چاپ      کد خبر: 115399
7 تیر 1402

غلامرضا انصاری یک استان فارسی که برگزیده نمونه ملی بخش کشاورزی شد !

غلامرضا انصاری مدیرعامل شرکت پنبه کاران داراب برگزیده مراسم تجلیل از برترین های نمونه ملی بخش کشاورزی در سال ۱۴۰۲ شد.
مدیرعامل شرکت پنبه کاران داراب در مراسم سی‌وهفتمین دوره معرفی و تجلیل از برگزیدگان بخش کشاورزی برای دومین بار بعنوان برگزیده نمونه ملی مورد تقدیر قرار گرفت.


مدیرعامل شرکت تعاونی کشاورزی پنبه کاران داراب که با تلاش و کوشش عنوان بزرگترین تولید کننده پنبه در کشور از نظر تولید و مرغوبیت و بهترین پنبه محلوج را از آن شرکت خود کرده است در حالی در سی و هفتمین همایش تجلیل از برترین های بخش کشاورزی برای بار دوم مقام نمونه ملی را بدست آورد که در گذشته نه چندان دور نیز در کمیته بین المللی آبیاری برای اجرای طرح تحقیقاتی در مصرف آب و کشاورزی حفاظتی، نمونه ملی و بین المللی و همچنین پنج بار نمونه استانی را در کارنامه خود دارد.
به گزارش  اول فارس ،  غلامرضا انصاری مدیرعامل شرکت تعاونی کشاورزی پنبه کاران داراب در این باره گفت” شرکت تعاونی کشاورزی پنبه کاران دارابکه در یازدهم تیرماه ۱۳۶۷ و با سرمایه‌ی اولیه‌ی ۳۰ میلیون و ۶۵۰هزار ریال به ثبت رسید هم اکنون به تعداد ۴هزار و ۱۹۵ نفراعضاء این شرکت خدمات رسانی می کند.


از مهمترین فعالیت های شرکت می توان به تولید گندم، جو و همچنین وش پنبه اشاره کرد به طوری که سالیانه بیش از ۴ هزار تن از بهترین و با کیفیت ترین گندم و جو بذری را تولید و به کشاورزان شهرستان داراب و سایر شهرستان های استان فارس عرضه می نماید.
وی عمده فعالیت‌های شرکت در سال ۱۴۰۱ را خرید ۱۰هزار و ۷۰۰ تن وش پنبه که از نظر مرغوبیت و کیفیت از بهترین وش کشور می‌باشد، خرید ۳ هزار و۱۰۰ تن گندم به ارزش بیش از ۴۵۰ میلیارد ریال، خرید ۳۵۰ تن جو از پیمانکاران بذری به ارزش بیش از ۴۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال و پرداخت بهاء پنبه خریداری شده به ارزش ۲ هزار و ۵۶۰میلیارد و ۶۲۴ میلیون ریال ،توزیع اعتباری انواع نهاده‌های کشاورزی و کودهای ریز مغذی به ارزش ۳۴۰ میلیارد ریال ،تامین و توزیع ۴۷۰۰ تن کود اوره و سایر کودها و خرید یک دستگاه کمباین جاندیر ۹۹۷۰ وش چین پنبه برشمرد.

غلامرضا انصاری مدیرعامل شرکت تعاونی کشاورزی پنبه کاران داراب افزود: با توجه به بحران آب و هزینه های کشت پنبه، شرکت تعاونی پنبه کاران داراب در اقدامی بسیار مهم در سال ۱۴۰۰ و۱۴۰۱ توانست بیش از ۴۵۰هکتار از اراضی کشاورزان را کشت تمام مکانیزه نماید که کلیه هزینه های آن از مرحله طراحی،اجرا ،کاشت، داشت و برداشت توسط شرکت پرداخت شد و با این اقدام ۵۰ درصد از هزینه های کاشت و۴۰ درصد در مصرف آب صرفه جویی شد.
مدیرعامل شرکت پنبه کاران داراب همچنین برداشت مکانیزه وش پنبه از ۲۷۰ هکتار از مزارع کشاورزان پنبه کار را اقدامی مهم قلمداد کرد که باعث افزایش کیفیت برداشت،کاهش هزینه‌ها و صرفه جویی در زمان برداشت شده است از دیگر خدمات این شرکت نام برد و ادامه داد: بهترین بذور پنبه تولید شده شرکت فجر سبز خاورمیانه با ارقام ایرانی و ساجدی در سال اول پس از کشت آزمایشی و تحقیق بین کشاورزان توزیع گردیده است.


از دیگر خدمات بسیار مهم شرکت ایجاد سایت ۷۰ هکتاری علمی، تحقیقاتی و کاربردی و کاشت بذور هسته اولیه و وارد نمودن بذور خارجی برای اولین بار توسط این شرکت بوده که باعث احیای کشت پنبه و افزایش راندمان تولید از سه تن به ۷ تن در هکتار بوده است و مقدار ۱۶۰تن بهترین بذور خارجی از شرکت پروژن ترکیه در سال ۱۴۰۱و ۱۴۰۲ خریداری و توزیع شده است.


غلامرضا انصاری در مورد سرمایه گذاری هی شرکت گفت: این شرکت سهامدار صندوق پنبه ایران و عضو هیئت مدیره، سهامدار اتحادیه پنبه ، سهامدار شرکت بین المللی فجر سبز خاورمیانه و عضو هیئت مدیره ، سهامدار صندوق حمایت از توسعه بخش،کشاورزی فارس،و عضو هیئت مدیره ، سهامدار شرکت عمران و توسعه داراب و عضو هیت مدیره و سهامدار شرکت صندوق حمایت از بخش کشاورزی داراب است و تنها شرکتی است که از بدو تاسیس تاکنون با زیان مواجه نشده و هر ساله سود ده بوده با توجه به اینکه بیشترین خدمات رسانی به اعضا را نیز داشته است.

آتش زدن دو خودروی لوکس ۱۴۰ میلیاردی در جاده های هرمزگان توسط راننده ها

تامین زمین برای مسکن ملی و جایگاه چهاردهم فارس/خبری که دیگر تکراری شده !

تصمیم سیاسی برای افتتاح آزاد راه شیراز-اصفهان « با مسیرهای فرعی و خروجی»/ قطعه ۸ لازم نیست/ قطعه ۷ بدون قرارداد و شفاهی است!

سریعا از مطالب و اخبار اول فارس آگاه شوید

 ورود به کانال تلگرام 

 ورود به کانال واتساپ 

 ورود به کانال ایتا

 ورود به کانال سروش 

ورود به کانال روبیکا

 ورود به کانال بله 

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار