چاپ کد خبر: 123597
19 مهر 1402

بهترین لباس‌ زیر برای مردان چه ویژگی‌هایی دارد؟

احتمالا شایعات زیادی درباره باروری و شورت‌ و  لباس‌ زیر مردانه شنیده‌ و از خود پرسیده‌اید آیا شورت باکسر برای بیضه‌ها مضر است.

لباس زیر مردانه

مدل‌های متفاوتی از لباس‌ زیر مردانه  در بازار موجود است. اما تعداد قابل توجهی از مردان در دوره‌ای طولانی از زندگی کشوی لباس‌‌زیر خود را با انواع شورت‌های مشهور به «باکسر» پر می‌کنند. اما چرا شورت‌ باکسر در بازار لباس ‌زیر مردانه غالب‌ است؟

مجله مد مردان «جی‌کیو» با نگاهی به این مدل، دلایل پرطرفدار بودن آن را بررسی کرده است. یکی از مواردی که مردهای عاشق باکسر به آن اشاره می‌کنند، پاچه‌دار بودن و پوشش روی ران‌ها است. این چند سانتیمتر پارچه اضافی، فقط برای تغییر از مدل اسلیپ به پادار نیست. ‌گذشته از چسبندگی و پوشش دادن تمام نواحی، شورت‌های باکسر به آقایان امکان می‌دهد به‌راحتی شلوارهای چسبان محبوبشان را بپوشند. واقعیت این است که شورت‌ باکسر، همه‌کاره‌ترین لباس‌زیر مردانه‌ است.

آیا شورت باکسر برای بیضه‌ها خوب است؟

احتمالا شایعات زیادی درباره باروری و شورت‌های مردانه شنیده‌ و از خود پرسیده‌اید که آیا شورت باکسر برای بیضه‌ها و شمار اسپرم‌ها مضر است؟ محققان دانشگاه هاروارد، دانشکده بهداشت عمومی، متوجه شده‌اند که تعداد اسپرم‌های برخی از مردانی که شورت تنگ‌تر می‌پوشند، کمتر از کسانی است که شورت‌ آزادتر می‌پوشند، اما این‌ نکته بیشتر به دما مربوط است.

برای درک موضوع باید نخست به عملکرد بیضه‌ها اشاره‌ کنیم: در حالت طبیعی، بیضه‌ها در دمای پایین‌تر از بقیه بدن، بهتر عمل می‌کنند، و به همین دلیل است که بیرون از بدن قرار دارند. لباس‌ زیر تنگ‌تر، بیضه‌ها را به بدن نزدیک‌تر می‌کند و باعث می‌شود که گرم‌تر از حد معمول باشند و در نتیجه، مانند برخی عوامل دیگر، تولید اسپرم را کندتر می‌کند.

اما پیش از اینکه باکسرهای خود را به‌کلی کنار بگذارید، باید به یک نکته مثبت هم توجه کرد: بااینکه تعداد اسپرم‌های کسانی که کوتاه‌مدت باکسر می‌پوشند، کمتر بود، محققان خاطرنشان کردند که این تعداد اسپرم برای مردان سالم در محدوده طبیعی است و نباید بر باروری تاثیر بگذارد.

با این اوصاف، اگر قصد فرزنددار شدن دارید و تعداد اسپرم‌های شما پایین‌تر از حد معمول است، با پزشک خود برای انتخاب بهترین لباس‌زیر مشورت کنید.

لباس‌زیر مناسب

لباس‌زیر نیز مانند هر لباس دیگری، باید به‌راحتی روی پوست بنشیند و آن را در بر گیرد، اما هرگز گردش خون را قطع یا کند نکند. جلو شورت باید بدون احساس تنگی، از اندام تناسلی حفاظت کند. شورت باکسر مناسب نباید جمع شود یا لای باسن گیر کند.

چه جنس پارچه‌ای برای لباس‌های زیر مردانه بهتر است؟

پارچه باید به‌اندازه‌ای کشش داشته باشد که بدون محدود کردن دامنه حرکتی، تمام‌مدت به بدن بچسبد و شکل خود را در تمام طول روز حفظ کند.

این پارچه همچنین باید نرم و دارای قابلیت تنفس باشد و مدتی طولانی بدون پرز شدن، دوام داشته باشد. موادی مانند لیوسل، ابریشم مصنوعی و پارچه میکرومدال، حس لمس فوق‌العاده‌ای دارند، اما قابلیت تنفس طبیعی عالی شورت‌های باکسر نخی را ندارند. از سوی دیگر، شورت نخی هم قابلیت کشسانی ندارد و فرم خود را به‌راحتی از دست می‌دهد و شل می‌شود. بنابراین، بیشتر اوقات لباس‌زیر از ترکیب متعادلی از این مواد تهیه می‌شود.

لازم به یادآوری است که حتی بهترین لباس‌زیر را هم نباید در سبد رخت‌چرک‌ها به حال خودش رها کرد. اگر می‌خواهید فرم و بافت پارچه شورت محبوب خود را مدتی طولانی حفظ کنید، لباس‌زیر خود را بلافاصله بعد از استفاده، با آب و صابون بشویید و در هوای آزاد خشک‌ کنید. رها کردن آن در فضای نمناک حمام یا استفاده از دستگاه خشک‌کن، تاثیر بدی روی سلامت و زیبایی لباس‌زیر دارد.

مصرف این آنتی بیوتیک بعد از رابطه جنسی می‌تواند خطر بیماری‌ مقاربتی را کاهش ‌دهد

۱۰ رنگی که برای لباس های پاییزی امسال بسیار ترند شده اند+نماد هر یک از رنگ ها

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار