چاپ کد خبر: 132785
8 بهمن 1402

با حذف شرط مالکیت کامیون برای صدور مجوز باربری چه سَر حمل و نقل جاده ای می آید؟!

وجود شرط مالکیت، این است که اطمینان حاصل شود صاحبان کامیون ها مسئولیت نقل و انتقال بار را به درستی بر عهده دارند.شماری از رانندگان کامیون معتقدند شرط مالکیت کامیون برای صدور مجوز باربری یکی از الزامات قانونی است.

حذف شرط مالکیت کامیون برای صدور مجوز باربری؛ گامی در جهت نابودی حمل و نقل جاده ای

به گزارش اول فارس ، خداداد بکرانی رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی کارگری رانندگان ناوگان حمل کالا فلاورجان با بیان این مطلب گفت: مهمترین دلیل وجود شرط مالکیت، این است که اطمینان حاصل شود صاحبان کامیون ها مسئولیت نقل و انتقال بار را به درستی بر عهده دارند.

وی این مطلب را در شبکه های اجتماعی بیان کرد و افزود: همچنین، شرط مالکیت برای محافظت از صنعت حمل و نقل در برابر عملکردهای غیر مجاز و ناقص و کارهای غیرقانونی است.

بکرانی با بیان این که تصور کنید با این همه باربری کاغذی، حمل و نقل جاده ای  ما در چه وضعیتی است، ادامه داد: وجود شرکت های حمل و نقل بزرگ مقیاس هوشمند که توان مالکیت ناوگان کافی حداقل ۱۰۰۰ دستگاه ناوگان را نداشته باشند، موجب می شود امنیت و کنترل کیفیت خدمات حمل و نقل جاده ای تحت تأثیر قرار گیرد.

این فعال صنفی اظهار کرد: مسلما حمایت برخی افراد از این وضعیت و دادن مجوز فعالیت در شرایطی که این شرکت ها توان کافی به جهت مالکیت ناوگان ندارند فقط موجب ضعیف شدن و نابودی حمل و نقل و نهایتا اقتصاد کشور خواهد بود.

قابل ذکر است چند روز پیش،  مشاور رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفته بود: مصوبه هیئت مقررات زدایی در خصوص حذف شرط مالکیت کامیون برای صدور مجوز شرکت های باربری بزرگ مقیاس هوشمند بدون در نظر گرفتن نظرات کارشناسی این سازمان بوده است.

به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مهران قربانی افزوده بود: این موضوع قانون نیست و مصوبه یک هیاتی است که بدون اینکه نقطه نظرات در سازمان راهداری را دریافت کنند مصوب کردند و یک طرفه اعلام کرده اند.

قربانی گفته بود: در کشور چند نوع شرکت حمل و نقلی وجود دارد که شرکت های بزرگ مقیاس هوشمند هم جزو آنهاست و در حال حاضر ۱۵ شرکت بزرگ مقیاس هوشمند با همین ضوابطی که سازمان راهداری تعیین کرده در حال فعالیت هستند.

 مشاور رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای تاکید کرده بود:گروه اول بازارگاه ها و بعد شرکت های بزرگ مقیاس هوشمند گروه سوم شرکت های حمل و نقل معمولی و شرکت های خوداتکایی هستند.

قربانی افزوده بود: در مورد شرکت های بزرگ مقیاس مصوبه ای وجود دارد که بر اساس آن داشتن ۵۰ دستگاه کامیون به صفر برسد این در حالی است که در حال حاضر ۱۵ شرکت بزرگ مقیاس در کشور در حال فعالیت هستند و اگر این ضوابط را تبدیل به ناوگان صفر کنیم عملا سرمایه های این شرکت ها را هم سوق خواهیم داد که به سمت این بروند که ناوگان خودشان را از دست بدهند و از نظر سازمان راهداری این نقیصه ای خواهد بود و بر خلاف سیاست های حمل و نقلی کشور است.

مشاور رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفته بود: سازمان راهداری پیگیر رفع این اختلاف دیدگاه است و در همین راستا جلسات متعددی با کارشناسان هیئت مقررات زدایی در ۳ ماه گذشته برگزار شد ه است. منبع: تین نیوز

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

mojtaba چهارشنبه , ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۱

کاری به جا وخوب …باربری اینترنتی بهتری کار رحمت به شیرش که این کارو انجام بده

کاوه عربانی یکشنبه , ۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۷

توروخدا دست از سر حمل و نقل و کامیونداران و رانندگان بردارید همون اجباری شدنه کارت هوشمند خودش به اندازه کافی پدرمارانندگان و کامیوندارهارو درآورده پس خواهشن یه باراضافه دیگه که باآزمون و خطاست و از دوش ما بردارید و بزارید مثه سابق فقط باداشتنه کامیون بشه کاسبی حلال کرد

آخرین اخبار