• 03 / مرداد 1403 / 11:29
  • شناسه خبر : 149827

بهترین روش های براق کردن مبل چرمی

برای براق کردن مبل چرمی می‌توانید از روغن‌ها یا محصولات مخصوص این کار استفاده کنید. روغن‌ها باعث افزایش درخنشدگی الیاف به کار رفته در مبلمانتان می‌شوند و نور بیشتری را در آنها انعکاس می‌دهند. شما می‌توانید این کار را در زمان مهمانی‌هایتان انجام دهید تا فضایی زیباتر برای مهمانانتان به وجود بیاورد. اما ، آیا می‌دانید که کدام روغن‌ها برای برق‌کردن مبل چرمی بهترین گزینه هستند؟

براق کردن مبل چرمی

در استفاده از روغن‌ های مخصوص برای براق‌کردن مبل‌ها باید دقت داشته باشید، چون در صورت زیاده‌روی الیاف به کاررفته در آنها کثیف شده و باید از مراکز قالیشویی کمک بگیرید تا آلودگی‌های به وجودآمده را از بین ببرد.

بهترین روغن‌ها برای براق کردن مبل چرمی عبارت هستند از:

استفاده از روغن نارگیل

استفاده از روغن نارگیل از دیگر روش‌هایی است که می‌توان با آن مبل چرمی خود را براق کرد. برای این کار باید روغن را در ابتدا به‌شکل مناسبی روی مبل چرمی بریزید و سپس با پارچه‌ای مناسب و تمیز آن را روی همه جای مبل چرمی خود بمالید. دقت کنید که باید میزان کافی و مناسبی از روغن نارگیل استفاده کنید و بیش از حد از روغن برای براق کردن مبل استفاده  نکنید. اندازه را همواره رعایت کنید تا بتوانید بهترین نتیجه را برای تمیزی و تقویت مبل چرم خود را داشته‌باشید.

ترکیب روغن زیتون و سرکه

اگر می‌خواهید مبل‌هایتان حتی از روز اول نوتر و زیباتر به‌نظر برسند، پیشنهاد می‌دهیم که حتماً از ترکیب روغن زیتون و سرکه استفاده کنید. این ترکیب فوق‌العاده نه‌تنها جلای این وسایل را افزایش می‌دهد، بلکه دوام آنها را نیز بالا می‌برد. در واقع عصاره زیتون جلوی ترک‌خوردگی‌ها را می‌گیرد و مانع از خشک‌شدن چرم مبل‌ها می‌شود.

شما می‌توانید مقداری روغن زیتون را با کمی سرکه ترکیب کرده و با استفاده از یک دستمال خشک مناسب مواد را برروی مناطق موردنظرتان در مبلمان بکشید.برخی افراد به جای استفاده از روغن ترجیح می‌دهند که از آب استفاده کنند. در واقع ترکیب آب و سرکه نیز می‌تواند معجزه کند و جلوه‌ای خاص به مبلمانتان ببخشد.

آب و سرکه

همچنین آب و سرکه ترکیب دیگری است که می‌تواند به‌خوبی باعث شود تا شما بتوانید مبل چرم خود را تمیز و براق کنید. آب  و سرکه را به‌شکل مناسب و با نسبت مساوی با هم ترکیب کنید و سپس با استفاده از یک پارچه مناسب  و تمیز از این ترکیب برای تمیز کردن و براق نمودن مبل چرم خود استفاده نمود. به آب و سرکه می‌توانید روغن زیتون یا چیزهای دیگری بیفزایید تا تأثیر آن بیشتر شود و مبل بهتر براق شود. همه جای مبل را با پارچه مرطوب تمیز کنید تا مبلی کاملاً تمیز و براق داشته‌باشید.

علاوه بر روغن‌ها، برخی محصولات کاربردی در بازار هستند که به شما در براق نگه‌داشتن مبلمانتان کمک می‌کنند. اما آیا می‌دانید که این محصولات چه هستند؟

اسپری مخصوص چرم

برخی اسپری‌ها در بازار به فروش می‌رسند که به خوبی لکه‌های به وجودآمده برروی الیاف چرم را از بین می‌برند. شما می‌توانید از این اسپری‌ها در انواع چرم‌ها با رنگ‌های مختلف استفاده کنید، چون برای انواع رنگ‌بندی‌ها تولید شده‌اند. این اسپری‌ها علاوه بر قدرت بالا در تمیزکنندگی، یک لایه محافظ برروی وسایلتان به وجود می‌آورند؛ این لایه درخشندگی مبل را نسبت به قبل افزایش می‌دهد.

واکس براق کننده

واکس‌های برق‌کننده بر خلاف سایر موادی که در این مطلب معرفی کردیم، بافت جامدی دارد، یعنی شما باید آن را در دست بگیرید و به خوبی برروی سطح موردنظرتان در مبل پخش کنید. در استفاده از این ماده دقت داشته باشید، چون مواد باید به تمام سطوح برسند.

بعد از پخش‌کردن کامل واکس براق‌کننده نوبت به استفاده از یک دستمال تمیز و خشک می‌رسد. دستمال را برروی سطوح مبلمانتان بکشید تا متوجه افزایش زیبایی آنها شوید.شما می‌توانید در بازه‌های زمانی مختلف از واکس‌های براق‌کننده استفاده کنید تا ظاهر مبل‌هایتان درست مثل روز اول حفظ شود.

لوسیون براق کننده و محافظ چرم

از دیگر روش‌هایی که می‌توان از طریق آن می‌توان مبل چرمی را براق کرد، استفاده از لوسیون براق کننده و محافظ چرم است. لوسیون براق کننده علاوه بر این که باعث براقی مبل چرم شما خواهد شد و در کنار آن با فرمولاسیون ویژه‌ای که دارد از چرم مبل در برابر ترک خوردگی، خشک شدن و رنگ‌پریدگی بر اثر نور آفتاب جلوگیری می‌کند. این نوع لوسیون ها را می‌توان به‌راحتی از فروشگاه ها تهیه کرد و از آنها استفاده نمود. حتماً این محصولات را از فروشگاه‌های معتبر و مناسب تهیه کنید

از چه ماده ای برای براق کردن مبل چرمی استفاده نکنیم؟

برخی افراد به اشتباه برای تمیزکاری و براق‌کنندگی مبل‌های چرم خود از موادی استفاده می‌کنند که به هیچ عنوان مناسب نیستند. آمونیاک یکی از مواد ذکرشده است که می‌تواند آثار مخربی برروی مبلتان داشته باشد. این ماده حتی برای تمیزکاری وسایل دیگر باید با دقت استفاده شود.

مطالب مرتبط

از بین بردن ترک و خراش های روی کفش چرم با چند ترفند ساده

راهکارهای جلوگیری از ترک ‎‌خوردگی چرم + نحوه ترمیم آن

از بین بردن بوی بد چرم با چند روش ساده خانگی

نظرات