چاپ      کد خبر: 79346
7 فروردین 1401

بلایی که موبایل هنگام رانندگی سر شما می آورد+اینفوگرافی

اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان فارس با انتشار اینفوگرافی زیر در خصوص استفاده از موبایل حین رانندگی هشدار داده است:

استفاده از تلفن همراه در هنگام رانندگی می تواند تا ۳۷ درصد فعالیت مغز شما را کاهش دهد. در واقع استفاده در هنگام استفاده از تلفن همراه، شما تمرکزتان بیشتر بر صحبت با فرد پشت خط است و از این رو کمتر به جاده و اتفاقات آن توجه خواهید کرد.

جالب است بدانید براساس تحقیقاتی که پلیس راه انجام داده است، ۲۵ درصد عامل حواس پرتی رانندگان نیز صحبت با تلفن همراه بوده است.

براساس تحقیقات انجام شده  رانندگان در هنگام ارسال پیامک، متوسط ۴٫۶ ثانیه حواس خود را صفحه گوشی می دهند. در این ۴٫۶ اتفاقات زیادی خواهد افتاد. در واقع براساس گزارش ها و تحلیل های به دست آمده، میزان تصادف در هنگام ارسال پیامک ۲۳ برابر بیشتر از صحبت با تلفن همراه است؛ زیرا در ارسال پیامک حواس راننده به صفحه گوشی پرت می شود و دید به جلو ندارد.

فقط گوشی های موبایل نیست که حواس راننده را پرت می کند؛ در واقع استفاده از هر وسیله الکترونیکی مانند تلویزیون های داخل ماشین، رادیو و ضبط با صدای بلند بر روی عملکرد راننده تاثیر منفی خواهد گذاشت. متاسفانه توهم راننده حرفه ای بودن باعث شده است که خیلی از راننده ها به این مسایل توجه نکنند و زمانی به خود بیایند که کار از کار گذشته است.

اگر قصد استفاده از تلفن همراه در هنگام رانندگی را دارید، ابتدا اتومبیل را در کنار خیابان و جای امن پارک کرده و سپس اقدام به صحبت کردن یا ارسال پیامک کنید. همچنین به هیچ وجه از وسایل الکترونیکی مانند تلویزیون یا هرچه که باعث پرت حواس راننده می شود، در هنگام حرکت خودرو استفاده نکنید.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار