با ضربان قلب تان قفل گوشی آیفون را باز کنید!

با ضربان قلب تان قفل گوشی آیفون را باز کنید!

دشما هم بزودی ممکن است برای باز کردن قفل آیفون خود نیازی به وارد کردن رمز عبور نداشته باشید و تنها از ضربان قلبتان کمک بگیرید.

به گزارش اول فارس ، ضربان قلب هر فرد منحصر بفرد است؛ بنابراین در صورت توسعه ابزارآلات مناسب می‌توان از ضربان قلب برای آنلاک کردن آیفون استفاده کرد.

طبق گزارشی که اخیراً توسط Apple Insider منتشر شده، اپل حق اختراع جدیدی را ثبت کرده که می‌تواند منجر به به‌روزرسانی iOS شود و به کاربران اجازه دهد از ضربان قلب خود برای باز کردن قفل آیفون استفاده کنند.

این فناوری در حال حاضر در Apple Watch وجود دارد که از طریق یک برنامه الکتروکاردیوگرام (ECG) ریتم قلب را نظارت می‌کند. در حال حاضر، کاربران Apple Watch می‌توانند به جای تایپ رمز عبور Mac، با انجام یک ECG سریع و آسان، لپ‌تاپ خود را باز کنند و همچنین مجوز باز کردن سایر دستگاه‌ها را نیز دریافت کنند.

حق اختراع جدید برای آیفونی است که می‌تواند ضربان قلب شخص را از طریق دست زدن معمولی به گوشی بخواند. بدین ترتیب، بدنه خارجی آیفون به یک دستگاه خواننده ضربان قلب تبدیل می‌شود.

علاوه بر این، این حق اختراع به نحوه استفاده از ECG برای تعیین “حالت” کاربر می‌پردازد. یکی از راه‌های انجام این کار، بررسی ضربان قلب شخص برای پیشنهاد آهنگی با تعداد ضربان مشابه در دقیقه است. این فناوری می‌تواند برای افزایش یا کاهش سرعت موسیقی هنگام ورزش کاربر استفاده شود.

این پیشرفت نشان‌دهنده گام بزرگی در زمینه امنیت و شخصی‌سازی دستگاه‌های هوشمند است. با استفاده از ویژگی‌های بیومتریک منحصر به فرد مانند ضربان قلب، اپل در حال پیشبرد مرزهای تعامل انسان و فناوری است.

اگرچه هنوز مشخص نیست که این فناوری چه زمانی در دسترس عموم قرار خواهد گرفت، اما ثبت این حق اختراع نشان می‌دهد که اپل به طور جدی در حال بررسی این گزینه است. این نوآوری می‌تواند راحتی و امنیت را برای میلیون‌ها کاربر آیفون در سراسر جهان به ارمغان آورد.

مطالب مرتبط

نظرات