چاپ کد خبر: 102921
8 بهمن 1401

بیشترین خطر شکست عشقی و طلاق در این سن است

انسان‌ها دوره‌های مختلفی از نارضایتی و رضایت را در طول زندگی خود طی می‌کنند، امکان شکست عشقی در ۱۶ سالگی یا طلاق در ۵۰ سالگی می‌تواند اوج آن باشد، اما در مقطع سنی خاصی تمام انسان‌ها تقریباً از خود احساس نارضایتی دارند.

طلاق

رسانه‌های عربی به نقل از مجله آلمانی «پیترا» نوشتند، مقطع سنی ۴۰سالگی انسان‌ها در بدترین شرایط از لحاظ نارضایتی قرار دارند.

بر اساس تحقیقی که یک استاد اقتصاد دانشکده دارتموث در ۱۳۲ کشور جهان انجام داده و نتایج آن را دفتر ملی تحقیقات اقتصادی آلمان منتشر کرده است، صرف نظر از شرایط اجتماعی و شغلی افراد، آنها در سن خاصی در پایین‌‌ترین سطح خوشبختی قرار می‌گیرند.

در کشورهای صنعتی این حس نارضایتی در ۴۷.۲ سالگی و در کشورهای در حال رشد در ۴۸.۲ به سراغ مردم می‌آید.

تفسیرهای علمی در مورد به وجود آمدن این احساس در چنین سنی در میان مردان این است که اهداف زندگی به مرور زمان در میان اشخاص دستخوش تغییر می‌شود، فرد در ۲۰سالگی نسبت به ۴۰سالگی، ۵۰سالگی و بعد از آن خواسته‌های گوناگونی از زندگی دارد.

در مقطع ۴۰سالگی پرسش‌هایی در مورد میزان کارآمد بودن،  لزوم ادامه راهی که در پیش گرفته و… در ذهن فرد ایجاد می‌شود و همواره با خود این درگیری را دارد که آیا باید فعالیت دیگری هم به جز کار کردن انجام دهد؟

پرسش‌های دیگری درباره محل زندگی و امنیت مالی هم به این دغدغه‌ها اضافه می‌شود، این در حالی است که برخی نیز احساس می‌کنند باید جوانی خود را بازیابند و از زندگی به دور از مشکلات بی‌پایان روزمره لذت ببرند.

از این رو کارشناسان این دوره را دوره بحران نیمه عمر مردان می‌نامند.

به گفته کارشناسان در میان زنان نیز پایان مقطع ۴۰سالگی آغاز دوره یائسگی است و آنها نیز به این دلیل دچار نارضایتی می‌شوند؛ علاوه بر این پرسش‌هایی در ذهن زنان در رابطه با اهداف زندگی برای مرحله بعدی زندگی‌شان مطرح می‌شود، در کنار آن مشکلات جسمی هم به سراغ‌شان می‌آید و در بدترین شرایط دچار افسردگی می‌شوند.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار