چاپ      کد خبر: 100403
3 دی 1401

تازه ترین گزارشات و اطلاعیه ها از بارش برف و باران در استان فارس ۳ دی

اعلام میزان بارش رحمت الهی در فارس

برف و باران نیمه شمالی فارس را در بر گرفت.

به گزارش اول فارس،نخستین سامانه بارشی زمستانه که از دیشب دوم دی ماه وارد استان فارس شده است، شمال، شمال غرب و مرکز استان را از رحمت الهی بهره‌مند کرد.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی فارس، تا صبح امروز، سپیدانی‌ها با ۲۹ میلی متر باران، بیشترین سهم را از این سامانه بارشی داشته اند.
علاوه بر باران، این سامانه زمستانی، بارش ۱۰ سانتی متر برف را نصیب سپیدانی‌ها کرده است.
تا کنون در کازرون ۱۸، درودزن ۱۲ و نورآباد ۱۰ میلی متر باران باریده است و شیرازی‌ها تا کنون شاهد بارش ۷ میلی متری باران بوده اند.
بارش باران در زرقان ۶ میلی متر، در اقلید، ایزدخواست، صفاشهر و فراشبند ۴ میلی متر، در فیروزآباد، مرودشت و آباده ۳ میلی متر و در ارسنجان، بوانات و نورآباد یک میلی متر ثبت شده است.
نخستین سامانه بارشی که تا بامداد فردا یکشنبه در فارس فعال خواهد بود، عصر امروز شنبه سوم دی ماه، نقاط جنوبی استان را نیز بهره‌مند خواهد کرد.

اداره کل آموزش و پرورش فارس طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد که در پی بارش باران و برف در برخی مناطق به ویژه در شمال و شمالغرب این استان، مدارس تعطیل شده و کلاس‌های درس غیرحضوری برگزار می‌شود.

آموزش و پرورش فارس در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: “باتوجه به بارش رحمت الهی و باران و برف در برخی مناطق استان فارس، آموزش و کلاس‌های درس حضوری در روز شنبه سوم دیماه ۱۴۰۱ در نوبت صبح در تمام مدارس شهرستان سپیدان و بخش‌های ارژن، کامفیروز و خسروشیرین تعطیل و آموزش و کلاس‌های درس به شکل غیرحضوری و از طریق سامانه شاد و دیگر سامانه‌ها برگزار خواهد شد.”

به گزارش اول فارس به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، در بخش دیگری از این اطلاعیه ذکر شده است: ” امتحانات نهایی پایه دوازدهم و هماهنگ استانی پایه نهم(ویژه بزرگسالان) در این مناطق به قوت خود باقی است و رأس ساعت مقرر برگزار خواهد شد. همچنین سایر امتحانات داخلی با تصمیم شورای مدرسه به تاریخ دیگری موکول خواهد شد.”

اداره کل آموزش و پرورش فارس همچنین در این اطلاعیه تاکید کرده است که “هرگونه خبر و اطلاعیه در خصوص تعطیلی مدارس را صرفا از طریق سامانه‌های رسمی آموزش و پرورش استان دنبال و به شایعات فضای مجازی اهمیت داده نشود.”

مدارس نوبت عصر سپیدان هم تعطیل شد

برودت هوا و بارش برف سبب تعطیلی تمامی مقاطع تحصیلی شهرستان سپیدان در نوبت های صبح و عصر شد.

به گزارش روابط عمومی ستاد مدیریت بحران شهرستان سپیدان اعلام کرد: با توجه به تصمیم ستاد بحران شهرستان سپیدان، به علت ادامه داشتن بارش برف و یخبندان روز شنبه سوم دی، تمام مدارس نوبت بعد از ظهر این شهرستان، به صورت آنلاین در فضای مجازی برگزار می‌ شود.

هشدار نارنجی افت دما ویژه کشاورزان فارس

 مدیرکل هواشناسی فارس با ارائه گزارشی از وضعیت بارش‌های این استان، از صدور هشدار نارنجی ویژه کشاورزان به دلیل پیش‌بینی افت محسوس دما و احتمال بروز خسارت ناشی از سرمازدگی به محصولات زراعی و باغی، خبر داد.

مسعود حقیقت بیان کرد: از اواخر وقت جمعه دوم دی سامانه بارشی از سمت شمال وارد استان فارس شده است و اکنون در مناطق شمالی و بخش‌هایی از مرکز و غرب این استان شاهد بارش برف و باران هستیم.

او ادامه داد: این سامانه بارشی تا اواخر امروز شنبه سوم دی از استان خارج می‌شود و پس از آن شاهد افت محسوس دما خواهیم بود.

