تحویل ۲ پرنده زخمی توسط شهروندان طبیعت دوست در قیروکارزین

تحویل ۲ پرنده زخمی توسط شهروندان طبیعت دوست در قیروکارزین

رئیس اداره حفاظت محیط زیست قیروکارزین گفت: جواد حسنی شهروند طبیعت دوست شهرستان قیروکارزین با تحویل یک قطعه پرنده جغد و محمد جهانپور با تحویل یک عقاب زخمی به اداره محیط زیست این شهرستان زمینه تیمار و بازپروری این پرنده را فراهم ساختند.

به گزارش اول فارس از قیروکارزین، عباس قائدی ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران در خصوص این خبر اظهار داشت : با تشکر از آقای حسنی و جهان پور بابت تحویل یک جغد زخمی و یک عقاب آسیب دیده به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان جهت تیمار ، این پرندگان و گونه های حیات وحش بعد از تیمار و بازپروری در طبیعت منطقه رها می شوند.

قائدی با بیان اینکه چرخه زیستی پرندگان نقش موثری در تعادل محیط زیست دارد اضافه کرد: جغدها پرندگان شکاری هستند که به دلیل فعالیت شبانه، توجه کمتر کسی را به خود جلب می‌کنند، اما نقش آنها در حفظ زنجیره‌های غذایی بسیار حیاتی است. وجود جغد در طبیعت باعث کنترل جمعیت حیوانات موذی می شود و جمعیت موش ها را به تعادل می رساند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قیروکارزین ادامه داد: متاسفانه مشکلات ناشی از شهرنشینی اغلب امکان رشد گونه‌های آفت ازجمله موش‌ها را در شهرها فراهم می‌کند و درست به همین دلیل است که حفاظت از گونه‌های شکاری به عنوان اهرمی در کنترل جمعیت آفات، باید جدی تلقی شود.

قائدی اقدام این شهروند طبیعت دوست را مسوولانه و دلسوزانه توصیف کرد و از سایر شهروندان نیز خواست تا با طبیعت مهربان باشند و در صورت مواجه با پرندگان شکاری آسیب دیده به آنان آسیب بیشتری نزنند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قیروکارزین با نام بردن از پدیده‌ای با نام «همزیستی در جوار انسان‌ها» گفت : برخی از گونه های حیات وحش در طول زمان با انسان همزیستی پیدا می کنند و حتی برای یافتن آب و غذا به مناطق مسکونی نزدیک می شوند ، هرچند این یک پدیده جدید است، اما اهمیت آن در دنیا روز به روز بیشتر می‌شود، زیرا در واقع عمده تلاش آن متمرکز بر پذیرش گونه‌های وحشی در محدوده یک منطقه شهری است.

مطالب مرتبط

پر کردن ۲۵ حلقه چاه غیر مجاز در شهرستان قیروکارزین توسط منابع آب

دستگیری ۴ حفار غیرمجاز در منطقه سرافزر قیروکارزین

آلودگی کارخانه سیمان سپهر نفس مردم قیروزکارزین را به شماره انداخت

نظرات