به این دلایل به تماس صوتی افراد ناشناس پاسخ ندهید

اخیرا تماس کلاهبرداری، روشی است که قربانیان احتمالی را با پیام‌های صوتی مبهم فریب می‌دهد. اکثر مردم می‌دانند که باید مراقب تماس‌های تلفنی از شماره‌های ناشناس باشند اما شرکت شناسایی تماس گیرنده Hiya یک تاکتیک کلاهبرداری  را شناسایی کرده است که از پست صوتی به عنوان فریب برای دریافت قربانیان احتمالی استفاده می‌کند. تاکتیک اخیر […]

اخیرا تماس کلاهبرداری، روشی است که قربانیان احتمالی را با پیام‌های صوتی مبهم فریب می‌دهد.

اکثر مردم می‌دانند که باید مراقب تماس‌های تلفنی از شماره‌های ناشناس باشند اما شرکت شناسایی تماس گیرنده Hiya یک تاکتیک کلاهبرداری  را شناسایی کرده است که از پست صوتی به عنوان فریب برای دریافت قربانیان احتمالی استفاده می‌کند.
تماس صوتی
تاکتیک اخیر شناسایی شده که «کلاهبرداری استراق سمع» نامیده می‌شود، با پیام‌های پست صوتی مبهم باقی مانده در تلفن هوشمند قربانی شروع می‌شود که در آن صدای ناشناخته‌ای شنیده می‌شود.
دلیل موثر بودن کلاهبرداری استراق سمع این است که از اکثر خدمات محافظت از تماس اجتناب می‌کند زیرا هیچ یک از نشانگر‌های تماس کلاهبرداری معمولی را ندارد. ماهیت مبهم پست صوتی که شامل هیچ کلمه کلیدی رایج مرتبط با کلاهبرداری نمی‌شود به این معنی است که این کلاهبرداری می‌تواند به قربانیان احتمالی بیشتری دسترسی پیدا کند. اما خوشبختانه Hiya توانست با استفاده از هوش مصنوعی وارد عمل شده و آن را متوقف کند.
خنثی کردن کلاهبرداری استراق سمع
اگرچه ممکن است Eavesdropping Scam بتواند از شناسایی سایر سرویس‌های حفاظت از تماس فرار کند، اما هوش مصنوعی به شرکت Hiya اجازه می‌دهد تا بیش از ۹۰ درصد از این تماس‌ها را از ابتدا پرچم‌گذاری کند. سرویس اطلاعاتی این شرکت، هوش مصنوعی را قادر می‌سازد تا کلاهبرداری‌های اخیر را در اولین تماس شناسایی کند.
شماره‌های تلفنی که تماس کلاهبرداری استراق سمع را برقرار می‌کردند به‌طور میانگین در کمتر از ۱۲ بار تماس علامت‌گذاری شدند. پس از شناسایی و پرچم‌گذاری موفقیت‌آمیز، شرکت Hiya با یک ارائه‌دهنده خدمات شخص ثالث همکاری کرد تا عملیات اولیه را در ۲۴ ساعت خاموش کند.
سرویس حفاظت از تماس این شرکت از پروتکل STIR/SHAKEN برای تقویت توانایی خود در تماس‌های جعلی و  تشخیص تماس‌های کلاهبرداری استفاده می‌کند. با این حال، این پروتکل همچنان محدودیت‌های خود را در اکوسیستم تماس کلاهبرداری، پویا و در حال تغییر نشان می‌دهد، به همین دلیل است که Hiya از سیگنال‌های دیگر نیز استفاده می‌کند.
الکس الگارد، مدیرعامل Hiya، در یک بیانیه مطبوعاتی اطلاعات بیشتری در مورد اینکه چگونه هوش مصنوعی این شرکت توانست کار کوتاهی از کلاهبرداری استراق سمع بسازد، ارائه کرد. به‌دست آوردن این تاکتیک کلاهبرداری در حال ظهور، قدرت قابلیت‌های هوش مصنوعی تطبیقی Hiya را نشان می‌دهد. در Hiya، ماموریت این است که به طور کامل تماس‌های هرزنامه و کلاهبرداری را از شبکه صوتی حذف شود و Eavesdropping Scam آخرین نمونه از نحوه پیشی گرفتن از کلاهبرداران و محافظت از کاربران است.

روزپلاس

مطالب مرتبط

کلاهبرداری ۴۰۰ میلیارد تومانی از همدانی‌ها در پرونده بانک رسالت/مسئولان بانک احضار شدند

کلاهبرداری از شهروندان با ترفند جوایز ویژه صرفه‌جویی برق

رد پای یک کلاهبردار در قتل‌عام خانوادگی و خودکشی یک وکیل جوان

نظرات