مدیرکل هواشناسی فارس خاطرنشان کرد: سامانه‌ها، از زمان آغاز بارش تا ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه صبح امروز، شهرستان‌های سپیدان، نورآباد و کازرون در فارس بیشترین بارش را ثبت کرده است.

حقیقت عنوان کرد: در شهرک گلستان شیراز نیز تا صبح امروز شاهد بارش حدود ۷ میلی‌متر باران بوده‌ایم و در ارتفاعات این شهرک و شهرهای شیراز و صدرا شاهد بارش برف نیز هستیم.

مدیرکل هواشناسی استان فارس به کشاورزان در خصوص بروز خسارت ناشی از سرمازدگی محصولات زراعی و باغی، به دلیل افت محسوس دما پس از پایان بارش‌ها، هشدار داد.


شهروندان از تردد در کنارگذر و زیرگذرهای شیراز خودداری کنند

 جانشین و سخنگوی ستاد مدیریت بحران شهرداری شیراز، از شهروندان این کلانشهر خواست که از تردد در حاشیه رودخانه و مسیرهای کنارگذرها و زیرگذرها خودداری کنند.

غلامرضا غلامی گفت: با توجه به بارش رحمت الهی از شامگاه جمعه دوم دی، شهرداری شیراز آماده هرگونه ارائه خدمات به شهروندان است.

او با بیان اینکه بارش حدود ۶-۷ میلی‌متر را تجربه کردیم که شهرداری شیراز آماده هرگونه ارائه خدمات به شهروندان  است، افزود: در شهرک گلستان نیز شاهد بارش برف بودیم که با توجه به این مسئله نیروی انسانی و تجهیزات زمستانی مناطق ۶ و ۱۰ آماده ارائه هرگونه خدمات‌رسانی در شرایط برفی هستند.

غلامی با تصریح بر این نکته قابل اهمیت که شهروندان از تردد در حاشیه کنارگذرها و زیرگذرها خودداری کنند، گفت: برای ارائه خدمات مطلوب باید حجم ترافیک قابل کنترل باشد.

جانشین و سخنگوی ستاد مدیریت بحران شهرداری شیراز تصریح کرد: اصلا آبگرفتگی نداشته‌ایم.

غلامی با بیان اینکه شهروندان هرگونه مشکلی را به سامانه ۱۳۷ اطلاع دهند، گفت: همکاران ستاد مدیریت بحران شهرداری شیراز در کمترین زمان ممکن برای رفع آن مشکل اقدام می‌کنند.

آمد و شد در همه راه‌های فارس جریان دارد

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس روز شنبه اعلام کرد: به رغم بارش باران و برف در نقاط مختلف فارس و تداوم آن، تمام محورهای اصلی و فرعی استان باز است و آمد و شد در آنها جریان دارد.

علیرضا راستیار روز شنبه  افزود: طی ساعت های گذشته در محورهای منتهی به سپیدان به آباده (خسرو و شیرین و ایزد خواست)، کازرون (تنگ ابوالحیات)، نورآباد (هفت برم) و محور شیراز – دشت ارژن بارش برف داشته ایم و با توجه به حضور نیروهای راهداری شرایط تردد خودروها در این محورها فراهم شده است.

وی ادامه داد: همچنین بر اساس اطلاعات سامانه هوشمند جاده ای و همکاران مستقر در محورهای استان، تا ساعت ٧ و ٣٠دقیقه صبح امروز در محورهای منتهی به شیراز، کازرون، مرودشت، پاسارگاد، نورآباد، فیروزآباد، فراشبند، ارسنجان و خرامه نیز شاهد بارش باران بوده ایم.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس گفت: انواع عملیات های راهداری زمستانی شامل برفروبی ، گشت زنی، استقرار اکیپ های راهداری و نمک پاشی (آمادگی به دلیل کولاک و یخبندان پس از بارش ) در محورهای مواصلاتی شهرستان های مذکور مورد توجه و اجرای راهداران پر تلاش استان است.

شهروندان سفر غیر ضروری نروند
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس اظهار داشت: با توجه به بارش باران و برف در اغلب نقاط استان، از شهروندان انتظار داریم در صورت امکان از انجام سفرهای غیر ضروری خودداری کنند و چنانچه قصد انجام سفر دارند از سالم بودن خودرو خود اطمینان حاصل کرده و حتما زنجیر چرخ، تجهیزات ایمنی، لباس گرم و دیگر ملزومات مورد نیاز را به همراه داشته باشند.

راستیار افزود: هموطنان می توانند برای کسب هرگونه اطلاعات در خصوص وضعیت راهها با مرکز مدیریت راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس با شماره ۱۴۱ تماس بگیرند.

عکس زیر خاکی خیابان منوچهری شیراز ۹۰ سال پیش

ورود سامانه جدید و بارش گسترده برف و باران در استان فارس+آمار بارندگی

 

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار