تیتر اول

بهترین زمان‌ برای خوردن انواع مواد غذایی از میوه تا قهوه

در این گزارش بهترین زمان‌ برای خوردن انواع مواد غذایی از میوه تا قهوه را مطالعه می کنید

اول فارس: آنچه که می‌خورید، می‌تواند سلامتی شما را بهبود بخشد؛ اما زمان خوردن هر ماده غذایی نیز اهمیت زیادی دارد. در واقع، شما باید به زمان مصرف و ترتیب خوردن مواد غذایی توجه کنید.

قبل از هر چیز سبزیجات بخورید

خوردن سبزیجات پیش از سایر مواد غذایی می‌تواند باعث شود که احساس سیری طولانی‌تری داشته باشید و در نتیجه، به کاهش وزن کمک می‌کند.

این امر به دلیل وجود فیبر در سبزیجات است که به تنظیم سطح قند خون کمک می‌کند.

چند ساعت بعد از بیدار شدن قهوه بخورید

چند ساعت برای نوشیدن اولین فنجان قهوه‌تان در روز صبر کنید، تا زمانی که سطح هورمون کورتیزول در بدنتان کاهش یابد و احساس خستگی کنید.

دکتر دبورا لی، متخصص خواب، توصیه کرده است:

اگر ساعت ۷ صبح بیدار می‌شوید، بهترین زمان برای نوشیدن اولین فنجان قهوه در حدود ساعت ۱۰ صبح است تا بیشترین تأثیر را داشته باشد.

وعده شام را زود بخورید

خوردن زودهنگام شام می‌تواند به بهبود هضم غذا و کاهش وزن کمک کند.

مطالعاتی که در دانشکده پزشکی هاروارد انجام شده، نشان می‌دهد که مصرف شام در ساعت ۵ عصر تأثیر زیادی بر نحوه سوزاندن کالری و ذخیره چربی دارد.

میوهها را قبل از وعده اصلی مصرف کنید

بسیاری از میوه‌ها مانند سبزیجات سرشار از فیبر هستند و بهتر است که قبل از وعده اصلی غذا مصرف شوند، نه بعد از آن که معمولاً به اشتباه این کار را انجام می‌دهیم.

این موضوع به‌ویژه برای خوردن سیب صدق می‌کند. رژیم‌های غذایی با فیبر بالا تولید هورمون کاهش‌دهنده اشتها به نام پپتید تیروزین تیروزین (PYY) را در بخشی از روده کوچک افزایش می‌دهند.

دکتر آیگل داگباسی در این باره توضیح داده است:

ما اکنون بهتر می‌دانیم که فیبر خوراکی چه ارتباطی با کاهش احساس گرسنگی دارد و اینکه برخی از انواع فیبر‌ها و آمینواسید‌ها تولید هورمون PYY را تحریک می‌کنند.

زنان باید قبل از ورزش غذا بخورند

میزان چربی‌سوزی بدن هنگام ورزش، به اینکه قبل یا بعد از ورزش غذا بخورید، بستگی دارد. اما خوردن غذا قبل از ورزش برای زنان بهتر است، در حالی که توصیه می‌شود مردان بعد از ورزش غذا بخورند.

یک مطالعه نشان داد که زنانی که قبل از رفتن به باشگاه یک نوشیدنی کربوهیدراتی را مصرف کردند، نتایج بهتری به دست آوردند. در حالی که اگر مردان این نوشیدنی را بعد از ورزش مصرف کنند، بهتر عمل می‌کنند.

مردان به طور معمول عضلات بیشتری دارند که کربوهیدرات‌ها را به عنوان منبع انرژی ذخیره می‌کنند و اگر قبل از ورزش نوشیدنی کربوهیدراتی مصرف کنند، این چربی‌ها سوزانده نمی‌شوند.منبع:روزیاتو

اشتراک گذاری