اخبار استان ها

بلاتکلیفی ۳۰۰ کارگر در پی تعطیلی کارخانه طبیعت سلولز کاغذسازی پارس

در پی ادامه بحران مالی در کارخانه طبیعت سلولز کاغذسازی پارس در شهرستان شوش، فعالیت این واحد تولیدی موقتا متوقف شد و حدود ۳۰۰ کارگر بلاتکلیف شدند.

ایلنا: یک منبع کارگری در شهرستان شوش گفت: کارخانه پارس طبیعت سلولز که در جوار کارخانه کاغدسازی پارس در شهرستان شوش فعالیت می‌کند اما فعالیتش به دلیل بحران در منابع مالی تامین مواد اولیه تولید از اول شهریورماه موقتا تعطیل اعلام شده و در نتیجه ۳۰۰ کارگر شاغل در این واحد تولیدی بلاتکلیف هستند.

به گفته این کارگر؛ کارگران این واحد از یکم مرداد ماه همزمان با توقف فعالیت این واحد تولیدی، به مدت ۲۰ روز به تعطیلات اجباری فرستاده شده‌اند.

کارفرمای این واحد تولیدکننده ظروف یکبار مصرف گیاهی در استان خوزستان به کارگران در پیامکی گفته است: به دلیل کمبود مواد اولیه (ضد روغن) از ابتدای شهریور ماه سال جاری این واحد تولیدی فعالیت خود را موقتا متوقف کرده‌ایم به طوری که همه کارگران به استثنای کارگران واحد حراست و HSE از تاریخ یکم شهریور ماه ۱۴۰۳ تا زمان تامین مواد اولیه مورد نیاز تعطیل می‌باشند.

کارگران می‌گویند که پیش از این؛ شرایط تولید در کارخانه طبیعت سلولز بسیار خوب بود و آنچه در این مدت کوتاه شش ماهه باعث بحرانی شدن وضعیت این واحد شده، افزایش مشکلات مالی است.

این کارگران با یادآوری اینکه کارگران برای پیگیری مشکلات بوجود آمده؛ به نهاد‌های دولتی مستقر در شهرستان شوش مراجعه کرده‌اند، در خاتمه گفتند: باتوجه به وضعیت نامناسب معیشتی و شرایط دشوار اقتصادی انتظار داریم کارفرما با بازگشایی کارخانه امکان اشتغال دوباره را برای کارگران فراهم کند.

خبری بد برای عاشقان انواع نوشابه‌ های گازدار: تا بازش کردید باید سر بکشید

اشتراک گذاری