بهترین روش برای آبیاری گیاهان گوشتی محبوب‌ که همیشه زیبا بمانند

گیاهان گوشتی در برابر خشکی مقاوم هستند و برگ‌های شیره‌دار و جذاب آن‌ها برای ذخیره کردن آب ساخته شده‌اند، اما باید از نحوه صحیح آبیاری آن‌ها مطلع باشید تا به رشد آن‌ها کمک کنید.

بهترین روش برای آبیاری گیاهان گوشتی محبوب‌ که همیشه زیبا بمانند

به گزارش اول فارس ، گیاهان گوشتی هم دوست‌داشتنی و هم انعطاف‌پذیر هستند و از نظر خیلی‌ها جزو محبوب‌ترین گیاهان آپارتمانی محسوب می‌شوند، بویژه برای کسانی که دستی در باغبانی ندارند. گیاهان گوشتی معمولاً به نگهداری کمی احتیاج دارند و در شکل‌ها و اندازه‌های مختلف عرضه می‌شوند. هزاران نوع گیاه گوشتی وجود دارد که می‌توانید از بین آن‌ها انتخاب کنید.

گیاهان گوشتی در برابر خشکی مقاوم هستند و برگ‌های شیره‌دار و جذاب آن‌ها برای ذخیره کردن آب ساخته شده‌اند، اما باید از نحوه صحیح آبیاری آن‌ها مطلع باشید تا به رشد آن‌ها کمک کنید. آبیاری بیش از اندازه پدیده‌ای رایج است اما باید مطمئن شوید که گیاه شما به اندازه کافی آبیاری می‌شود تا از پژمرده شدن و نابودی آن جلوگیری کنید.

آبیاری صحیح گیاهان گوشتی را با استفاده از نکات تخصصی ما بیاموزید تا بتوانید حد وسط آبیاری زیاد و آبیاری ناکافی را پیدا کنید.

کارشناس: نیتن هاینریش، کارشناس باغبانی، و مالک شرکت گیاه‌شناسی هاینریش است.

بهترین روش برای آبیاری گیاهان گوشتی محبوب‌ که همیشه زیبا بمانند

هر چند وقت یکبار باید گیاهان گوشتی را آبیاری کرد؟

از آن‌جا که گیاهان گوشتی آب را ذخیره می‌کنند، نیازی به آبیاری منظم ندارند. نیتن هاینریش، باغبان و گیاه‌شناس، می‌گوید: «هیچ قانونی درخصوص این‌که چندبار در ماه به گیاه گوشتی خود آب بدهید وجود ندارد، زیرا فاکتورهای بسیاری را باید در نظر بگیرید. نوع خاک، تنوع گیاهی، آب و هوای فصلی، دما، شرایط جوی و رطوبت همگی بر تعداد دفعات آبیاری گیاهان گوشتی تأثیر می‌گذارند.

او می‌گوید: «بسیاری از گیاهان گوشتی در زیستگاه بومی خود به‌جای باران رطوبتِ هوا را جذب می‌کنند، اما برخی دیگر با باران سازگاری دارند. با این‌حال، وجه اشتراک گیاهان گوشتی این است که همه‌شان از خاک خیس بیزارند.»

با این‌حال، هاینریش می‌گوید یک قانون ساده وجود دارد که کمک‌تان می‌کند از وقت آبیاری گیاهان گوشتی باخبر شوید و آن‌ها را صرف‌نظر از محل کاشت‌شان سالم و پرطراوت نگه‌دارید: وقتی خاک گیاه گوشتی شما خشک است، یعنی موعد آبیاری فرارسیده است.

او می‌گوید: «وقتی سطح خاک را با نوک انگشت لمس می‌کنید و می‌بینید که مرطوب است یا رطوبت زیادی دارد، آبیاری نکنید. همان‌طور که میزان رطوبت لباس‌تان را روی خشک‌کن چک می‌کنید، می‌توانید رطوبت خاک گیاه گوشتی‌تان را هم با دست بررسی کنید.»

او می‌گوید: «آبیاری بیش از اندازه گیاهان گوشتی پدیده‌ای رایج است. از این‌رو، گیاه‌تان را فقط زمانی آبیاری کنید که واقعاً نیاز به آبیاری دارد، نه زمانی که حس می‌کنید باید آبیاری کنید.»

بهترین روش برای آبیاری گیاهان گوشتی محبوب‌ که همیشه زیبا بمانند

آبیاری گیاهان گوشتی در خانه

هاینریش می‌گوید اصول آبیاری گیاهان گوشتی گلدانی که در داخل خانه رشد می‌کنند، مثل دیگر گیاهان گوشتی است. این گیاهان را فقط زمانی آبیاری کنید که خاک‌شان خشک است. اگر خاک بالای گلدان را لمس کردید و خشک بود، باید آبیاری کنید.

او می‌گوید: «یک راهکار عالی برای آبیاری گیاهان گوشتی گلدانی این است که آن‌ها را درون یک کاسه یا بشقاب کم‌عمق در سینک آشپزخانه یا وان حمام بگذارید. سپس به آرامی گلدان را آبیاری کنید تا آب سرریز شده و ظرف زیر گلدان را پر کند. بگذارید گیاه‌تان تا ۳۰ دقیقه به اندازه کافی خیس بخورد.

او می‌گوید: «بعد از این‌که گیاه خیس خورد و خاک کاملاً اشباع شد، گلدان را از داخل ظرف بیرون بیاورید و اجازه دهید آب مازاد داخل سینک بریزد. سپس گلدان را به مکانی مناسب، روشن و آفتابی- اما نه خیلی گرم- برگردانید.»

از قرار دادن گیاهان گوشتی در مقابل پنجره‌ای که مقابل نور مستقیم خورشید قرار دارد خودداری کنید، چراکه ممکن است باعث سوختن برگ‌ها شود.

بهترین روش برای آبیاری گیاهان گوشتی محبوب‌ که همیشه زیبا بمانند

نحوه آبیاری گیاهان گوشتی در فضای باز

هاینریش می‌گوید اگر در فضای باز از یک گیاه گوشتی کوچک گلدانی نگهداری می‌کنید، می‌توانید از همان روش آبیاری گیاهان گلدانی داخل خانه استفاده کنید. اما اگر گلدان‌های بزرگ و سنگین با خاک زیاد دارید، وقتی خاک گلدان خشک است اقدام به آبیاری کنید و تا وقتی که گیاه‌تان خشک نشده سراغ آبیاری نروید.

او می‌گوید: «اگر می‌خواهید گیاه گوشتی باغچه‌ای خود را آبیاری کنید، از قبل به میزان رطوبت خاک توجه کنید. خاک‌های شنی سریع‌تر از خاک‌های رسی سنگین خشک می‌شوند. از این‌رو، به این نکته توجه کنید که خاک گیاه‌تان با چه سرعتی خشک می‌شود. اگر در طول سال مرتب باران می‌بارد، ممکن است هرگز نیازی به آبیاری گیاهان گوشتی باغچه‌ای خود نداشته باشید.»

هاینریش می‌گوید در شرایط اقلیمی خشک و بیابانی- مانند آریزونا یا کالیفرنیا- که تابستان‌ها و پاییزهای کم‌بارش و بدون بارش داریم، شاید لازم باشد گیاه گوشتی خود را هر هفته آبیاری کنیم. همچنین باید مراقب نیازهای آبی دیگر گیاهان خود باشیم و گیاه گوشتی خود را کنار گیاهانی که به آبیاری بیشتر نیاز دارند نگذاریم.

دستور پخت سوپ دال عدس،غذایی فوق العاده مفید برای سرماخوردگی

مطالب مرتبط

۱۰ راه‌ صرفه‌جویی در مصرف آب برای گیاهان آپارتمانی و باغ خود

طریقه صحیح نگهداری و پرورش گل مریم در گلدان

فیلمی که باید قبل از مسافرت ببینید تا نگران آبیاری گلدان ها نباشید (+ویدئو)

نظرات