معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز عنوان کرد:

برتری دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ارزیابی شاخص های دسترسی و عملکرد بیمارستانی نسبت به میانگین کشوری

برتری دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ارزیابی شاخص های دسترسی و عملکرد بیمارستانی نسبت به میانگین کشوری

به گفته معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، با تلاش مجموعه سلامت، این دانشگاه در ارزیابی شاخص های دسترسی و عملکرد بیمارستانی نسبت به میانگین کشوری در وضعیت مطلوبی قرار دارد.

به گزارش روابط عمومی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، دکتر «مهرداد شریفی» در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت «هفته دولت» برگزار شده بود، گفت: بر اساس ارزیابی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی شیراز در سرانه تخت بستری، سرانه تخت مراقبت های ویژه، تخت روانپزشکی، سرانه سی تی اسکن، ام آر آی و آنژیوگرافی نسبت به میانگین کشوری در وضعیت مطلوبی قرار دارد.
او با اشاره به نگاه ویژه دولت سیزدهم به مجموعه سلامت و گام‌ های بلندی که تاکنون در این حوزه در استان فارس برداشته شده است، افزود: یکی از مهمترین رسالت ‌های وزارت بهداشت در دولت سیزدهم، پرداختن به موضوع عدالت و تعالی نظام سلامت و تلاش در راستای بهره ‌مندی و دسترسی عادلانه همه افراد جامعه به مولفه‌ های سلامت بوده که در ابعاد مختلف، مورد توجه قرار گرفته است.
دکتر شریفی با اشاره به تلاش مجموعه سلامت استان برای توسعه عادلانه خدمات سلامت در تمام مناطق استان از آغاز به کار چهار بیمارستان جدید در دولت سیزدهم شامل بیمارستان شهدای سلامت شهرستان نی ریز با ۱۲۰ تخت، بیمارستان حضرت امام علی(ع) کازرون با ۱۰۰ تخت، بیمارستان صدیقی گله دار با ۳۲ تخت و بیمارستان شهدای شهرستان رستم با ۶۴ تخت بستری به عنوان ثمره‌ای از این تلاش یاد کرد.

مهرداد شریفی

او همچنین از اعزام بیش از ۶۵۰ پزشک فوق تخصص، پزشک متخصص و پزشک عمومی به شهرستان‌های استان فارس در دولت سیزدهم خبر داد که با هدف رفع نیاز مردم مناطق مختلف استان به مراجعه به مرکز استان برای دریافت خدمات درمانی صورت گرفته است.
راه اندازی ۲۲ پایگاه اورژانس، تحویل هشت دستگاه موتورلانس، سه دستگاه اتوبوس آمبولانس جدید به اورژانس ۱۱۵ و جذب ۱۵۴ تکنسین اورژانس ۱۱۵ طی دو سال اخیر، دیگر عرصه‌های توسعه خدمات درمانی بود که این مقام مسوول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز به آن اشاره کرد.
معاون درمان دانشگاه در ادامه به پیشینه غنی مجموعه سلامت فارس در زمینه پیوند اعضا اشاره کرد که در ۳۰ ماه گذشته، انجام دو هزار و ۹۹۳ پیوند اعضا، ۲۸۸ عمل کاشت حلزون شنوایی و ۴۵۳ پیوند مغز استخوان در این زمینه به ثبت رسیده است.
این مقام مسوول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، خدمت رسانی به ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار بیمار در بیمارستان‌ های دولتی زیر مجموعه دانشگاه و انجام بیش از ۳۵۱ هزار عمل جراحی اورژانس و الکتیو در بیمارستان‌های دولتی فارس را از دیگر دستاورد‌های حوزه درمان دانشگاه در ۳۰ ماه گذشته عنوان کرد.
دکتر شریفی ادامه داد: از ابتدای شروع دولت سیزدهم تا کنون، یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان تجهیزات پزشکی با هدف تامین نیاز مراکز درمانی، در اختیار بیمارستان های دولتی زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز قرار گرفته است.
او راه اندازی مرکز مشاوره ناباروری در بیمارستان مادر و کودک شوشتری شیراز برای نخستین بار در کشور و با هدف کمک به زوجین نابارور را از دیگر دستاوردهای مجموعه درمان دانشگاه برشمرد و اضافه کرد: همچنین مراکز سطح دو ناباروری نیز در شهرستان های داراب، لامرد، اقلید، آباده، ممسنی و فیروزآباد راه اندازی شده است.
راه اندازی هفت مرکز «NCD» دولتی جدید در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی شیراز و شهرستان‌های استان، از دیگر دستاورد‌های معاونت درمان دانشگاه در دولت سیزدهم بود که معاون درمان دانشگاه به آن اشاره کرد.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه توسعه اشتغال در بخش سلامت نیز در چهارچوب قانون و مقررات و با بهره گیری از ظرفیت های بخش خصوصی در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز در حال انجام است، گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون، پروانه بهره برداری ۸۹۰ موسسه درمانی از سوی اداره ارزیابی و صدور پروانه های این معاونت نیز، صادر شده است.
دکتر شریفی با اشاره به افزایش ۱۵ درصدی مراجعه به اورژانس بیمارستان های دولتی در سال ۱۴۰۲ در مقایسه با سال ۱۴۰۱، عنوان کرد: با این وجود، با برنامه ریزی ها و اقدامات انجام شده، مرگ و میر بیمارستانی ۴ و نیم درصد کاهش داشته است.
این نشست خبری صبح امروز چهارشنبه، هفتم شهریور ۱۴۰۳ و با حضور رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز و جمعی از معاونان و مدیران ارشد دانشگاه در سالن ابوریحان مجتمع فرهنگی آموزشی ولایت دانشگاه برگزار شد.

مطالب مرتبط

راه اندازی داروخانه ویژه دانشگاه در فضای فیزیکی جدید و بهبود دسترسی به داروهای خاص

تقویت زیرساخت های حوزه بهداشت فارس با افتتاح ۷۸ بهداشتی جدید در ۳ سال گذشته

۸۱ پروژه سلامت محور به مناسبت هفته دولت در فارس به بهره برداری می رسد

نظرات