چاپ کد خبر: 6275
27 فروردین 1398
حال شهروندان خوب نباشد اقدامات عمرانی شهر محکوم به شکست است

با مردم عصبانی اداره شیراز ممکن نیست

پروژه های عمرانی

به گزارش اول فارس به نقل از ایمنا، نوذر امامی در نشست تخصصی “نسبت منظر طبیعی با زندگی پیاده در شیراز” در دانشکده معماری و هنر دانشگاه شیراز گفت: شیراز بالقوه دارای زیبایی‌های خاص و ویژه‌ای است که از نظر جغرافیایی شهری بسیار نادر و کم‌نظیر است.

وی ادامه داد: مناظر شیراز می‌تواند نقش موثری در لذت بردن شهروندان از شهر داشته باشد اما اینکه مردم روزهای تعطیل به خارج از شهر پناه می‌برند، به این دلیل است که از مناظر شهر لذت نمی‌برند.

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری با بیان اینکه شهر باید به گونه‌ای طراحی شود که مردم از پارک، کوه و باغ‌های موجود آن لذت ببرند، خاطرنشان کرد: پیاده‌روهای شهر غیر از توسعه بستر کالبدی، نیاز به توسعه ابعاد روحی، رفتاری و فرهنگی شهروندان نیز دارد.

امامی ادامه داد: در شهرهای موفق پیاده‌روی با موسیقی خیابانی و نمایش آثار هنری مثل تابلوهای نقاشی همراه شده است و محدودیت‌های فرهنگی و اجتماعی در آنها وجود ندارد اما در شهرهای ایران با محدودیت‌های فرهنگی از ناحیه شهروندان و حاکمان روبرو هستیم.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه مردم باید در فضاسازی پیاده‌روها دیده شوند، اضافه کرد: با توسعه صنایع خودروسازی و آسان سازی دسترسی مردم به خودرو، خیابان‌ها تنها به مسیری برای عبور خودرو تبدیل شده‌اند و امنیتی برای پیاده تأمین نمی‌شود.

وی با تأکید بر لزوم توسعه حمل و نقل عمومی گفت: بدون توسعه حمل و نقل عمومی و مترو نمی‌توان به بستر پیاده‌روی در شهر دست یافت.

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه مردم معیار و میزان رضایتمندی در شهر هستند، خاطرنشان کرد: زندگی انسان بدور از مناظر طبیعی و فضاسازی شهری تلخ می‌شود.

وی با تأکید بر لزوم توسعه میادین شهری گفت: بیش از این میادین محل تجمع و گفت‌وگو و عرضه محصولات شهروندان بود اما با حذف میادین نمونه‌ای از امکان تعامل و گفت‌وگوی شهروندان نیز حذف شد.

امامی با تشریح سیاست‌های انسان محور شورای پنجم شهر شیراز گفت: سیاست انسان محوری در مدیریت شهری به‌معنای تعطیلی فعالیت‌های عمرانی، اجتماعی و اقتصادی مبتنی بر رضایت شهروندان صورت می‌گیرد.

وی معتقد است حال خوب شهروندان یک شهر، برآیند رضایت عمومی را رقم می‌زند لذا وقتی حال شهروندان خوب نباشد یعنی هر سیاست و هر عملکردی از پل سازی تا گل کاری محکوم به شکست است.

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر شیراز با تأکید بر لزوم توجه به شادی و نشاط شهروندان در سیاست‌گذاری‌های شهری گفت: شادی هزینه اداره شهر را کم می‌کند چرا که با مردم عصبانی نمی‌شود شهر را اداره کرد لذا باید شهر را به گونه‌ای بسازیم که مردم در آن احساس لذت، رضایت و امنیت کنند.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار