری اشاره می کند. این حرکت می تواند همراه با یک سرفه الکی نیز صورت گیر.

۶-دست دادن با هر دو دست و دست دادن به طوری که پشت دست رو به سقف باشد

هنگامی که فردی با شما برخورد می کند و با دو دستش به شما دست می دهد، قطعا سعی می کند که اعتماد شما را به خود جلب کند. همچنین افرادی که به شما دست داده و دست دیگر خود را به گونه ای روس دست شما قرار می دهند  که پشت دستشان رو به سقف باشد. می خواهند مهر وو محبت خود را به شما نشان دهند.

۷-لمس کردن چانه

معمولاً این حرکت را افراد مختلف هنگام تصمیم گیری انجام می دهند. فرقی ندارد هنگام لمس کردن چانه دقیقا به کجا نگاه می کنند . آن ها سعی دارند که با این کار عمیق فکر کنند.

۸-دست به سینه نشستن

دست به سینه نشستن یکی از بیشترین حرکت های بدنی می باشد . بسیاری از افراد در این پوزیشن احساس راحتی می کنند زیرا به گونه ای آنها را از دیگران دور می سازد و در دنیای خودشان محصور می کند.اغلب ما انسان ها از این پوزیشن در مواقعی استفاده می کنیم که از چیزی کلافه شده ایم . دست به سینه نشستن گاهی اوقات نشانه این است که فرد در مورد موضوع احساس خوبی ندارد.

۹-دست دادن با هر دو دست

اگر فردی هنگام دست دادن با شما با دست دیگرش، مچ دستتان را نیز بگیرد، یعنی سعی دارد که به شما نشان دهد ، می توانید با اعتماد کنید.

مطالب مرتبط

با این ۸ روش ذهن طرف مقابل خود را به راحتی بخوانید

۷ ترفند عالی برای خواندن فکر دیگران از طریق نشانه های بدنی

نظرات