چاپ کد خبر: 74809
23 بهمن 1400

تاخت و تاز سگ های ولگرد در کازرون و به ستوه آمدن شهروندان

 سگ های بلاصاحب 1

سگ های ولگرد و بلاصاحب همچنان در کازرون جولان می دهند و هر روز نیز بر جمیعت آنها افزوده می شود اما شهرداری این شهر در مقابل مطالبه مردمی مبنی بر جمع آوری این سگ ها سکوت کرده است.

کازرون این روزها عرصه تاخت و تاز سگ ها شده است. مردم از حضور سگ های بلاصاحب در سطح شهر به ستوه آمده اند و از متولیان امر برای ساماندهی آنها مطالبه دارند.

پیش از این نیز خبرگزاری مهر طی گزارشی از خطرات سگ های بلاصاحب برای محیط زیست انسانی و طبیعی کازرون خبر داده بود.

سگ ها حتی به پرنده دراج در کازرون نیز حمله می کنند و جان این پرندگان نیز به خطر افتاده است. این در حالیست که با حضور این سگ ها نه تنها مخاطرات گاز گرفتی، مردم را تهدید می کند بلکه بهداشت محیط نیز مورد تهدید قرار گرفته است.

شهرداری  کازرون پاسخی نداد

پس از گذشت حدودا ۵۰ روز از انتشار مطالبه عمومی مردم کازرون در خصوص لزوم جمع آوری این سگ ها، تماس خبرنگار با شهردار کازرون بی نتیجه مانده است و وی حاضر به گفتگو و پاسخگویی در رابطه با وضعیت جمع آوری سگ‌های بلاصاحب نشد.

سگ های بلاصاحب 2

طبق بند ۱۵ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها، جمع‌آوری حیوانات بلاصاحب و دفع حیوانات مریض و مضر و ولگرد و ممانعت از تردد در شهر بر عهده‌ی شهرداری‌هاست اما تاکنون شهرداری اقدام موثری برای جمع آوری آنان نکرده است.

سگ‌های بلاصاحب آسیب‌ها و تهدیدات گوناگونی را متوجه حیات وحش و انسان‌ها در محیط‌های شهری و روستایی می‌کنند. در بیشتر کشورهای در حال توسعه عامل انتقال بیماری‌های زیادی هستند که رایج‌ترین آنها می‌توان از بیماری هاری و کیست هیداتید (هیداتیک) که مهمترین آنها محسوب می‌شود نام برد.

پیگیری های  برای برری وضعیت عملگرد شهرداری درباره جمع آوری این سگ ها به نتیجه مانده است و معلوم نیست این مجموعه برای سگ های بلاصاحب چه اقداماتی کرده است.”خبرگزاری مهر”

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار