چاپ کد خبر: 90376
31 تیر 1401

بزرگ ترین مشکل معلولین و خانواده آنان معیشت و اشتغال است

معلول و فعال سیاسی_ اجتماعی استان فارس خواستار توجه بیشتر مسئولان به جامعه معلولین شد.

ابوذر میرزازاده

به گزارش اول فارس، ابوذر میرزازاده با تبریک هفته بهزیستی افزود: متاسفانه معلولین با مشکلات عدیده ای دست و پنجه نرم می کنند، اما  شاهد دلسوز واقعی در حوزه های معلولین نیستیم

وی افزود: متاسفانه خیلی از دیدارها و بازدیدهای مسئولین امر در هفته بهزیستی، فقط هدف، انعکاس رسانه ای است اما وقتی که در حوزه کار و عمل می رسیم، و مشکلات معلولین را بازگو می‌کنیم، متوجه می شویم که هدف چیز دیگری بوده است.

میرزازاده با بیان اینکه بزرگ ترین مشکل جوانان و خانواده های تحت پوشش امروز معیشت و اشتغال است، تصریح کرد: با عرض تاسف باید گفت، دولت نیز در جذب استخدام معلولین کوتاهی کرده و سهمیه ۳درصدی جذب معلولین در آزمون استخدامی آموزش و پرورش لحاظ نکرد و حقیقتا”هیچ راهکار قانونی برای برخورد با متولیان امر وجود ندارد.

ابوذر میرزازاده یادآور شد: از نمایندگان مجلس و دولت خواهشمندیم با بررسی موضوع، نسبت به پیاده سازی قوانین مرتبط با معلولین در حوزه های مختلف وارد شوند تا از ظلم و اجحاف دستگاه ها به قشر معلول جلوگیری شود.

وی عنوان داشت: مشکل دیگر قشر معلول، نقض قوانین اداره کار و تامین اجتماعی است که معلولین باید تا زمان بازنشستگی همانند یک انسان بدون نقص سی سال کار کنند، و این بدور از انصاف است که برنامه ریزان و متولیان، افراد معلول را با انسان سالم یکسان می بینند و باید سازکاری پیاده شود که سابقه معلولین از سی سال به بیست سال کاهش یابد.

این فعال سیاسی عنوان داشت: بیشتر به فکر این قشر باشید و به جای کار نمایشی برای خدا کار کنید و اداره بهزیستی بیشتر حمایت کند.

این معلول سیاسی خاطر نشان ساخت: جوانان و نوجوانان معلول، استعداد درخشانی در حوزه تحصیل دارند، اما مشکلات مالی اجازه تحصیل در مقاطع تکمیلی ارشد و دکترا را نمی دهد، از تمام مسولین خواهش میکنم به این قشر توجه بیشتری نماید تا معلولین هم مثل سایر اقشار جامعه از رفاه نسبی برخوردار شود.

گروه واتساپ اول فارس

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار