بهترین روش تمیز کردن نوار لاستیکی درب یخچال

بهترین روش تمیز کردن نوار لاستیکی درب یخچال

واشر یا نوار دور درب یخچال، یکی از مهم‌ترین قسمت‌های یخچال منزل شماست و اهمیت آن بیش از آن است که شما فکر کنید.

این نوار لاستیکی که در اطراف مرز خارجی یخچال و فریزر شما متصل شده، به طور خاص طراحی شده تا از خارج شدن هوای سرد و ایجاد هوای گرم در دستگاه شما جلوگیری کند. به طور خلاصه، برای تنظیم جو داخلی یخچال، مانند درزگیر عمل می‌کند.

یکی از اقداماتی که در هنگام سرویس یخچال فریزر باید انجام دهید همان تمیز کردن نوار دور یخچال فریزر است. اگر این قسمت یخچال شما به خوبی کار نکند باعث خواهد شد یخچال شما به درستی خنک نشده و منجر به مصرف انرژی بیشتر شود. اولین قدم برای جلوگیری از مهر و موم آسیب دیده، یادگیری نحوه تمیز کردن نوار دور یخچال است.

زمان تمیز کردن نوار دور یخچال

نگه داشتن واشر در یک شرایط خوب یکی از ضروری‌ترین اقدامات پیشگیرانه است که می‌تواند از نظر صرفه جویی در هزینه و وقت شما بسیار کمک کند. توصیه می‌شود واشر یخچال خود را هر سه ماه یکبار تمیز کنید. در صورت مشاهده هرگونه کپک بر روی واشر و ریخته شدن مواد غذایی روی نوار دور یخچال، سریعا این منطقه را تمیز کنید.

بوی رایحه‌های تند و کپک زده‌ای که از یخچال منتشر می‌شود می‌تواند در اثر رشد میکروب در نوار یخچال ایجاد شود.برای اینکه از این دست اتفاقات برای شما رخ ندهد بهتر است یخچال خود را به درستی و با وسایل مناسب تمیز کنید تا از آسیب‎های جدی جلوگیری کند.

تمیز کردن نوار لاستیکی درب یخچال

بهترین محلول ها برای تمیز کردن نوار دور یخچال

برای تمیز کردن اجزای یخچال، می‌توانید از چند محلول خانگی ساده و مؤثر استفاده کنید. در اینجا به چند نمونه از این محلول‌ها اشاره می‌کنیم:

۱. آب گرم و سرکه سفید

این محلول یکی از ساده‌ترین و در عین حال مؤثرترین روش‌ها برای تمیز کردن لاستیک دور درب یخچال است. برای تهیه این محلول، کافی است ½ پیمانه سرکه سفید را با ۱ پیمانه آب گرم مخلوط کنید. سپس یک دستمال میکروفایبر یا دستمال نرم را به محلول آغشته کرده و لاستیک را با آن تمیز کنید.

۲. جوش شیرین

جوش شیرین یک ماده طبیعی ضدعفونی کننده و لکه بر است که می‌توانید از آن برای تمیز کردن لاستیک دور درب یخچال نیز استفاده کنید. برای این کار، مقداری جوش شیرین را روی دستمال مرطوب بریزید و به آرامی روی لکه‌های سرسخت و جرم بمالید. سپس با آب گرم بشویید.

۳. مایع ظرفشویی

مایع ظرفشویی را می‌توان به عنوان یک شوینده ملایم برای تمیز کردن لاستیک دور درب یخچال استفاده کرد. برای این کار، چند قطره مایع ظرفشویی را به ۱ پیمانه آب گرم اضافه کنید. سپس یک دستمال میکروفایبر یا دستمال نرم را به محلول آغشته کرده و لاستیک را با آن تمیز کنید.

محلول‌های جایگزین

  • آبلیمو: آبلیمو یک ضدعفونی کننده طبیعی دیگر است که می‌توانید از آن برای تمیز کردن لاستیک دور درب یخچال استفاده کنید. برای این کار، ½ پیمانه آبلیمو را با ۱ پیمانه آب مخلوط کنید و از آن برای تمیز کردن لاستیک استفاده کنید.
  • سرکه سیب: سرکه سیب نیز خواص ضدعفونی کننده و ضد قارچی دارد و می‌تواند برای تمیز کردن لاستیک دور درب یخچال استفاده شود. برای این کار، ½ پیمانه سرکه سیب را با ۱ پیمانه آب مخلوط کنید و از آن برای تمیز کردن لاستیک استفاده کنید.

نکات:

  • برای تمیز کردن لاستیک دور درب یخچال از مواد شوینده قوی یا ساینده استفاده نکنید، زیرا این مواد می‌توانند به لاستیک آسیب برسانند.
  • از آب داغ برای تمیز کردن لاستیک استفاده نکنید، زیرا این کار می‌تواند باعث ترک خوردن و فرسودگی آن شود.
  • اگر لاستیک دور درب یخچال شما ترک خورده یا پاره شده است، باید آن را تعویض کنید.
  • برای جلوگیری از کثیف شدن سریع لاستیک، می‌توانید هر چند هفته یک بار آن را با دستمال مرطوب تمیز کنید.
مطالب مرتبط

روش های صحیح تمیز و ضدعفونی کردن ظروف چوبی آشپزخانه

روش صحیح گردگیری و تمیز کردن سقف کناف

۴ موردی که به هیچ وجه نباید با خمیر دندان تمیز کنید!

نظرات