چاپ کد خبر: 113768
16 خرداد 1402

برداشت سیب زمینی فضایی ، جنگلهای دفاعی “سه شمال” و هندوانه هوایی در چین (+عکس)

بازدید شی جین پینگ از مزرعه جنگلی دولتی شین‌هوا در منطقه لین هه بایانجور مغولستان داخلی

چین امروز نوشت: شی جین پینگ رئیس جمهوری خلق چین روز سه شنبه ۶ ژوئن از مزرعه جنگلی دولتی شین هوا در منطقه لین هه بایانجور مغولستان داخلی بازدید کرد. مزرعه جنگلی دولتی شین هوا در سال ۱۹۶۰ با مساحت حدود ۳۴۶۷ هکتار ساخته شد.

قبل از ساخت مزرعه جنگلی شین هوا، این منطقه در میان تپه های ماسه ای، زمین های شور و قلیایی و بایر محصور شده بود و خطرات ناشی از باد و ماسه بسیار جدی بود. برای حل مسئله بیابان زایی، طرح هایی مانند جنگل های دفاعی «سه شمال» اجرا شده است که در منطقه جمعا ۲۶۰۰ هکتار جنگل کاری شده است. در حال حاضر نسبت پوشش جنگلی این منطقه به ۶۵ درصد رسیده است.

پروژه جنگلهای دفاعی “سه شمال” پروژه زیست محیطی جنگل مصنوعی بزرگ است که در سه منطقه شمالی (یعنی شمال غربی، شمال و شمال شرقی) چین اجرا شده است. این پروژه نیز یک پروژه بزرگ اکولوژیکی است که همراه با اصلاحات و گشایش چین اجرا شده و یک پروژه مهم نمونه در ساخت تمدن زیست محیطی است.

جنگل های دفاعی سه شمال 2

جنگل های دفاعی سه شمال 3

جنگل های دفاعی سه شمال 1

 


محصول سیب زمینی به دست آمده از بیست هزار  بذر از فضا بازگشته در یک مرکز تحقیقاتی «لی لینگ» در استان شان دونگ واقع در شرق چین برداشت شد و بسیار راضی کننده نیز بود.

بذرها با سفینه فضایی سرنشین دار شن جوئو-۱۴ چین در دسامبر ۲۰۲۲ به زمین بازگشتند و در مارس امسال جوانه زدند و رشد کردند.

سیب زمینی فضایی چین 1 سیب زمینی فضایی چین 2

سیب زمینی فضایی چین 3 سیب زمینی فضایی چین 4


هندوانه هوایی
در این مزرعه در شهر هوجوئوی استان جه جیانگ هندوانه‌ها را به این صورت روی هوا پرورش می‌دهند و همین موضوع یک فرصت عالی را برای توسعه گردشگری روستایی و میوه چینی برای این شهر ایجاد کرده است.

هندوانه هوایی 1 هندوانه هوایی 2

هندوانه هوایی 3 هندوانه هوایی 4

تست بینایی: ۹۵ درصد مردم نمی توانند گرگ پنهان در جنگل در ۱۱ ثانیه پیدا کنند… شما چطور؟

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

غلام علی پنجشنبه , ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۹

چون …ندارند

پسر پنجشنبه , ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۵

اینا چطور جمعیت ۱میلیاردی و جنگل باهم می‌گردونن ؟چون اختلاس ندارن کسی هم بکنه درجا اعدام میشه.اینا بهتر بیت المال میفهمن تا مسولان ایرانی

باهر سه شنبه , ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۱

قابل توجه مسیولین محیط زیست ایران که دوست صمیمی چینی ها هستند حداقل از این شاهکارهای چین هم‌کمی درس برای عمران و آبادی ایران یاد بگیرند. و اجرا کنند نه اینکه زمین های دایر را تغییر کاربری دهند و نابود کنند

آخرین اخبار