۱۰ هزار واحد مسکونی برای ایثارگران فارس ساخته می شود

به گزارش  اول فارس، تفاهم نامه تامین مسکن و ساماندهی اشتغال و کار آفرینی خانواده‌های شهدا و ایثارگران فارس، با حضور رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در شیراز امضا شد. رئیس بنیاد شهید و امورایثارگران کشور و معاون رئیس جمهور گفت: بر اساس این تفاهم‌نامه‌ که بین بنیاد شهید و امور ایثارگران و استانداری […]

به گزارش  اول فارس، تفاهم نامه تامین مسکن و ساماندهی اشتغال و کار آفرینی خانواده‌های شهدا و ایثارگران فارس، با حضور رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در شیراز امضا شد.
رئیس بنیاد شهید و امورایثارگران کشور و معاون رئیس جمهور گفت: بر اساس این تفاهم‌نامه‌ که بین بنیاد شهید و امور ایثارگران و استانداری فارس منعقد شده است، ۱۰ هزار مسکن برای خانواده های شهدا و ایثارگران استان تهیه می شود.
تامین این تعداد واحد مسکونی که به صورت تجمعی در مناطق مختلف فارس ساخته خواهد شد ، با واحدهای تهیه شده برای خانواده‌های شهدا و ایثارگران استان فارس در ۱۹ سال گذشته برابری می‌کند.
سعید اوحدی افزود : کار آماده سازی زمین و طراحی آن به زودی در فارس آغاز خواهد شد .
با اولویت هایی که بنیاد شهید و امورایثارگران به کارگروه مربوطه اعلام خواهد کرد، این منازل در اختیار جامعه ایثارگری قرار خواهد گرفت .
روند عملیاتی شدن این طرح با همکاری دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان به سرعت پیش خواهد رفت.
بر اساس این تفاهم نامه، ایجاد ۱۲ هزار شغل  نیز در یک بازه زمانی دو ساله با مشارکت دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی و ۶ هزار شغل دیگر هم تا پایان دولت دوازدهم محقق خواهد شد.

همچنین امروز استاندار فارس گفت: طی سال‌های ۹۲ تا ۹۸ بالغ بر ۲۵۷۸ نفر از فرزندان شهدا و ایثارگران در استان فارس به استخدام دستگاه‌های دولتی و خصوصی درآمده‌اند.

عنایت‌الله رحیمی دوشنبه ۲۴ شهریور در آیین مبادله تفاهمنامه احداث ۱۰ هزار واحد مسکونی ویژه ایثارگران فارس که با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد، افزود: تکریم و بزرگداشت خانواده شهدا، تکریم ملت ایران است، چرا که این خانواده‌ها سرمایه‌های ملی و معنوی کشور محسوب می‌شوند.

او ادامه داد: از سال ٩۵ تاکنون ١۵١ قطعه زمین برای ساخت مسکن ایثارگران واگذار شده و ٣۵٠ نفر از خانواده‌های ایثارگران و شهدا توانسته‌اند از مزایای زمین اهدایی استفاده کنند.

استاندار فارس با بیان اینکه ۱۷۳۵ نفر از خانواده شهدا و ایثارگران استان از سال ۹۲ تا سال گذشته از تسهیلات تخصیص یافته به میزان ۱۷ میلیارد ریال بهره‌مند شده‌اند، گفت: سرکشی از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران در دستور کار استانداری و مدیران دستگاه‌های اجرایی فارس قرار دارد.

مطالب مرتبط

شرایط و تسهیلات ویژه ایثارگران و جانبازان برای دریافت خودروی خارجی و تولید داخل

سقف تسهیلات مسکن ایثارگران در سال ۱۴۰۰ اعلام شد

جزئیات تصویب” تامین مسکن ایثارگران، رزمندگان و آزادگان ” در مجلس

نظرات