بخشی از بزرگراه تنگ خیاره ـ لپویی در استان فارس زیر بار ترافیک می‌رود

مدیرکل راه و شهرسازی فارس گفت: پیش‌بینی می‌شود که بزرگراه تنگ خیاره ـ لپویی که هم‌اینک مراحل اجرای آن در دست انجام است، به‌زودی حداقل با یک باند رفت و برگشت زیر بار ترافیک برود. محمودرضا طالبان گفت: عملیات اجرایی ۱۰ کیلومتر از محور ۲۴ کیلومتری بزرگراه تنگ خیاره ـ لپویی با یک لایه آسفالت […]

مدیرکل راه و شهرسازی فارس گفت: پیش‌بینی می‌شود که بزرگراه تنگ خیاره ـ لپویی که هم‌اینک مراحل اجرای آن در دست انجام است، به‌زودی حداقل با یک باند رفت و برگشت زیر بار ترافیک برود.

محمودرضا طالبان گفت: عملیات اجرایی ۱۰ کیلومتر از محور ۲۴ کیلومتری بزرگراه تنگ خیاره ـ لپویی با یک لایه آسفالت به اتمام رسیده و مابقی نیز در دست اجراست.

او ادامه داد: این محور بزرگراهی در حقیقت یکی از محور‌های تخلیه و هدایت‌بخشی ترافیک آزادراه شیراز ـ اصفهان به‌سمت بزرگراه شیراز ـ بوشهر و مرکز و شرق شهر شیراز است.

بزرگراه تنگ خیاره ـ لپویی در استان فارس

مدیرکل راه و شهرسازی فارس تصریح کرد: در بحث پیگیری و تأمین اعتبارات این پروژه مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان از محل ماده ۵۶ توسط بانک شهر تخصیص یافته است که تاکنون ۱۰۰ میلیارد تومان آن پرداخت شده است و ۱۰۰ میلیارد دیگر نیز بناست ظرف ۱۰ روز آتی پرداخت شود.

طالبان افزود: همچنین ۵۰۰ میلیارد تومان نیز بناست از محل ماده ۵۶ توسط بانک ملی و بانک مسکن به این امر تخصیص یابد که امیدواریم با کمک نمایندگان مجلس و استانداری فارس این عدد نیز تزریق شود و پروژه تا پایان سال آماده افتتاح شود.

آزادراه شیراز- اصفهان به‌طول ۲۱۲ کیلومتر و به‌عنوان طولانی‌ترین آزادراه ایران روز ۲۰ مهر ۱۴۰۲ همزمان با سفر رئیس‌جمهوری به استان فارس به بهره‌برداری رسید. این آزادراه طول مسیر شیراز ـ اصفهان را نسبت به محور فعلی ۱۳۴ کیلومتر کوتاه‌تر و زمان سفر را حداقل دو ساعت کاهش می‌دهد و پیش‌بینی می‌شود بیش از ۱۰۰ میلیون لیتر در سال کاهش مصرف سوخت به‌همراه داشته باشد.

مطالب مرتبط

عوارض آزادراه شیراز – اصفهان بسیار گران است/مسئولان رسیدگی کنند

اعتراض رانندگان کامیون به نرخ های بسیار گران عوارض آزادراه شیراز اصفهان

راننده تریلی فداکار روبه‌روی ملوسجان قیچی کرد

نظرات