چاپ کد خبر: 3645
27 دی 1397
روابط عمومی جهادکشاورزی فارس گفت:

بخشودگی یا تمدید تسهیلات کشاورزان در فارس

مدیر روابط عمومی جهادکشاورزی استان فارس از بخشودگی یا تمدید تسهیلات کشاورزانی که بر اثر حوادث غیرمترقبه، دچار خسارت شده‌اند خبر داد .به گزارش اول فارس به نقل از روابط عمومی جهادکشاورزی فارس، علیرضا واحدی پور اعلام کرد که در راستای حمایت از خسارت دیدگان بخش کشاورزی که براثر حوادث غیرمترقبه، دچار زیان شده‌اند راهکارهایی در نظر گرفته شده است .70719

وی گفت: بر این اساس مقرر شد تسهیلات سررسید شده  کشاورزانی که مشمول بند خ  مصوبه هیئت وزیران نمی شوند با اخذ ۱۰ درصد از بدهی، تسهیلات سرمایه ای به مدت ۵ سال از سوی بانک کشاورزی تمدید شود .

او با بیان اینکه این مدت برای تسهیلات سرمایه درگردش ۳ سال تعیین شده است، گفت: براساس مصوبه ۲۱ آذر امسال هیئت وزیران، تسهیلات سر رسیدهای تاریخ اول مهر تا ۲۹ اسفند امسال کشاورزان خسارت دیده، بعد از بخشودگی سود و جرائم، بدون اخذ هزینه به مدت سه سال امهال شود .

واحدی پور ادامه داد: این مصوبه با اولویت گذاری برای تسهیلات تا سقف ۸۰ میلیون ریال انجام می‌شود و متعاقب این مبلغ تسهیلات ۸۰ تا ۱۲۰ و پس از آن ۱۲۰ تا ۱۶۰ و مبالغ بالاتر مشمول این حمایت خواهند شد .

مدیر روابط عمومی جهادکشاورزی فارس همچنین گفت: در راستای موارد ذکر شده، جلساتی با حضور نمایندگان کشاورزان و تشکل های تولیدی استان برگزار شد .

واحدی پور گفت: برای رفع محدودیت های ناشی از مصوبه و دستور العمل پیشنهادی برای مشمولیت خسارت دیدگان نظیر کمبود منبع تامین هزینه های امهال و بخشودگی، اولویت بندی تسهیلات مشمول و زیربخش های محروم از این مصوبه پیگیری‌هایی توسط استانداری و جهادکشاورزی فارس انجام شده و همچنان تداوم دارد .

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار