چاپ کد خبر: 134548
28 بهمن 1402

برای حفظ نرمی حوله ها از چه روش شستشویی استفاده کنیم؟

هیچکس دوست ندارد هر ماه حوله ای جدید بخرد و پول اضافی خرج کند.اما با نگهداری بهتر از آنها می توانید عمر آنها را افزایش دهید.اما شاید از خود بپرسید چگونه حوله خود را مثل روز اولش تمیز و سالم نگه داریم؟در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا بهترین روش شستن حوله و نرم نگه داشتن آن را به شما بیاموزیم.

شست و شوی حوله ها

هرچند وقت یکبار باید حوله‌ها را شست؟

حوله‌ها بر اساس کاربرد، انواع مختلفی دارند: حوله حمام، تن‌پوش، استخری، آشپزخانه، دست و صورت و غیره. هر یک از این انواع حوله باید هرچند وقت یک‌بار شسته شوند تا به‌جای خشک‌کردن یا تمیزکردن، عامل انتقال بیماری و کثیفی نشوند.

شستن حوله حمام و تن‌پوش حمام، بعد از هر سه یا چهار بار استفاده، لازم است. اگر هر روز از این حوله‌ها استفاده می‌کنید، بهتر است یک برنامه هفتگی برای شستن آن‌ها داشته باشید. مهم‌تر از شستن، خشک‌کردن این حوله‌ها در هوای آزاد و نور آفتاب بعد از هر بار استحمام است.
درباره زمان شستن حوله استخری نظرات، مختلف و ضدونقیض هستند. برخی اعتقاد دارند بعد از هر بار استفاده، این حوله‌ها باید شسته شوند. اما گروهی دیگر معتقد هستند خشک‌کردن آن‌ها در آفتاب و هوای آزاد کافی است. به‌هرحال، اگر از استخر‌های عمومی استفاده می‌کنید، مهم است که بعد از بازگشت به خانه، حوله خود را با آب گرم بشویید. سپس، آن را روی بند پهن کنید و بگذارید در هوای آزاد خشک شود.

نحوه ی شستشو حوله هایتان را تغییر دهید

آب گرم برای از بین بردن میکروب ها مناسب است اما باعث کمرنگ شدن حوله هایتان می شود وچنان نمایان می کند که انگار حوله شما برای چندین سال پیش می باشد.در شستشو از آب سرد برای بار اول استفاده کنید تا رنگ حوله حفظ شود.

در شستشو از مواد شوینده ملایم تر استفاده کنید

برای اینکه حوله شما همانند روز اول سالم باشد از مواد شوینده خفیف استفاده کنید تا به الیاف آن صدمه ای وارد نشود و بتوانید از آن برای مدت زیادی استفاده کنید ولی اگر از مواد شوینده قوی استفاده کنید ممکن است به الیاف حوله آسیب برساند.

نرم کننده ها را فراموش کنید

ممکن است شما از مواد نرم کننده زیاد استفاده کنید. ما در ادامه به شما روشی برای نگهداری از حوله ها معرفی خواهیم کرد.برای نرم شدن حوله های تان ۱/۴ فنجان سرکه سفید را به آن اضافه کنید.

 

 

شست و شوی حوله ها

حوله های سفید رنگ بخرید

حوله های سفید برخلاف آنچه که شما از چه قبل می دانید، نسبت به حوله های رنگی بهتر وآسانتر می توان از آن ها نگهداری کرد و به مواد شوینده زیادی نیاز ندارد و با یک بار شستشو می توانید لک ها را از بین ببرید.

زمان خشک شدن حوله را مدیریت کنید

اگر شما حوله ی خود را به مدت زیادی در دستگاه خشک کن قرار دهید ممکن است که رنگ ان عوض شود. برای مثال مثلاً با گذشت زمان به خصوص در حوله های سفید باعث زرد شدن آنها میشود.

نحوه ضدعفونی‌کردن حوله‌ها

تقریبا همه انواع حوله‌ها در تماس مستقیم با پوست بدن انسان هستند. پس هیچ‌وقت از محلول‌های سفیدکننده برای ضدعفونی‌کردن حوله‌های خود استفاده نکنید. زیرا این مواد به پرز‌های حوله می‌چسبند و باعث ایجاد آلرژی‌های مختلف پوستی و تنفسی در انسان می‌شوند. بهترین ترکیب ضد‌عفونی‌کننده برای شستن حوله حمام، شستن حوله استخری، شستن حوله آشپزخانه و شستن حوله دستی، همان مخلوط سرکه، جوش شیرین و نمک است.

شست و شوی حوله ها

راهنمای شستن حوله با دست

برای شستن حوله با دست، ابتدا تشت را با آب گرم بالای ۴۰ درجه تا نیمه پر کنید. سپس بسته به میزان کثیفی حوله، مقدار کمی پودر دستی یا مایع لباسشویی در آن حل کنید. حوله را در تشت انداخته و اجازه دهید حداقل نیم ساعت خیس بخورد. نیازی به چنگ زدن و مشت‌ومال دادن زیاد نیست. حالا حوله را کاملا آبکشی کنید. قبل از پهن کردن، حوله را بتکانید تا پرز‌ها به خواب اصلی خود برگردند، سپس آن را در هوای آزاد پهن کرده تا خشک شود.

اگر طرف‌دار استفاده از مواد طبیعی برای شست‌وشوی حوله‌های خود هستید، به‌جای شوینده‌های لباسی از مخلوط سرکه، نمک و جوش شیرین استفاده کنید. با اضافه‌کردن یک قاشق روغن کرچک، حوله شما تمیزتر شسته می‌شود و نرمی و لطافت خود را نیز از دست نمی‌دهد.

 

نحوه شستن حوله تن‌پوش برای اولین‌بار

بیشترین میزان رنگ‌دهی و پرزدهی حوله، در زمان شستن آن برای بار اول روی می‌دهد. بهتر است بعد از خرید و قبل از استفاده از حوله، به‌ویژه حوله تن‌پوش و دستی، آن‌ها را بشویید.

بهترین شوینده جهت شستن حوله نو برای بار اول، مخلوط سرکه سفید و جوش شیرین یا سرکه و نمک است. این ترکیب‌های طبیعی، حوله شما را ضدعفونی و از آلودگی پاک می‌کنند و باعث تثبیت رنگ آن نیز می‌شوند

نکات مهم نگهداری از حوله

  • هیچ‌وقت حوله‌ها را با لباس‌های دیگر نشویید. به‌مرورزمان و با کشیدن شدن یا تماس، پرز‌های حوله کنده می‌شوند. در این حالت می‌گوییم حوله پرز می‌دهد. این پرز‌ها به لباس‌های دیگر ما می‌چسبند و ظاهری ناخوشایند به آن‌ها می‌دهند.
  • هیچ‌وقت حوله‌های سفید را با حوله‌های رنگی نشویید. این اصل درباره حوله‌های با رنگ متفاوت نیز صادق است.
  • محل نگهداری حوله‌های تمیز نباید با حوله‌های کثیف یکی باشد.
  • حوله‌های تمیز را در حمام یا مکان‌های مرطوب نگهداری نکنید.
  • بهتر است شستن حوله آشپزخانه جدا از شستن حوله حمام و شستن حوله استخری انجام شود.
  • شستن حوله به‌تنهایی کافی نیست، حوله‌ها باید در هوای آزاد خشک شوند.
  • حوله‌های نو معمولا قدرت جذب آب پائین‌تری دارند. شستن حوله نو قبل از استفاده، به ازبین‌بردن این مشکل کمک می‌کند.
  • حوله‌های نانو برخلاف حوله‌های مرسوم، هم جذب آب بالاتر و هم شست‌وشوی راحت‌تری دارند. به‌علاوه این نوع حوله‌ها پرز نمی‌دهند و عمر بالاتری دارند. توصیه می‌کنیم این حوله‌ها را جایگزین حوله‌های معمولی کنید.

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار