یک نماینده مجلس شورای اسلامی از بازگشایی مجدد پرونده هواپیمای متعلق به شرکت هواپیمایی آسمان که از تهران عازم یاسوج بوده و بر فراز کوه دنا سقوط کرده بود خبر داده است.
به گزارش اول فارس ، بهرام پارسایی نماینده مردم شیراز در صفحه اینستاگرام خود از ” واماندگى لابى کمیته بررسی سانحه، سازمان هواپیمایی و شرکت فرودگاه ها و شرکت ATR در برابر ایستادگى کمیسیون اصل نود” خبر داده است و نوشته است” رد کامل گزارش مهندسی شده کمیته بررسی سانحه توسط کمیسیون اصل نود راه را بر لابی گرى هاى سازمان هواپیمایی و شرکت فرودگاهها بست”.
سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس همچنین در این مطلب نوشته است: با ایستادگى تمام قد کمیسیون اصل نود و تغییر شعبه رسیدگى به سانحه هواپیماى آسمان و جدیت قاضی شعبه جدید براى اولین بار خلبان جانباخته مقصر معرفى نمى شود. در آینده نزدیک در خصوص این پرونده خبر داده است.
دکتر بهرام پارسایی نماینده مردم شیراز نوشته است از قوه قضاییه انتظار مى رود بر صدور رای نهایی نظارت کامل داشته باشد و رسیدگی عادلانه به پرونده سقوط هواپیمایی تهران یاسوج عادلانه صورت گیرد.
نماینده عضو لیست امید شیراز از جدیت کمیته اقتصادی کمیسیون اصل نود ازابتدا مانعی درمسیرلابی های سازمان هواپیمایی وشرکت اسمان درپنهان کردن عاملان اصلی و مقصر جلوه دادن خلبان پرواز بود خبر داده وافزوده است:
هدف کمیسیون اصل نود علاوه بر جلوگیری ازپایمال شدن خون جانباختگان ان سانحه،برخوردبا عاملان ومقصران اصلى ،پایاندادن به رویه غلط متهم کردن خلبان جانباخته و جلوگیری ازتکرار این گونه مسائل خبر داده است.
به گزارش اول فارس ،پرواز شماره ۳۷۰۴ هواپیمایی آسمان یک پرواز برنامهریزی شده داخلی از مبدأ تهران به مقصد یاسوج بود. در روز یکشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ یک فروند هواپیمای ایتیآر ۷۲ شرکت هواپیمایی آسمان (EP3704/IRC3704) بعد از ۵۰ دقیقه پرواز از تهران به سمت یاسوج در حوالی سمیرم بعد از اصابت به کوه دنا سقوط کرد. این حادثه در قلهٔ پازن پیر کوه دنا در جنوب روستای کهنگان از توابع پادنا در یکصد و بیست کیلومتری سمیرم رخ داد. طبق اعلام مدیر روابط عمومی هواپیمایی آسمان همه سرنشینان این پرواز کشته شدهاند. پیدا کردن لاشه این هواپیما حدود ۴۸ ساعت به طول انجامید. کاپیتان حجتالله فولاد هدایت این پرواز را بر عهده داشت.
نظرات